Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita kehuskelu raskaaksitulon nopeudella?

Vierailija
31.03.2010 |

Mua ärsyttää ihan hirveästi nämä "olen kai sitten hedelmällistä sorttia"-jutut. Ei siinä mitään, näin voi olla.. Ja olen itse katkera kunnen raskaaksi ole kovin helpolla tullut (=heti ensimmäisistä kierroista). Raskaaksi olen kuitenkin tullut, mutta sattumallakin on varmaan suuri osuus tässä raskautumisessa.

Hävettää myöntää, mutta toivon välillä, että tälläiset ihmiset, jotka ovat niin varmoja raskaaksi tulostaan lyhyessä ajassa, joutuisivat odottamaan sitä plussaa vähän pidempäänkin, jotta heillekin selviäisi, ettei se välttämättä aina niin menekään...

Ja kyllä.. lasta yritetään. Edellinen raskaus meni sitten alettuaan kesken.. Tuntuu niin väärältä, varsinkin kun menkat taas jälleen kerran alkoivat.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin ajatuksella tulee kun tulee, ettei siis mitään yrittämistä. Kakkonen lähti melkein heti kun menkat ekan jälkeen alkoi. Täysi yllätys.

Nyt kolmas lähti vielä nopeammin kierukka pois joulukuussa ja tammikuussa plus.

Vierailija
2/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suunnattomasti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä vaan koet sen kehuskeluksi kun et itse ole tullut nopeasti raskaaksi?

Vierailija
4/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tullut raskaaksi 2 kertaa HETI. En ole odottanut sitä, vaan suhtautunut asiaan hyvin nöyrästi ja tiennyt, ettei niin välttämättä käy. Olen varmasti hedelmällinen, mutta toki myös onnea on ollut matkassa.

En leuhki asialla, mutta en myöskään kiellä sitä. Sanon suoraan, jos asia tulee puheeksi ja jos katson seuran olevan sopiva, että olen tullut raskaaksi ihan heti ja voin vitsaillakin asialla. En tee sitä leuhkiakseni tai pitääkseni asiaa itsestäänselvyytenä. Se on vaan fakta omasta elämästäni ja voin olla siitä rehellinen.

Olen todella pahoillani kaikkien lapsettomuudesta kärsivien puolesta, mutta on myös hyvä muistaa, että suuri osa ihmisistä raskautuu normaalisti. Heilläkin täytyy olla oikeus jopa vitsailla asiasta, onhan kyseessä heidän elämänsä yksityiskohdat.

Mutta niin kuin sanon, katson kyllä missä seurassa olen enkä ota asiaa itse puheeksi. Enkä todellakaan ajattele olevani parempi ihminen koska raskautuminen on ollut helppoa. Niin vain on käynyt.

Vierailija
5/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti raskautumisella en siis tarkoittanut sitä, että raskautuu heti vaan että saa lapsen ennen kuin on itse kokenut sitä isoksi ongelmaksi tai todettu lapsettomuudeksi.

Vierailija
6/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä onkin tapana vitsailla vaikeilla asioilla. Minusta tulen ns. liian helposti raskaaksi ja "olen hedelmällistä sorttia" sanonnan joka tarkoituksessa. Onhan tämä arka aihe ja varmasti parempi niin päin että tulee tosi herkästi raskaaksi, kuin että joutuu itkun kanssa vääntämään vuositolkulla, mutta kyllä tämäkin voi stressata. Lapsiluku on nyt täynnä, mutta jos vielä napsahtaa, niin sitten on kyllä minullakin itku kurkussa että mitä tehdään.

Tuskin kukaan vittuillakseen sanoo itseään helposti raskautuvaksi.

Vierailija
7/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kenenkään omaa ansiota, vaan hyvää tuuria. Vähän sama siis kuin kehuskelisi, miten paska tulee tulee liukkaasti ja säännöllisesti (paitsi että siihen VOI olla jotain omalla ruokavaliolla vaikutusta...).

Vierailija
8/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tosiaan kehuskelulta kuulostaa ja on tosi ÄRSYTTÄVÄÄ!

Vierailija
9/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö silloin valehdella ja laittaa extraa tuohon? Jos kysyy niin silloin pitää olla valmis kuulemaan myös se totuus.

Olen kyllä törmänyt näihinkin jotka hehkuttavat helpoilla raskautumisillaan muille ja mielestäni se on kuitenkin tahditonta, koska ikinä ei voi tietää muiden tilannetta...

Vierailija
10/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietenkään ole kenenkään syy, että tulee nopeasti raskaaksi ja joku toinen ei tule. Elämä vaan on sellaista. Käsitän sen toki...

En koe itseäni lapsettomaksi, kun yritystäkään ei niin pitkään vielä ole takana. Ottaa silti vaan päähän, ehkä kateuden ja katkeruuden vuoksi, että joku kehuu tuleeensa heti raskaaksi (ja ehkä olettaa näin tapahtuvan jatkossakin joka kerta). Ei toki kaikki, mutta varmasti jotkut. Ehkeivät myönnä edes ääneen, mutta miettivät kuitenkin näin syvällä sisimmässään?

