Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten meikkaat? (siis jotka säännöllisesti meikkaa)

Vierailija
29.03.2010 |

Laitatko väri voidetta ja puuteria vai vain meikkipuuteria? En mitä meikin alle kosteusvoiteen lisäksi?

Tuntuu, että olen kotiäitivuosina ihan jämähtänyt paikoilleni ja huomaan käyttäväni samoja tuotteita kun 10 vuotta sitten. Tuotteet on muuttuneet ja kehittyneet, mutta mä olen jämähtänyt. Olen kohta 40-v. Kaipaan siis kädestä pitäen vinkkejä naamani kaunistamiseen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena en laita meikkivoidetta, sipaisen vähän vain puuteria. Iho on aina ollut loistavassa kunnossa, enkä tykkää sotamaalaus/teatterinaamiotyylistä.

Korostan kulmia ja laitan yläluomelle rajauksen terävöittämään katsetta sekä ripsiväriä. Poskille sipaus aurinkopuuteria. Kaupungille lähtiessä huulipunaa.

Ilta/juhlameikin teen sitten enemmän ajatuksella.

Vierailija
22/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoide

Puuteri

Kulmien vahvistusta

Ripsiväri

Luomivärillä nudea ja ruskealla luomivärillä pientä rajausta

Huulirasvaa

Joskus aurinkopunaa

Sitten juhliin vahvempi rajaus, luomivärit ja kulmat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joillain on huono iho, joko epätasainen tai paikoin rumasti punoittava. Me osaamme meikata sen piiloon ilman että tulos on sotamaalaus. Opettelepa se taito, jos vähänkin enemmän meikattuna näytät teatteripelleltä. On olemassa kevyitä meikkivoiteita, kuten minun käyttämäni Kanebo. Lisäksi laitan peitevoidetta punoituskohtiin. Ja poskipunalla ja aurinkopuuterilla teen lisää luonnollisuutta. Olen oikeasti aika pakkeloitu iholta, mutta se ei vaan näy.

Arkena en laita meikkivoidetta, sipaisen vähän vain puuteria. Iho on aina ollut loistavassa kunnossa, enkä tykkää sotamaalaus/teatterinaamiotyylistä. Korostan kulmia ja laitan yläluomelle rajauksen terävöittämään katsetta sekä ripsiväriä. Poskille sipaus aurinkopuuteria. Kaupungille lähtiessä huulipunaa. Ilta/juhlameikin teen sitten enemmän ajatuksella.

Vierailija
24/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joillain on huono iho, joko epätasainen tai paikoin rumasti punoittava. Me osaamme meikata sen piiloon ilman että tulos on sotamaalaus. Opettelepa se taito, jos vähänkin enemmän meikattuna näytät teatteripelleltä. On olemassa kevyitä meikkivoiteita, kuten minun käyttämäni Kanebo. Lisäksi laitan peitevoidetta punoituskohtiin. Ja poskipunalla ja aurinkopuuterilla teen lisää luonnollisuutta. Olen oikeasti aika pakkeloitu iholta, mutta se ei vaan näy.

Kaikesta sitä pitääkin vetää herne nenään. Kuten sanoin, itse en tarvitse _arkena_ sen enempää voiteita, koska ihoni on hyvässä kunnossa. On ihan sama, miten ja kuinka hyvillä meikeillä itsesi meikkaat, jos laitat meikkivoidetta ja puuteria päiväsaikaan, iho näyttää meikatulta, ei luonnolliselta. Näytät ehkä meikattuna paremmalta kuin ilman meikkiä, mutta meikatulta yhtäkaikki. Ja mitä useampia tuotteita naamassa on, sitä meikatummalta näyttää. Itse osaan kyllä meikata (kuten sanoin iltameikistä), mutta liika meikkaaminen ei ole aiheuttanut minulle meikkisokeutta.

Vierailija
25/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 10 tai 20 vuotta sitten.

Musta rajaus yläluomelle, mustaa ripsaria ylä- ja alaluomelle. Meikkivoide, ei puuteria (minulla on kamalan kuiva iho ja puuteri näyttää minulla tosi pahalta), vähän poskipunaa. Harmahtavanvaaleanruskeaa kulmakynää.

En ole koskaan ollut muodikas.

