Miten saa tiskipöydän puhtaaksi ja kiiltäväksi?
Cifiä olen kokeillut ja aluksi näyttääkin, että siitä tulee tahraton.. Mutta hetken päästä siinä näkyy samat kalkkitahrat kuin aikaisemminkin.
Hyviä vinkkejä siis kehiin!
Kommentit (19)
Ainakin mulla tulee sillä puhdasta ja kiiltävää. Etikka ei toimi yhtä hyvin.
itte olin jo ostamassa uutta tiskipöytää (edellisen asukkaan jäljiltä kauheessa kunnossa, jotain ihme syöpymän näköistä ja kalkkitahraa yms) mutta sit joku vinkkas tosta ja tadaa: ihan kuin uusi :)
Miten toimitte sen kans? Suoraan purkista tiskipöydälle vai veteen sekoittuna?
Kokeile näitä:
http://www.akro.fi/fi/ws/1/taikasieni%C2%AE+-tuotteet.html
http://www.cederroth.fi/fi/Tuotemerkit/Kodin-puhdistus/Pata-Pata/
Voit kokeilla myös metallin puhdistus/kiilloitusainetta.
Lopuksi kuivaus ja kiilloitus sanomalehdellä! Tulee kiiltävän kaunis allas! Sanomalehti vinkin sain brittiläisestä "sillä siisti" ohjelmasta. Huokea paperi ja painomuste saa kiiltämään. Sanomalehteä voi käyttää myös pielien/ikkunoiden puhdistamiseen, jos niissä on vain vähän tahroja. Esim sormenjälkiä. (paperi imee itseensä rasvan)
Toivottavasti tulee puhdasta! :)
Soodalla. Sitten karhunkielellä hinkkaat.
Ja huuhtelu.
Universal Stonea saa ainakin joistakin Prismoista. Myös messuilla sitä myydään, mutta 7 euroa kalliimmalla hinnalla kuin Prismassa, Prisman hinta on n. 17 e. Purkissa on 500 g ja kaksi sientä, mutta tavallinen käyttäjä käyttää sitä todella kauan. Muitakin vastaavia tuotteita on kaupoissa, mutta ne eivät ole lähelläkään samaa kuin tämä on, tiedän hyvin mistä puhun, sillä teen kotisiivouksia ja on ainakin neljää valmistetta nyt kaapissa...
Universal Stone on aika lyömätön tuote juuri lavuaarien pesussa. Se vaatii huolellista huuhtelua, mutta tulos on hyvä ja kun viimeistelee lavuaarin mikrokuitupyyhkeellä, on tulos yleensä kuin uusi. Etikoilla, soodilla ja sitruunoilla en ammattimaisessa siivouksessa ole lähtenyt leikkimään, kotona jokainen voi tietenkin tehdä mitä haluaa. Soodasta voi tehdä tahnaa, jota levittää ongelmapaikkaan, tuloksesta en mene takuuseen.
Vastaus tiskipöytään on sooda. Ei tarvii ihmeellisempää.
Tee soodasta ja sitruunamehusta tahna, levitä, anna vaikuttaa. Hankaa harjalla tms. Huuhtele tulikuumalla vedellä, pyyhi kuivaksi. Takaan, että tulee kiiltävää!
Tämän ohjeen löysin itse Pinterestistä, kokeilin ja toimi, suosittelen!
Pyykinpesujauheella, ammattilaisten niksejä.
Soodalle ääni täältäkin.
Viemäriin kannattaa laittaa soodaa ja kaataa loraus etikkaa päälle, raikastuu.
Etikkaa ja ruokasoodaa. Teräs kuin teräs puhdistuu sekoituksella joka vaahtoaa.
Olen mies, ja jopa minä tiedän enemmän kuin te avuttomat av-mammat.
ootko kokeillu ihmesientä ja peruspesuainetta? siivousliikkeet myyvät myös täsmätuotteita.
Kuka tomppeli täällä alapeukuttaa jokaista hyvää vinkkiä? Taitaa itse asua aika suttuisessa kodissa.
saa likaiseksi?