mitä tekisit jos olisin minä?
tällä hetkellä olen hoitovapaalla, mies sairauslomalla ja meillä on kouluikäisiä lapsia kaksi kappaletta.
mitä tekisit jos olisit tilallani?
a) menisit töihin ja mies jäisi hoitovapaalle sairausloman sijaan
b) odotat että mies paranee ja menee töihin ansaitsemaan, itse jäät hoitovapaalle
c) otat keikkatöitä ja teet niin paljon että tulette juuri ja juuri toimeen
d) vaihdat miestä
e) jotain muuta
Kommentit (8)
tarviitsen apua, koska vauva yöheräilyt ovat verottaneet aivokapasiteettiani!
Riippuu tietysti vähän tilanteesta, miksi mies on sairauslomalla jne. Itse menin töihin nuorimmaisen ollessa 7kk ja mies jäi hoitovapaalle. Oli aivan mahtava ratkaisu kaikkien kannalta. Miksi äidin pitäisi aina olla hoitovapaalla?
Ja aivan mahtava vaihtoehto tuossa listassasi on myös tuo "vaihdan miestä". Siis kukkuu, minkä ikäinen oikein olet?
tuohon voi vastata, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin. Luultavasti itse jatkaisin hoitovapaata. Mutta jos mies olisi pitkään sairaslomalla, ja kuitenkin täysin kykeneväinen huolehtimaan lapsista, niin voisin tehdä keikkatöitä sairasloman ajan. Mutta kyllä tosiaan pääsääntöisesti ajattelen, että sairasloma on toipumista varten.
Ja miten jaksat töissä olla jos vauva valvottaa öisin? Mieti myös miten jaksat tiden jälkeen tehdä myös kotityöt ja olla lasten kanssa. Vai tosiaanko miehesi saikulla hoitaa kaiken, yövalvomiset, kotityöt sekä lasten hoidot?
jos tosiaan näin hyvin on teillä asiat niin hopi hopi töihin vaan! Sulla on unelmien mies.
- jos tulette taloudellisesti toimeen, olette tietysti kaikki kotona hamaan eläkkeelle jääntiin saakka
- pärjääkö mies sairaana lasten kanssa, mikä miehellä on, kauanko paraneminen kestää, onko miehellä vakityö johon palata
- onko sinulla suunnitelmia työurasi suhteen, onko sopivaa työtä sopivassa paikassa sopivin ehdoin tarjolla
- onko teillä varaa vertailla, vai onko pakko mennä siihen työhön jonka sattuu saamaan
Jos, niin siitä vaan! Minä ainakin lähtisin innosta vinkuen takaisin töihin ja olisin iloinen, että lapset saavat viettää arkea isänsä kanssa.
Myös keikkatyöt olisivat mahdollisia, mutta siinä on aika paljon epävarmuutta ja ehkä pennien laskemista, joten mieluummin vakituisempi työ.