Se vaan ottaa päähän se, että "minä olen aina tullut heti raskaaksi, ja olen hedelmällistä sorttia heh heh heh.. kalsarit pyöri samassa koneessa". Ymmärrän mä sen, ettei sitä pahalla kenellekään tarkoitettu, mutta se ottaa päähän silti! Vähän sama kuin joku kehuskelisi vaikkapa terveydellään.. kunnei voi koskaan tietää miten jatkossa asia on...

ap

Vierailija
11/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mainitsen joskus (jos liittyy siis asiaan) että olen aina tullut ensimmäisestä yrityskierrosta raskaaksi. Asia on näin ja piste. Miksi en sitä saisi ääneen sanoa samalla tavalla, kuin ne, jotka ovat yrittäneet pidempään?

Tiedän, ettei se lähellekään aina ja kaikilla ole näin. Olen aina ollut hyvin yllättynyt, kun olen nopeasti raskautunut. Toinen raskaus meni kuitenkin kesken, mainitsen tämänkin, jos asiaan jollain tavalla liittyy.

Mielestäni voin kertoa omista kokemuksistani siinä missä kuka tahansa muukin. Ei kai se, että mulla on sattunut asiat menemään näin, tarkoita sitä, että mun pitäisi hävetä ja olla hiljaa? Ei todellakaan. Jos joku sen ottaa loukkauksena ja leuhkimisena, pidän asiaa tämän ihmisen omana ongelmana.

Olisikoha itsetutkiskelun paikka? Katkeeruus ja kateus on pahasta ja aiheuttaa vain pahaa mieltä ja riitoja, ihan turhaan.

Vierailija
12/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että monet asiat otetaan _muka kehuskeluna_, jos itselleen joku on vaikeaa tai jopa mahdotonta oli sitten kyse lapsista, niiden kasvattamisesta, asunnosta, autosta, matkustelusta, ulkonäöstä ymsyms

Kyllä tää suomalainen yhteiskunta on jossain mennyt pieleen kun vaan paskat asiat ja vastoinkäymiset on normaalia käytöstä

Vierailija
13/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vitsailen esim. sillä, etten tule kipeäksi vaikka nuolisin päiväkodin lattiaa. Samaan syssyyn voin vitsailla sillä, että miehen ja minun kalsarit pyörivät samassa pyykkikoneessa ja raskaaksihan siitä tuli.

Ei se silti kehuskelua ole. Kehuskelua olisi se, että "MEIDÄN ei tarvinnut yrittää, kun ollaan niin hyviä että osataan tehdä lapsia ilman apua" tai "minä en ainakaan ikinä kehtaisi anoa sairaslomaa, on ihan oma vika jos sairastaa ja minähän en sairasta". Nuo olisivat ylimielistä kehuskelua.

Ymmärrän kyllä, että jos on kova vauvayritys päällä ja pitkä putki pettymyksiä takana, tuntuu pahalta jos siinä Ikean kassajonossa on kaikilla muilla vatsa pystyssä. Tuskin kukaan sinne on kuitenkaan mennyt vatsansa kanssa vittuilemaan, saati sitten jos juttelee jonossa kaverilleen ja sanoo leikillään, että "tulee raskaaksi jos mies vain katsookin". Ne ovat ihan normaalia juttelua ja vitsailua. Joskus vitsailu voi tuntua pahalta, jos itsellään onkin tyystin erilainen elämäntilanne. Silloin kannattaa joko sulkea korvansa tai kertoa tilanteestaan, seurasta riippuen.

Vierailija
14/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut kuusi kertaa laakista raskaaksi. Kaksi on mennyt kesken ja neljä elävää lasta. Jokainen kerta on mielestäni ihme. Usein ajattelinkin, että minun tuurini lasten hankinnan suhteen on käytetty. Pidän nopeita raskautumisiani melkoisena ihmeenä enkä koskaan ole ajatellut sen olevan automaatio.

Olen kiitollinen siinä mielessä, että tiedän lapsettomuuden tai pitkän raskautumisajan olleen minulle hyvin raskasta. En kehu asialla, mutta sanon, jos aiheesta on puhetta, koska en voi tietää, mikä on toisen osapuolen kokemus asiasta. En pidä hedelmällisyyttä mitenkään omana ansionani. Ja jos yhtään helpottaa niin loppuraskaudet ovat olleet helvetillisiä raskausmyrkytyksineen ja sairaalassaoloineen

Vierailija
15/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmatta lastaan ja ihan väärälle miehelle, niin kyllä riipaisi kun hän sanoi, että hitto kun pitää tulla melkein hammasharjaa lainaamalla raskaaksi, ja aina mä oon heti paksuna. Itse olin tuolloin lapsettomuushoidossa.

Vierailija
16/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ketju joitakin vuosia sitten. Muistan sen elävästi, sillä niin pieni sielu olen, että pahoitin siitä mieleni. Vastaajista näet valtaosa oli välittömästi/helposti raskautuneita ja järjestään kirjoittivat, että ovat asiasta ylpeitä, koska se tarkoittaa, että heillä on hyvä [seksuaali]terveys -- ovat pitäneet siitä huolta.

Tällainen endometriootikkoraakki tunsi olonsa kurjaksi.

Vierailija
17/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta raskaaksi kehuskelijat, vaikkei mulla mitään sen suurempia ongelmia ole raskaaksi tulossa ollut.

Vierailija
18/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vielä enemmän ärsyttää ne, jotka uskovat lasten kiltteyden olevan sen tulosta että ovat niin erinomaisia vanhempia

Vierailija
19/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tullut raskaaksi kun muutaman vuoden välein haluttu lasta. Sterilisaationpurun jälkeen meni kolme vuotta ja mieskin vaihtui välillä ja tulin kanssaan heti raskaaksi.

Vierailija
20/51 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä sillä kehumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan