Miten luopua määräaikaisesta työstä ilman karenssia?
Jos irtisanon itseni-> karenssi. Jos en halua jatkaa ja työtodistuksessa lukee päättymisen syynä Oma pyyntö-> karenssi.
Miten pääsee eroon määräaikaisesta työstä ilman karenssia?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:13"]
takokaa nyt tyhmälle vielä tämä asia ELI: työsopimukseni loppuu 30.9.2014. Luultavasti työnantaja tulee haluamaan jatkaa taas sopimusta jollain pätkällä (olen sijainen hoitoalalla eli sopimukset ovat 1-3kk aina kerrallaan). Olen lopenuupunut ja kyllästynyt työhöni jonka takia haluaisin lähteä tästä työpaikasta pois.
KYSYMYS KUULUU: tuleeko minulle karenssi jos tuon 30.9 jälkeen en enää ota uutta sopimusta vaikka työnantaja haluaisi minulle semmoisen kirjoittaa?
[/quote]
Jos työkkäri kuulee että sulle on tarjottu jatkosopparia mutta olet kieltäytynyt niin kyllä tulee karenssi.
mut sen ois kyllä hyvä olla kuukautta pitempi.
eli pääset siitä eroon vasta kun se loppuu, tulipa karenssia tai ei.
vaikka olisikin määräaikainen. Ei sitä mikään estä, jos on yksimieline työnantajan kanssa. Olen itsekin irtisanoutunut määräaikaisesta virkasuhteesta ottaankseni vastaan toisen viran. Karenssi on sitten eri asia.
jo on kummallinen käsitys määräaikaisista työsuhteista. Vakituinen on voimassa toistaiseksi ja määräaikainen päättyy sovittuna päivänä tai kun työntekijä sen päättää. Tietenkin on irtisanomisaika.
Miksi haluat päättää? Jos pätevä syy ei karenssia tule. Jos vaan tuntuu siltä niin karenssia tulee. Itse olen sanonut itseni irti työstä, jossa pomo haukkui ja minulla ei ollut työhön pätevyyttä. Työkkärissä sanoin, että en halua työskennellä siten, että pomo haukkuu enkä pysty suorittamaan työtäni oikein, koska minulla ei ole pätevyyttä. Työkkärissä ymmärrettiin asia ja kaikki oli ok. Tosin siinä joutui selvittelemään asiaa lautakunnalle.
jo on kummallinen käsitys määräaikaisista työsuhteista. Vakituinen on voimassa toistaiseksi ja määräaikainen päättyy sovittuna päivänä tai kun työntekijä sen päättää. Tietenkin on irtisanomisaika.
Sori nyt vaan, mutta määräaikaista ei voi irtisanoa. Vain, jos molemmat osapuolet sopivat, niin sitten, mutta yksipuolisesti sitä ei voi irtisanoa. Ellei sitten työsopimukseen ole lisätty asiasta mainintaa. Ja tämä on fakta.
Sori nyt vaan, mutta määräaikaista ei voi irtisanoa. Vain, jos molemmat osapuolet sopivat, niin sitten, mutta yksipuolisesti sitä ei voi irtisanoa. Ellei sitten työsopimukseen ole lisätty asiasta mainintaa. Ja tämä on fakta.
Ja tarkennan vielä, että tämä pätee molempiin suuntiin: työntekijä ei voi yksipuolisesti irtisanoutua eikä työnantaja irtisanoa työntekijää.
keskustelleet asiasta? Määräaikainen työsopimus loppuu sovittuna päivänä ja silloin työtodistukseen kirjoitetaan päättymisen syyksi määräaikainen työsopimus ei oma pyyntö. Ei kukaan työnantaja halua pitää työntekijää pakolla töissä.
Juu näin sen pitäisi mennä. Itse en halunnut jatkaa uudella määräaikaisella (vaikka työnantaja olisi halunnut). Työtodistuksessa luki, että työsuhde oli määräaikainen -> työttömyyskorvaukset tuli normaalisti ilman karenssia.
miks joku nostelee puoli vuotta vanhoja juttuja?
t. edellinen
Kaikki järjestyy, vaikka pitkä sairasloma, jos et oikeasti kestä.
8 kuukaudeksi ja kolmen kuukauden kuluttua erosin omasta pyynnöstäni, ennen 4 kuukauden koeaikaa, sain lopettaa työnantajan puoleleta työt. Syy matkavaikeudet.
Olin saanut toisen määräaikaisen työn 5kk, joten menin suoraan työstä toiseen, ei jäänyt välipäiviä.
Työkkäri hyväksyi, sen 5kk:n jälkeen ei ole ollut uutta työpaikkaa, saan ansiosidonnaista.
purkaa työsopimuksen joko työntekijä tai työnantaja. Aloittaja ei puhunut olevansa koeajalla.
8 kuukaudeksi ja kolmen kuukauden kuluttua erosin omasta pyynnöstäni, ennen 4 kuukauden koeaikaa, sain lopettaa työnantajan puoleleta työt. Syy matkavaikeudet.
Olin saanut toisen määräaikaisen työn 5kk, joten menin suoraan työstä toiseen, ei jäänyt välipäiviä.
Työkkäri hyväksyi, sen 5kk:n jälkeen ei ole ollut uutta työpaikkaa, saan ansiosidonnaista.
keskustelleet asiasta? Määräaikainen työsopimus loppuu sovittuna päivänä ja silloin työtodistukseen kirjoitetaan päättymisen syyksi määräaikainen työsopimus ei oma pyyntö. Ei kukaan työnantaja halua pitää työntekijää pakolla töissä.
Tukien väärinkäyttöä. Ihmisen pitää tehdä töitä eikä elää toisten siivellä. Niin kauan kuin ap:n tapaisiin ei suhtauduta pelkästään halveksien niin kauan me maksamme näiden lusmujen elämisen ja viinat.
takokaa nyt tyhmälle vielä tämä asia ELI: työsopimukseni loppuu 30.9.2014. Luultavasti työnantaja tulee haluamaan jatkaa taas sopimusta jollain pätkällä (olen sijainen hoitoalalla eli sopimukset ovat 1-3kk aina kerrallaan). Olen lopenuupunut ja kyllästynyt työhöni jonka takia haluaisin lähteä tästä työpaikasta pois.
KYSYMYS KUULUU: tuleeko minulle karenssi jos tuon 30.9 jälkeen en enää ota uutta sopimusta vaikka työnantaja haluaisi minulle semmoisen kirjoittaa?