Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoksijoita /muita treenaajia paikalla? Ruokavaliosta kysyttävää..

Vierailija
29.03.2010 |

Elikkäs olen ihan alottekija. Olen alkanut lenkkeilemään.

Nää mun lenkit on vielä sellasta hölkkää-kävelyä hölkkää.

Mä haluaisin saada takapuolta ja reisia vähän kiinteämmäksi. Periaatteessa ei tarvis enää laihtua. Olen muutaman kilon tiputtanut ihan vaan niukemmalla ruokavaliolla. Ei haittaa vaikka 1-2 kiloa lähteekin vielä. (170cm/63kg)

Minkälainen on hyvä ruokavalio. Tai siis mitä mun pitää ottaa huomioon?

Ois tarkotus että juoksisin vielä ihan kokolenkkejä. Pitää alkuun ottaa vähän rauhallisemin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali lautasmalli käyttöön; puolet kasviksia/vihanneksia, neljäsosa kanaa/kalaa/lihaa (mielellään vähärasvaista), neljäsosa riisiä/perunaa/pastaa. Huolehdi myös, että saat riittävästi/reilusti proteiineja (esim. 1-1,5 g/painokilo/vuorokausi). Ruokailut säännöllisesti 3-4 tunnin välein. Nestettä reilusti päivän mittaan. Ja herkkuja kohtuudella, mutta asiantuntijoiden mukaan voi syödä ihan hyvin useammankin kerran viikossa "vähän".

Vierailija
2/5 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juokse vaan hitaammin niin ei tartte nykiä. Tasavauhtia vaan. Jos pitää kävellä niin sitten menit liian kovaa. Sitte kun tunnin juokset putkeen (kuukausi tai pari) niin sitten vetoja ja vauhtia. Tollai minä tekisin (nimim. pari kuukautta vieterijuoksua ennenkuin tajusin että ei tartte juossa niin kovaa kun koivista pääsee).

Edellä hyvä ohje, vettä vaan joka välissä. Jos pissa on keltasta niin sitte lisää nestettä :) Itte juon illalla litran vettä ja päivällä litroittain teetä. Tulee yleensä suurin osa pihalle aika nopeasti joten parempi olis pienemmissä määrissä vedellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noudatan suunnilleen samanlaista ruokavaliota,kun kakkonen ehdottaa. Liiallisesta nesteenjuonnista e ole kyllä mitään erityistä hyötyä.Litroittaista teenjuontia en pidä mitenkään terveellisenä tai tarpeellisena.Toki riittävästä nesteensaannista pitää huolehtia varsinkin pitkäkestoisessa yli tunnin suorituksessa.

Vierailija
4/5 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis kannattaa hölkätä hiljaa koko lenkki eikä tuota vaihtoa kokoajan?

Mikä olis sitten sellanen esimerkki sopivasta määrästä proteiinia päivän aikana?

ap

Vierailija
5/5 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että sitä tahtia vaihdellaan välillä. Jos junnaat samaa lenkkiä samalla vauhdilla vuositolkulla, niin ei siinä kunto kasva.

Itse olen saanut hurjasti motivaatiota noista juoksuohjelmista, esim. Googlella löydät Porin juoksukoulun, joka on hyvä aloittelijalle. Samaten Kuntoplussan sivuilla on juoksukouluja. Itse treenaan nyt puolimaratonille ja siihen kuuluu kaksi intervallitreeniä ja kaksi kevyttä hölkkälenkkiä (vaihtelevan piutuisia) viikossa.