Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaana saunaolut!

Vierailija
28.03.2010 |

Moi

Olen raskaana (vko 25) ja olen raskauden aikana ottanut muutaman kerran yhden saunaoluen. Kolmosta siis. Mitäs siien sanotte?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin otin.

Vierailija
2/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toivoisit kenenkään sanovan?

Itselleni alkoholi ei merkitse yhtään mitään ja oli ihan luonnollista olla raskausaika ilman alkoholia. Mutta ehkä sinulla on toisin, ja sillä yhdellä saunaoluella on sinulle tärkeä merkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kohtuullinen kaljakissa, tykkään oluesta nimenomaan saunomisen yhteydessä.

Raskauksien aikana en vaan osannut nauttia siitä miehen pullosta otettua huikkaa enempää, vaikka järki sanoi ettei pullollisesta joskus ole haittaa. En vaan nauttinut siitä kuten nautin ei raskaana ollessani.

Join raskaana ollessani pakastinkylmää alkoholitonta ja joskus pullollisen ykköstä, tosin siitäkin tuli sellainen tylsä oma fiilis ja pullo jäi yleensä puolilleen.

Imettäessä join kyllä sen saunaoluen, joksus illan kuluessa kaksikin.

Vierailija
4/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten siinä on niin päässyt käymään?

Vierailija
5/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä mikä on turvallinen raja. Suositus on, että ei yhtään alkoholia raskaana ollessa. Eihän se hyväksi sille pienelle ihmiselle ole.

Vierailija
6/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika surullista jos ei 9kk voi olla juomatta alkoholia..loppuuko se elämä siihen ettei saa kaljaa. Ja myönnän että itse kaipasin raskausaikana punkkua ihan älyttömästi, mutta en kokenut kuitenkaan että olisi pitänyt edes sitä yhtä lasia juoda. Miksi riskeerata, kun ei ole mitään varmoja tuloksia mitä se sikiölle aiheuttaa..

Olen myös pohtinut että mistäs sen tietää vaikka aiheuttais sikiölle aivoihin semmosen muutoksen että tulee herkemmin alkoholisti nuorena. Mutta tämä nyt on vain minun pohdintaa. Jokainen tavallaan...

Vierailija
7/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin tein. joskus kyllä huikkaa mieheni saunaoluesta mutta jos halusin itsekkin pullon/pulloja juoda niin ostin ykköstä siihen tarkotukseen.

Vierailija
8/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oksettavan kuuloinen sana! Tulee ihan alkkisnainen mieleen, joka yrittää sievistellä kaljanhimoaan "kivalla" sanalla.

Vierailija
9/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran saunaoluen - tosin ykköstä. Saunaolut oli oikeastaan ainoa "kielletty" asia, jota kaipasin raskauden aikana, siksi joskus oli ihan pakko juoda ykkösolutta. Lisäksi minulla tuli joku ihme into maltaan hajuun... Jos jossain haisi olut, nuuhkin aivan innoissani! Ei-raskaana ollessani en koskaan ole kokenut mitään hajuhimoa mihinkään.

Vierailija
10/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oksettavan kuuloinen sana! Tulee ihan alkkisnainen mieleen, joka yrittää sievistellä kaljanhimoaan "kivalla" sanalla.

T: Kaljakissa, jonka mielestä esim. sanat masuasukki, tissittely, masuvaavi, esikko ja pikkukakkonen ovat aivan kamalia ja kuulostavat ylipainoiselta lösähtäneeltä mammalta, joka omistaa elämänsä vauvamuskarille, perhekahvilalle ja kotiäitiydelle elämäntapana.

Olut on hyvää, nimenomaan yhtenä-kahtena annoksena kerrallaan, oikein kylmänä, hyvässä seurassa kesällä saunassa.

Vierailija
11/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan:D

t: ap

Vierailija
12/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee paljon pahempaakin raskausaikana, polttaa tai käyttää lääkkeitä (enkä nyt puhu mistään Buranasta), joten saunaolut silloin tällöin ei maailmaa varmasti kaada eikä tee vauvasta FAS-lasta! Sitä paitsi Etelä-Euroopan maissa on ihan normaalia raskaanaolevien naistenkin juoda ruuan kanssa lasillinen viiniä, siellä tiedetään että punaviini esimerkiksi edesauttaa veren virtaamista istukassa.

Tämä on hieman off topic, mutta en ymmärrä miksi suomalaisilla on niin psykoottinen mielipide alkoholista raskausaikana, mutta esimerkiksi polttaminen on paljon hyväksyttävämpää. Jos esimerkiksi on polttanut 20 tupakkaa päivässä ennen raskautta, niin vähentäminen 4:ään päivässä on jo hieno homma, vaikka myös polttamisessa on riskinsä kuten alkoholissa. Mutta ans olla, jos menisit neuvolassa sanomaan, että ennen join pullollisen viiniä viikossa, mutta nyt olen vähentänyt pariin lasilliseen, niin tulisi kyllä sellainen saarna että oksat pois! Ei siinä, ihannetilanne molemmissa on täydellinen kieltäytyminen, mutta tuollainen tekopyhyys ihmetyttää.

Vierailija
13/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä ja meinasin kirjoitella juuri samoin, sanoit sen paljon paremmin.

Luulen että ap:lla voisi olla vähän huono omatunto kun otti oluen ja haluaa siksi kuulla muiden mielipiteitä.

ap ole rauhassa vaan, kuule maalaisjärki on se jolla pärjätään, raskaudessa kuten muissakin asioissa! voit ihan hyvin joskus ottaa 1 olusen kolmostakin. itse otin ehkä kerran kuussa tai jopa 2 kertaa sen YHDEN oluen saunassa

Vierailija
14/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lie puutosta sitten, B-vitskunko? Söin toki monivitamiinivalmistetta.

Vierailija
15/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. alkoholia, tupakaka, buranaa, tai edes huumeita, (en ikinä ole kokeiluttakaan huumeita, en edes marisätkää.) niin ehkä toi buranaa nyt en tuomitse, mutta kaikki muu saa kyllä ärsyyntyymään ja ihmetteleen miksi pakko käyttää, kun ei pakko?!!

Vierailija
16/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kaikille kauhistelelijoille tiedoksi: ihan terveitä lapsia tuli)

Mutta josta syystä alkoholi raskaana ei maistunut samalle, ei edes hyvälle, suorastaan pahalle Lisäksi alkoholi ja tupakka kuuluvat minulla yhteen, ja kun raskaana ei voinut polttaa, niin se oli kauheaa tuskan kärvistelyä sekin kanssa sitten -> niin en viitsinyt sitä vähäänkään ottaa.

Vierailija
17/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei mitään psykoottista, vaan on tosiasia että turvallista rajaa alkoholille raskausaikana ei tiedetä. Ja kun sitä ei tiedetä, sitä ei silloin ole. Se tiedetään varmasti, että alkoholi voi vaurioittaa sikiötä. On muitakin alkoholin aiheuttamia vaurioita kuin Fas, johon tarvitaan jo isoja annoksia yleensä. Ei pienen sikiön veressä kuulu olla alkoholia.

Vierailija
18/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi annos siis 12 cl raskauden aikana.

Joku ei juo mitään ja joku enemmän.

Mikä oli pointtisi?

Vierailija
19/35 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi annos siis 12 cl raskauden aikana.