Pregnyl ja kellonsiirto - nyt olis hyvät neuvot kalliit...
Olen menossa maanantaina punktioon (punktioaika klo 9.30) ja Pregnyl määrättiin pistettäväksi tänään illalla klo 21. Nyt yhtäkkiä välähti mieleeni, että kun tuosta pistosajasta puhuttiin, niin ei kyllä ollut mitään puhetta kellonsiirrosta, eli hoitaja ei varmaankaan huomioinut tuota kellon siirtoa kun pistosajankohdan minulle suunnitteli. Nyt mietinkin että pitäisikö minun pistää tuo Pregnyl jo tuntia ennemmin (klo 20), niin pistosajankohdasta punktioon tulisi n 36,5 h, vai pitäydynkö vain hoitajan määräämässä ajassa klo 21 - koska toisaalta, jos Pregnylin kanssa on oikeasti tunnin tarkkaa eikä punktiota voi tehdä vielä 35,5h pistämisestä, niin sit vain odottelisin vielä sen yhden tunnin (ja samalla sotkisin sen aamupäivän ajanvaraussysteemin...).
Lapsettomuusklinikalta ei tietenkään vastata puhelimeen näin viikonloppuna...
Voi kääk, mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?
Kommentit (3)
Mulle annettiin aikanaan ohjeeksi että munasolujen keräys tehdään 36 tunnin kuluttua. Ei se varmaan ole ihan minuutin päälle, meneehän siinä valmisteluissakin hetki.
vaikee tilanne sulla. Mä olisin ihan paniikissa (joo, ei auta yhtään). Asutteko pk:seudulla? Voitko soittaa terveysneuvontaan? puh.0910023
aikataulua ja toisaalta jos on 30min päälle tarkka, niin ei sotkisi ajanvarausta ihan hirveästi