Onko kokemuksia Turun kaupungin osista?
Millaisia ovat Kohmo, pääskyvuori, harittu, hirvensalo(pohjoinen). Muistakin saa kertoa. lähinnä ovatko rauhallisia, onko siel useita kansallisuuksia jne.
Kommentit (51)
Pääskyvuorta ja Hirvensaloa. Harittuun ja Kohmoon en välttämättä muuttaisi. Mutta Kohmossakin kiva omakotitaloalue... Että kyllä noi kaikki parempia alueita selvästi on verratuna Varissuo-Runosmäki-Perno-tyylisiin. Niihin en kyllä muuttaisi kirveelläkään.
(joudun liikkumaan alueella lähes päivittäin)
hirvensalo on ok, mutta esim., julkinen liikenne todella kehnoa (moikoisten aluella lukuun ottamatta).
Ai harittu on kans slummia? Varissuon ja Halinen(suomen monaco, paljon eri kansallisuuksia ja kukaan ei maksa veroja) tiesin et ovat. Kohmosta yritettiin kämppää mut ei saatu. Hirvensalo tms olis kiva. Itse kun tykkään mieluummin rauhallisesta ja kohtuu yks värisestä alueesta.
samoin martti. Mitä olette etsimässä, ostamass vain vuokraamassa? Kerrostalo vai mikä? Anna lisätietoja niin pystyy paremmin auttamaan
Ei kukaan sattumalta tietäs, että oisko heinäkuun loppuun mennessä vapautumassa 5h+k+s jostain "mukavalta" alueelta? Siis oletko itse muuttamassa tai onko ystäväsi/naapurisi muuttamassa. Ei ihan herkästi tollasia kaupungilta irtoo.
vuokraamassa kaupungin asuntoa. EI kerrostaloa. rivari/pt ja mieluiten 5-6h+k+s, kuitenkin vähintään 100m2
vuokra-asuntoja ei taida noilla hyvillä alueilla (Uittamo, Katariina, Martti, Vasaramäki) olla!
Noista ap:n mainitsemista alueista Hirvensalo on ainoa johon muuttaisin!
et kaupungin asuntoja ois Harittu-katariina, Kurjenmäki-Vasaramäki alueilla. Harittu-Katariinassa olis sellasia mitkä ois "kriteerien" mukaisia. Osaako kukaan sanoa Länsinummi-Teräsrautelasta mitään?
rauhallista ja seesteistä, luonnonsuojelualue vieressä, samoin meri (ja kaupungin uimaranta). Keskustaan omalla autolla 10min, julkisilla 15min
Tiesitkö että sinä joka muutat kaupungin tai aso-rivariin olet juuri sitä jengiä joka on täällä kirjoittajien mielestä häiriöksi.
Luettelemasi alueet ovat kaikki niitä joissa on hyviä ja huonoja paikkoja. Omakotitalotiellä on rauhallista mutta vieressä olevalla kadulla jossa on asumisoikeusrivareita kuohuu varmaan tunteet kun riittää että talossa asuu yksi mustalainen...
Harittuun en itse muuttaisi. Alueella paljon vuokra, asumisoikeus, opiskelija-asuntoja. Varsinkin noita kerrostaloja on paljon alueella.
Hirvensalossa on sitä köyhänjengin aluetta ja sitten taas Papinsaarta sun muita paikkoja joissa merenrantataloja joten aivan erillaista porukkaa samalla saarella. Ala-asteella on varmaan aika suuret luokkaerot kun tuloerot ovat valtavat alueella!!
Pääskyvuori on tuossa pahamaineisen/ankean Varissuon vieressä. Alueen omakotitalot ihan ok mutta varmaan tuolla kaupungin alueella on tyypillisiä järjestyshäiriöitä. Bussille joutuu hieman kävelemään.
Kohmo on aika pieni alue verrattuna noihin edellisiin. Kohmon perällä kalliita omakotitaloja ja erittäin hienolla paikalla. Muutama omistuskerrostalo ja pari vuokrakerrostaloa. Pari vuotta aluelle on kyllä kaavoitettu lisää omakotitalotontteja ja näin ollen alueelle tulee reilusti lisää kovanrahanomakotitaloja ja lapsiperheitä. Sitten on niitä asumisoikeusrivitaloja. Aika hiljainen nukkumalähiö jossa ei ole muita palveluita kuin uusi päiväkoti/ala-aste. Hyviä puolia on erittäin hienot ulkoilumaastot, kuralan kylämäki aivan vieressä ja erittäin tiheään kulkeva julkinenliikenne.
Itse olen asunut kaupungin vuokrakämpissä Martissa. Toisessa talossa suurin osa oli omistusasuntoja, toisessa taas mummot ja papat oli asuneet tyyliin 50 vuotta samoissa asunnoissa. Olivat todella rauhallisia taloja molemmat. Jälkimmäisessä oli oma talkkarikin, joka piti jöötä.
Lehtolaaksollahan on myös todella viehättäviä puutaloasuntoja Portsassa ja yliopiston kupeessa. Niihin ei tietystikään kovin helposti pääse.
Näistä vaihtoehdoista ei ehkä ole isolle perheelle ratkaisuksi.
Kaupungin vuokra-asunnoissa asuu myös asiallista työssäkäyvää väkeä. Niinkuin tuossa naapurissa täällä Arabianrannassa.
