Koska tuo "porvoo" sana on otettu käyttöön av:llä?
Luin tuota vuoden 2006 ketjua ja oli jo silloin käytössä...
Kommentit (20)
Onko tää aina ollu vähä niinku kettuilupalsta?
epäsäännöllisesti vuodesta 2002 (jösses!).
En muista montako vuotta sitten tuo PORVOOOOOOO tuli käyttöön, mutta on siitä jo aikaa :)!
siis Porvoo on yks Suomen vanhimpia kaupunkeja eli siitä on pakko olla ihan tajuttomasti aikaa. Ja sitä ennen nää jutut oli Ulvilasta.
En muista huudeltiinko silloin vielä porvoota, mutta provoilijat ja provojen bongaajat olivat vauhdissa jo tuolloin.
Todellako av. oli olemassa jo v. 1380?
aina.
(toki olen ollut vuosia välillä poissa täältä) ja aika alkuajoista tuo "porvoo" on ollut käytössä. En muista oliko vanhalla palstalla käytössä (mistä siis ovat peräisin nämä ov ja ev), mutta uudistuksne jälkeen ainakin oli käytössä - muistaako joku paremmin?
Että mikä se Porvoo-juttu edes on? Ja mikä on ov ja ev?
vanha muistais!
Ite olen kans palstaillut vuodesta 2001.
Ei tämä aina tällainen kettuilu paikka ole ollut ja silloin ainakin huudettiin porvoota vähän vähemmän...
enkä muista hirveästi mitää porvoo-huuteluja. Provoilua oli silloinkin, mutta paljon enemmän yhteistä hauskanpitoa ja hassuttelua, eikä näin paljon vittumaisuutta.
AV-vastaava. Siis täälläkö se pyörii ja saa siitä vielä palkanlisääkin. :o
t. ope
t. vuonna 2006 palstailun aloittanut
onko viesti-osiossa viestiä vai ei.
OV = on viesti
EV = ei viestiä
Tämä olisi siis ov-viesti ja kannattaa klikata otsikko auki. Alkuperäinen palsta oli tuollainen Online-palstan kaltainen, eli viestit eivät pomppineet ylös ja alas vaan rullasivat siististi eteenpäin. Ei siis voinut nostaa omia viestejään ja 3 tuntia vanhat viestit olivat oikeasti siellä 3 tuntia sitten kirjoitettujen joukossa. Viestejä tuli ruuhka-aikaan nopealla tahdilla ja ov ja ev helpottivat viestien lukemista.
ei vaiskaan, on viesti, ei viestiä
Aluksi se ei ollut. Väitän muistavani vielä sen ketjunkin, mistä juttu alkoi. Provon huutelu oli ihan tavallista, ja sitten joku kirjoitti vahingossa porvo kun piti kirjoittaa provo ja siitä se ajatus sitten lähti... :)
Oli ihan uusi juttu minulle kun tänne taas viime vuonna eksyin.
Muistaakseni se liittyi vielä niihin Porvoon tapahtumiin, kun aviopari surmasi itsensä ja lapsensa ja eikös se äitikin, joka poltti lapsensa asunut porvoossa.
Siitä se todella lähti, että joku kirjoitti vahingossa porvo! kun ei uskonut uutista todeksi. Ja samaan aikaan Porvoosta tuli koko ajan näitä "uskomattomia" tarinoita.
Eli muistaako joku minä vuonna nuo Porvoon tapahtumat oli?
Porvoon tapahtumat eivät mitenkään liittyneet asiaan.
Muistaakseni se liittyi vielä niihin Porvoon tapahtumiin, kun aviopari surmasi itsensä ja lapsensa ja eikös se äitikin, joka poltti lapsensa asunut porvoossa.
Siitä se todella lähti, että joku kirjoitti vahingossa porvo! kun ei uskonut uutista todeksi. Ja samaan aikaan Porvoosta tuli koko ajan näitä "uskomattomia" tarinoita.
Eli muistaako joku minä vuonna nuo Porvoon tapahtumat oli?
Ja kyllä se vaikutti siihen, että sanonta jäi elämään.
"Tällaista voi sattua vain Porvoossa"
"Porvo asialla taas"
muistelen että oli jo silloinkin käytössä