Kannattaako ottaa vastaan 4kk pätkätyö, jossa ei ole jatkomahdollisuutta?
Kommentit (17)
Kun työmarkkinatuki ja asumistuki on mitä on. Enemmän menee rahaa siihen että mun lapset ovat sinä aikana ilmaiseksi päivähoidossa, kun mun palkalla ei tartte hoidosta mitään maksaa.
ensinnäkin se ei kuluta sun 500 ansiosidonnaispäivääsi ja toisenakin se voidaan laskea yhteen sun muiden pätkätöiden kanssa kerryttämään uutta työssäoloehtoa seuraavien 500 saamiseksi.
ansiosidonnaista. Yhtä vähän saan työmarkkinatukena ja asumistukena. En edes hae ansiosidonnaista.
Luulenpa, että on ihan sama mitä teet, tai et tee.
että ihan sama otanko työ vaiko en.
Ei tasan ole. Ainoastaan se että siihen eivät puolison tulot vaikuta, mutta kun ei ole eikä tule puolisoa.
pätkä työtä näyttää jatkossa kun haet työtä, paremmalta kuin jatkuva työttömyys. Mulla on takana yli 100 pätkää työtä samalla työnantajalla.. nyt olen vakituinen. Joten on kannattanut, ne päivänkin pätkät :)
Me mielellämme maksamme lapsillesi oikean moraalisen kasvatuksen jotta pääsemme eroon selkärangattomista siivoojista.
Siinä on muitakin pointteja kuin raha: pääset pois kotoa, tapaat aikuisia, tapaat uusia ihmisiä, päiviisi tulee toisenlainen rytmi. Jos teet työsi hyvin saat onnistumisen kokemuksia ja itsetuntosi kasvaa. Tartut hanakammin myöhemmin eteen tuleviin työmahdollsiuuksiin.
Me mielellämme maksamme lapsillesi oikean moraalisen kasvatuksen jotta pääsemme eroon selkärangattomista siivoojista.
Siinä on muitakin pointteja kuin raha: pääset pois kotoa, tapaat aikuisia, tapaat uusia ihmisiä, päiviisi tulee toisenlainen rytmi. Jos teet työsi hyvin saat onnistumisen kokemuksia ja itsetuntosi kasvaa. Tartut hanakammin myöhemmin eteen tuleviin työmahdollsiuuksiin.
ettei sen varaan paljon mitään voi laskea
Mulla on pitkä kokemus pätkätöistä. Valmistuin 90-luvun jättilamaan laskentapuolen yo-merkonomiksi, eikä sillä peruspäivärahalla juuri elänyt, kun sossuunkin oli 2 kk jono.
Mulle kelpasi työ kuin työ, kunhan se kesti päivänvalon. Otin vastaan siivouspätkän, siivouspätkä poiki uuden pätkän, homman konttorille ja lopulta vakituisia työpaikkoja. Vakituisesta paikasta on ollut hoitovapaan, vuorotteluvapaan ja opintovapaan riemu, ja lisäopiskelu on tuonut paremman liksan ja vastuullisemmat työt. Jos olisin jäänyt opiskelupaikkakunnalle makoilemaan pidemmän pätkän toivossa, epäilen olisinko saanut töitä lopulta ollenkaan.
Kiitos