Pääskyvuoressa se kaupungin omistama rivarialue on aika levotonta seutua, vaikka siellä on aso-asuntoja ja omistusasuntojakin. Autoilla kaahataan kovaa mäkeä edestakaisin ja lapsilaumat juoksee pihojen poikki, parkkipaikoilla tuunataan amisautoja ja poppi soi...
Juuri sellainen alue jossa on elämää.
ei ap.
Itse olen asunut kaupungin vuokrakämpissä Martissa. Toisessa talossa suurin osa oli omistusasuntoja, toisessa taas mummot ja papat oli asuneet tyyliin 50 vuotta samoissa asunnoissa. Olivat todella rauhallisia taloja molemmat. Jälkimmäisessä oli oma talkkarikin, joka piti jöötä. Lehtolaaksollahan on myös todella viehättäviä puutaloasuntoja Portsassa ja yliopiston kupeessa. Niihin ei tietystikään kovin helposti pääse. Näistä vaihtoehdoista ei ehkä ole isolle perheelle ratkaisuksi. Kaupungin vuokra-asunnoissa asuu myös asiallista työssäkäyvää väkeä. Niinkuin tuossa naapurissa täällä Arabianrannassa.
Muttta ne viedään käsistä ja siellä joutuu olemaan aika sosiaalinen .)
tiennytkään, että täällä Haritussa on levotonta. Missä se slummi on? Pitkään olen täällä viihtynyt. Jos vaihtaisin aluetta, saattaisin muuttaa vaikka Katariinaan, jossa on kaunis luonto ihan vieressä.
Tiesitkö että sinä joka muutat kaupungin tai aso-rivariin olet juuri sitä jengiä joka on täällä kirjoittajien mielestä häiriöksi.
Luettelemasi alueet ovat kaikki niitä joissa on hyviä ja huonoja paikkoja. Omakotitalotiellä on rauhallista mutta vieressä olevalla kadulla jossa on asumisoikeusrivareita kuohuu varmaan tunteet kun riittää että talossa asuu yksi mustalainen...
Harittuun en itse muuttaisi. Alueella paljon vuokra, asumisoikeus, opiskelija-asuntoja. Varsinkin noita kerrostaloja on paljon alueella.
Hirvensalossa on sitä köyhänjengin aluetta ja sitten taas Papinsaarta sun muita paikkoja joissa merenrantataloja joten aivan erillaista porukkaa samalla saarella. Ala-asteella on varmaan aika suuret luokkaerot kun tuloerot ovat valtavat alueella!!
Pääskyvuori on tuossa pahamaineisen/ankean Varissuon vieressä. Alueen omakotitalot ihan ok mutta varmaan tuolla kaupungin alueella on tyypillisiä järjestyshäiriöitä. Bussille joutuu hieman kävelemään.
Kohmo on aika pieni alue verrattuna noihin edellisiin. Kohmon perällä kalliita omakotitaloja ja erittäin hienolla paikalla. Muutama omistuskerrostalo ja pari vuokrakerrostaloa. Pari vuotta aluelle on kyllä kaavoitettu lisää omakotitalotontteja ja näin ollen alueelle tulee reilusti lisää kovanrahanomakotitaloja ja lapsiperheitä. Sitten on niitä asumisoikeusrivitaloja. Aika hiljainen nukkumalähiö jossa ei ole muita palveluita kuin uusi päiväkoti/ala-aste. Hyviä puolia on erittäin hienot ulkoilumaastot, kuralan kylämäki aivan vieressä ja erittäin tiheään kulkeva julkinenliikenne.
se omaakotitaloalue, Kataraisentien toisella puolella, se jossa asuu entiset TPS pelaajat yms kaverit, jotka ovat saaneet tontin jollain diilillä. =D
Uskotaan nyt kuitenkin ihmistä, joka JOUTUU Haritussa käymään LÄHES päivittäin, sen sijaan kuin itse paikalla asuvia.
Hyvä ketju, pidetään tämä ajan tasalla!
Viime vuosien kokemuksieni mukaan Kohmo on hyvin rauhallinen paikka. Ja tosiaan se Varissuo: asuin pari vuotta enkä enää muuttaisi kirveelläkään, kuten joku asian jo ilmaisi! Talon ikkunoita rikottiin, perheemme kolmeen eri autoon eri parkkipaikoilla Varissuolla murtauduttiin (tavaraa EI ollut näkyvillä)... ja kaikkea muuta. Oloa vain ei tule tunnettua siellä turvalliseksi. Monet mamut siellä on itseasiassa ihan asiallista porukkaa, mutta suomalaisista ei voi sanoa samaa.
Harittu on alueena rauhallinen, mutta onko joku muukin törmännyt sellaiseen römyporukkaan, joka näin kesäisin kiertelee istumassa nurmikoilla ryyppäämässä?
Puolalanpuistosta tuskin saat vuokrattua rivaria :P
[quote author="Vierailija" time="29.03.2010 klo 20:33"]
oikein kivaa aluetta.
Kaupat ja leikkipuistot lähellä :D
[/quote]
pääskyvuori ja harittu aika kirjavaa porukkaa, mutta edullisia asuntoja. pääskyvuoressa paljon opiskelijoitakin ja lähellä varissuota joka on kaikkien kulttuurien sulatusuuni turussa, yli 50% maahanmuuttajia ja aika villiä menoa ´, olen ymmärtänyt. hirvensalo on kaunis, luonnon keskellä ja aika paljonlapsiperheitä ja nousukkaia. kohmosta en tiedä.