Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö väärin, kun olin huolissani tuttavastani?

Vierailija
30.03.2010 |

Eli mulle kävi näin: eräs tuttavani (harrastuksen kautta tunnetaan) erosi miesystävästään ja muutti yksin asumaan. Mielestäni hän oli surullisen oloinen pidemmän aikaa ja viikonloppuna kuulin, ettei hän ollut pystynyt menemään töihin.

Emme ole mitenkään ystäviä, tuttavia vaan. Laitoin hänelle kuitenkin sähköpostia, jossa ihan ystävällisesti kerroin, että olen hänestä huolissani.

Hän ei ole vastannut postiini, enkä edes sitä odottanut. Mutta nyt huomasin, että hän oli facebookissa estänyt seinänsä näkymisen minulle.

Kyseessä on siis nainen, eli mistään ihastumisesta ei ole kyse minun puoleltani. Olin vain ihan puhtaasti huolissani hänen tilanteestaan.

Olen nyt hieman hämilläni, että onko hän voinut loukkaantua yhteydenotostani ja pitäisikö minun jotenkin pahoitella sekaantumistani hänen elämäänsä? Toisaalta tuntuu oudolta, että katsoisi vaan vierestä, jos huomaa ettei toinen voi oikein hyvin...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei tunne sinua sydänystäväksi, niin että haluaisi käydä sinulle tarkemmin asioita läpi.

Vierailija
2/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi jos loukkasin tai utelin liika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asianosaiselta teitkö väärin ja pyytää anteeksi.

Vierailija
4/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyyläämistä, jos on vilpittömästi huolissaan? Mietin nyt vaan, että pitääkö tosiaan pyytää anteeksi vai antaa asian olla sen enempää enää siihen kommentoimatta...

-ap

Vierailija
5/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi selkeästi jäit kiinni siitä, että juoruilet hänen asioistaan selän takana.

Vierailija
6/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyyläämistä, jos on vilpittömästi huolissaan? Mietin nyt vaan, että pitääkö tosiaan pyytää anteeksi vai antaa asian olla sen enempää enää siihen kommentoimatta... -ap

se on yleensä merkki että asia kannattaa selvittää tai vain pyytää anteeksi.

Tuo "antaa asian olla"- on niin suomalaista toimintaa, että en voi..herranjestas! Jos olet hänestä OIKEASTI huolissaan niin pitäisihän tuo selvittää. Vai olitko MUKAMASTE huolissaan. Tähänkö se huoli loppui?

Vierailija
7/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää en jatkossa puutu kenenkään asioihin, enkä tarjoa apuani kenellekään. Ajattelen näköjään itse asioista eri tavalla, jos minulle olisi joku lähettänyt vastaavan viestin niin en olisi loukkaantunut. Mutta näköjään se oli sopimatonta.

-ap

Vierailija
8/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää en jatkossa puutu kenenkään asioihin, enkä tarjoa apuani kenellekään. Ajattelen näköjään itse asioista eri tavalla, jos minulle olisi joku lähettänyt vastaavan viestin niin en olisi loukkaantunut. Mutta näköjään se oli sopimatonta. -ap

että sen anteeksi pyynnön kautta olisit päässyt keskusteluun hänen kanssaan ja olisit sitten saanut ehkä selville onko tarvetta olla huolissaan.

ap tarttui vain haukkujiin, mutta muiden viesteistä viis, ne haukkumiset kiinnostaa eniten...

Vierailija
9/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärtänyt että se voisi loukata. Päätin nyt sitten lähettää hänelle anteeksipyynnön ja kertoa ettei tarkoitukseni ollut missään tapauksessa loukata. Sitten jätän kai asian sikseen ja otan opikseni.

-ap

Vierailija
10/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pahaa Ap teki? Tekeekö välittäminen ihmisestä kyylän?!

Vierailija
11/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikenlainen utelu on kyllä kyyläämistä.

Voihan sitä vaikka ehdottaa yhteistä leffareissua, eikä heti pyrkiä iholle kyökkiterapeutiksi paljastaen, että juoruilee muutenkin ahdingossa olevasta ihmisestä.

Sitäpaitsi minä ainakin luokittelen moiset "huolehtijat" aika helposti läheisriippuvaisiksi, jotka etsivät uutta uhria.

Vierailija
12/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärtänyt että se voisi loukata. Päätin nyt sitten lähettää hänelle anteeksipyynnön ja kertoa ettei tarkoitukseni ollut missään tapauksessa loukata. Sitten jätän kai asian sikseen ja otan opikseni. -ap

Vierailija
13/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kysy keneltäkään, jos jollain jotain on, et miten voi tai et ilmaisisin et olisin huolissani.

Yhdeltä tutulta kysyin ja nyt on sitten välit poikki...en kyl ymmärrä mitä tein väärin???

Ja siis esitin vain kysymyksen;Onko sulla kaikki ok?Josta ko. hlö sitten otti nokkiinsa....outoa musta...

Vierailija
14/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kukaan ole kai pyrkinyt terapeutiksi tms. Jos siis kertoo, että on ollut huolissaan. Ja selän takana juoruilu? Onko kaikki tällä palstalla kirjoittaminen siis juoruilua?

Vierailija
15/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla saa usein outoja ja asiattomia vastauksia, sen tämänkin aloituksen palaute osoittaa. Ikävää, ettei tuttavasi osannut arvostaa viestiäsi, mutta esim. masennus voi saada ihmisen tulkitsemaan aidon ystävällisyyden kielteisesti. Toivon, että ymmärrät tuttavaasikin. Hän voi vain olla liian heikoilla tunnustaakseen omaa tilaansa muille kuin läheisimmilleen.

Vierailija
16/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä kai siinä terapeutiksi pyrkii, kun rupeaa oikein erikseen utelemaan toisen olotilaa.

Rasittavaa ja keskenkasvuista.

Vierailija
17/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että välität. Sellaista saisi olla tuhatmäärin enemmän tässä kylmässä maassamme!!

Vierailija
18/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora utelusähköposti on aika onnahtava tapa "tarjota apua", tuskin kovin moni sellaiseen vastaisi.

Vierailija
19/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi vähän samanlainen tapaus. Sekkuni erosi ja jäi kahden pienen lapsen yksinhuoltajaksi. Oli tosi väsynyt ja valitellut siskolleen kun ei meinaa jaksaa lasten kanssa kaikkea yksin. Asutaan melko lähellä ja tarjouduin ottamaan lapsia hoitoon jos haluaa vähän hengähtää tai käydä vaikka rauhassa kaupassa. Olin kai liian tunkeileva(!), sillä serkkuni katkaisi tähän yhteydenpidon eikä vuoteen olla oltu missään tekemisissä. En minäkään enää puutu muiden asioihin, saatika tarjoa apuani kellekään. Menee vielä loputkin ystävät.

Vierailija
20/29 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän että sulki sinut facebookistaan.

Minusta tuo olisi ahdistavaa ja tunkeilevaa.

Siis että lähetit sähköpostin.

Ensinnäkin;olet vain tuttava;ei tuttavien KUULU olla huolissaan. Toiseksi jos haluaisit juttusille,menisit suoraan juttelemaan.

Minusta tuollainen sähköpostitse yhteyden ottaminen on lähentelevää ja noloa. sori.

Itse tekisin samoin miten ystäväsi teki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi