Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsymykseen neuvottiin liikuntaa lääkkeeksi?

Vierailija
30.03.2010 |

Olen käynyt lääkärissäkin erilaisten nivelkipujen vuoksi ja lääkärikin neuvoi aloittamaan vaan kunnon liikunnan ja kuntosaliharjoittelua lihasten vahvistamiseksi, kun mitään syytä kivuille ei löytynyt.

Olenkin ollut tosi väsynyt koko talven ja olen siis lasten kanssa kotona vielä.

Hyötyliikuntaa olen harrastanut ja nyt pari kuukautta käynyt salilla kolme kertaa viikossa ja lenkillä kerran viikkoon.

Voimaa on tullut mutta ongelma on nyt se, että olen entistä väsyneempi.

Syön kunnolla ja monipuolisesti mutta en vaan jaksa kohta enää sängystä edes nousta ylös. Viikonloput voisin nukkua kellon ympäri ja illalla kuntoilun jälkeen tekee tiukkaa jaksaa edes lapset laittaa sänkyyn. Olen siis tolkuttoman uupunut ja ihmettelen, että miten kauan menee, että tämä liikunta alkaa auttaa väsymykseen?

Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä masennus?

Verensokeri?

Vierailija
2/6 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon nukut? Onko unihygienia kunnossa? Uniapneaa? Oletko masentunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai masennukselta. Lasten kanssa kotona olo on kuluttavaa eikä se välttämättä pelkällä liikunnalla korjaannu. Siihen auttaa oma aika, ehkä töihin meno ja lääkitys.

Mutta ensin tosiaan kannattaisi käydä kilpirauhasarvot testaamassa. Juuri vähän aikaa sitten kuulin miten eräs tuttu oli lähes vuoden kärsinyt loputtomasta väsymyksestä ja vasta sitten joku oli älynnyt testata arvot. Lääkityksen jälkeen on ihmetellyt miten ei tajunnut aiemmin mennä lääkäriin.

Jos synnytyksestä on vähän aikaa, on vielä enemmän syytä mennä testaamaan nuo arvot!

Vierailija
4/6 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nivelkipujakin väsymyksen lisäksi.

Hopihopi uudelleen lääkäriin tutkittavaksi.

Mahdollisuuksia on lukemattomia. Ms-tauti, niveliin jäänyt virus, kilpirauhaset. Ihan mitä vain.

Vierailija
5/6 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikunta olisi auttanut, niin se olisi jo parissa kuukaudessa tehonnut. Nyt menet uudestaan lääkäriin ja sanot, ettei annetut keinot tepsineet, vaan olo on vieläkin väsyneempi.

Oletko siis uupunut vai väsynyt? Väsymiseen auttaa nukkuminen, uupumiseen taas ei. Ja onko väsymys henkistä vai fyysistä? Siis sattuuko ylösnouseminen?

Vierailija
6/6 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä sanoit vaan kivuista.

Mitattiinko sulta veriarvot?

Anemialta ihan "keittiölääkäröiden" kuulostaisi.