Vierailija
26/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta väitän, ettei meikkivoidetta ja puuteria todellakaan huomaa, jos sen on ohuelti ja oikein levittänyt. On täysin harhaluulo ja omaa osaamattomuutta, jos meikkivoide+puuteri+(peitevoide)= meikatulta näyttävä iho

Kaikesta sitä pitääkin vetää herne nenään. Kuten sanoin, itse en tarvitse _arkena_ sen enempää voiteita, koska ihoni on hyvässä kunnossa. On ihan sama, miten ja kuinka hyvillä meikeillä itsesi meikkaat, jos laitat meikkivoidetta ja puuteria päiväsaikaan, iho näyttää meikatulta, ei luonnolliselta. Näytät ehkä meikattuna paremmalta kuin ilman meikkiä, mutta meikatulta yhtäkaikki. Ja mitä useampia tuotteita naamassa on, sitä meikatummalta näyttää. Itse osaan kyllä meikata (kuten sanoin iltameikistä), mutta liika meikkaaminen ei ole aiheuttanut minulle meikkisokeutta.

Vierailija
27/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiden värisävyjen valinta on tietenkin kaiken a ja o, mutta kiinnostaisi saada vinkkiä myös juuri oikeista tuotteista. Kelpaako markettimeikit vai kannattaako investoida kalliimpaan?

Uskon, että taitava meikkaaja (ja ahkeralla harjoittelulla minäkin) pääsee tosi luonnolliseen tulokseen ja kaipailenkin vinkkejä miltä merkeiltä lähteä etsimään tuotteita nelikymppiselle iholle.

Onko jollain vinkkejä myös poskien alapuollelle laitettavasta varjostusväristä? Ja mihin sitä valokynää laitetaan?

Mutta väitän, ettei meikkivoidetta ja puuteria todellakaan huomaa, jos sen on ohuelti ja oikein levittänyt. On täysin harhaluulo ja omaa osaamattomuutta, jos meikkivoide+puuteri+(peitevoide)= meikatulta näyttävä iho [i

Vierailija
28/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilemalla itselleen sopivimmat tuotteet. Minä käytän seuraavia:

-meikkivoide Dior

- puuteri Dior

-valokynä YSL

-ripsiväri Clinique

-silmänrajauskynä Lancôme

Siviltiminä luonnonkarvaiset meikkivoidesivellin, puuterisivellin, poskipunasivellin ja luomivärisivellin. Siveltimillä saa ohuen ja luonnollisen meikin, sopii hyvin juuri mun suht virheettömälle ja nuorelle iholle.

t. 24 v.

Vierailija
29/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks aamulla heti kun herään ja pesen hampaat ja kasvot niin heti siihen perään pistän kosteusvoiteen (Garnier soft). Aamupalan ajan se ehtii imeytyä kunnolla.

Niinä päivinä kun ei oo näppyjä eikä läiskiää tmv laitan näin:

-Lumene arctic sävyttävä päivävoide (kuivuu muutamassa minuutissa)

-Max factor Panstick jolla pohjustan luomet ja tupsutan sitä hieman nenänpieliin ja jos on jotain pikkunäppyä tmv

-Päälle Lumenen mineraalipuuteri

-Rajaus Lumenen ruskealla silmän rajauskynällä (samalla kynällä myös tummennan hieman kulmakarvoja tarvittaessa),rajaan yläluomen kokonaan,alaluomea puolivälistä ulkonurkkaan

-Arki luomivärinä mulla on Lorealin sellainen 3 väriä sisältävä Eva Longoria (? en tiedä parempaa nimeä enkä jaksa juosta veskiin katsoon...). Käytän keskimmäistä (vaalea) koko luomelle ja kulmaluulle,alimmaista (violetihatava) ulkonurkkaan

Käännän ripset ja laitan Lumenen blueberry curl ripsaria

En käytä vedenkestävää,ei tarvetta ja minusta ripset on pysynyt parempina kun en oo käyttänyt vedenkestävää.

Poskipunana Rimmel (väri santa rose). En "ime poskia sisään),vaan hymyilen tooosi leveesti ja vedän (kunnollisella) poskipunaharjalla poskipunaa pulleimmasta kohdasta viistosti ylöspäin.

JOS on jotain näppyä/läiskää tmv niin laitan päivävoiteen päälle vielä Maxfactorin meikkivoidetta ja annan sen kuivua kunnolla ennenkuin jatkan

Vierailija
30/30 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin se valkoinen kajali vai mitä se nyt oli :)

Olkoon sit niin. :). Mää viihyn arkena ysäreissäni sitten. ;D