Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva, ilmeisesti naapuri teki meistä lastensuojeluilmoituksen

Vierailija
27.03.2010 |

Asumme vielä toistaiseksi kerrostalossa, oma ok-talo on hakusessa, mutta vielä ei ole sopivaa löytynyt. Alusta asti yksi naapureistamme on ollut todella v-mäinen ja nyt kun meille syntyi kaksoset kohta 4kk sitten niin tilanne on vaan pahentunut.

Meidän kaksoset itkee lähes vuorokauden ympäri. Ihan sama mitä teet, niin ei auta. Neuvolasta ei tähän ole mitään muuta sanottu, kun että toiset itkee enemmän kun toiset, just joo. Myöskään mitään apua oli neuvolasta turha edes kuvitella saavansa. Minä tai mieheni emme kuitenkaan ihan usko siihen, että kaksoset itkisivät "vain huvikseen" ja tämän takia hakeuduimme yksityiselle, jossa nyt selvitellään itkujen syytä. Toisella on ilmeisesti refluksi ja lääkitys on jonkin verran auttanut, toiselle lääkityksestä ei ole ollut mitään apua. Allergiatestitkin on tehty, joskin ne ovat epäluotettavat tämän ikäisillä ja vaikka jätin omasta ruokavaliostani pois kaikki, jotka testien mukaan allergisoi niin itkut vaan jatkuu. Nyt olen sitten karsinut entisestään omaa ruokavaliotani. Seuraavaksi luultavasti kokeilemme erityiskorviketta.

Tämä "ihana" naapurimme on valittanut kun kaksoset itkee öisin eikä hän saa nukuttua ym. Ja samassa on sitten syytellyt, että varmasti teemme kaksosille jotain pahaa kun itkevät aina jne. Toinen valituksen aihe on kun meidän isommat lapset eivät ole ulkona joka päivä, totuus on, että ovat ulkona päivittäin, mutta eivät välttämättä joka aamupäivä. Monesti hän on myös uhannut ilmottaa lastensuojeluun, jos kaksosten itku ei lopu. Tällä naapurillamme ei siis ole lapsia.

Meillä käy 2-3kertaa viikossa lastenhoitaja, joka hoitaa lapsia, menee heidän kanssaan ulos tai saattaa tehdä myös ruokaa, mikä millonkin on ajankohtaista/tarpeellista ja minä saan tuollon nukkua. Lisäksi sama lastenhoitaja on viikossa yhden yön meillä ja valvoo kaksosten kanssa.

Tämän viikon alussa saimme tietää, että meistä on tehty nimetön lastensuojeluilmoitus enkä kyllä keksi ketään muuta, joka sen olisi voinut tehdä kun tuo naapurimme.

Tiedän, ettei meillä (kait) ole mitään pelättävää, koska olemme hankkineet apua, emmekä väkisin yritä pärjätä yksin kun kaksoset valvottavat. Silti pelottaa, koska olen kuullut, ettei lastensuojelusta pääse niin vaan eroon, vaikkei sille olisi edes mitään syytä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei hätää. Jos kaksosten itkun takia tehty niin kyllä sielläkin jotain sentään tajutaan.

Vierailija
2/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään syytä olla huolissaan. Yksi käynti riittänee siellä.

Minusta on myös tehty ilmoitus, jota kävin purkamassa. ja asiat ei meillä läheskään noin hyvin kuin teillä. (Avioero, uupumus, ym). Mutta koska lapsella ei ollut kongreettiista hätää, tosta tapaamista ei tarvittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko koittanut, millainen tilanne on ilman D-vitamiinitippoja? Jos et ole, niin voisit olla antamatta niitä hetken ja katsoa auttaako. Meillä eron näki vuorokaudessa. Jos antoi tippoja, vauva itki todella paljon vuorokauden ympäri. Ilman tippoja itkut ja kramppailu väheni, eikä itku ollut enää epätoivoisen tuskaista. Meillä myös vauvalla ruoka-aineallergiat, eikä vieläkään ole löytynyt täysin sopivaa ruokavaliota.

Vierailija
4/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittelevät vammaista lastamme lapsen kuullen

korkeasti kouluteutu aikuiset

Vierailija
5/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu vaan kahville ja juttele niinkuin asia on.

Meistäkin aikoinaan joku teki enkä edes tiedä kuka, lastensuojelu kävi ehdotti perhetyöntekiää joka kävi kuukauden, sitten itse ilmoitin ettei ko. työntekiästä ole mitään iloa. Keskusteltiin uudestaan ja itse sanoivat, että homma ok. ja tukitoimia ei tarvita. Lopulta tilanne meni päälaelleen ja sosiaaliviranomaiset pyysivät meitä erityislapsen hoitajaksi.

Niiden soskun tyyppejen kanssa kanattaa olla oma itsensä eikä salata mitään.

Vierailija
6/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä sentään edistystä tapahtunut (näin ainakin oletan), koska nyt tällä melko tiukalla dieetillä kummankaan iho ei enää ole kirjava, mutta joku/jokin aiheuttaa vielä masuvaivoja. Minun on vaan vaikea enää omasta ruokavaliostani mitään karsia kun nytkin syön 4eri ruoka-ainetta ja sekin on hyvin mahdollista, ettei kaksoset ole samoille ruoka-aineille allergisia. Saa nähdä nyt sitten onko erityiskorvikkeista apua tai sopiiko ne.

Tilanteemme on siis tuo mitä kirjoitin. Mitään salattavaa meillä ei ole, mutta tosiaan sitä on kuullut tuosta lastensuojelusta "kauhukertomuksia" ja tuttavapiirissä yksi aiheeton huostaanottokin.

ap

mutta oletko koittanut, millainen tilanne on ilman D-vitamiinitippoja? Jos et ole, niin voisit olla antamatta niitä hetken ja katsoa auttaako. Meillä eron näki vuorokaudessa. Jos antoi tippoja, vauva itki todella paljon vuorokauden ympäri. Ilman tippoja itkut ja kramppailu väheni, eikä itku ollut enää epätoivoisen tuskaista. Meillä myös vauvalla ruoka-aineallergiat, eikä vieläkään ole löytynyt täysin sopivaa ruokavaliota.

Vierailija
7/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan moni lapsi jää huostaanottamatta, vaikka olis aihettakin. Tuskin tiedät tuttavaperheen taustoja siitä miksi lapsi todellisuudessa on huostaanotettu.

Teillä ei ole mitään hätää eikä lapsianne todellakaan oteta huostaan. Nyt turha paniikki pois.

Vierailija
8/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valitettava totuus, mutta myös niitä aiheettomia huostaanottoja tehdään ja tämän takia jää huostaanottamatta niitä, jotka oikeasti pitäis.

Ap:lla sen sijaan ei ole mitään syytä huoleen, kuten muutkin on sanoneet.

Aiheettomia huostaanottoja ei kyllä tehdä Sen sijaan moni lapsi jää huostaanottamatta, vaikka olis aihettakin. Tuskin tiedät tuttavaperheen taustoja siitä miksi lapsi todellisuudessa on huostaanotettu.

Teillä ei ole mitään hätää eikä lapsianne todellakaan oteta huostaan. Nyt turha paniikki pois.

Vierailija
9/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma mennyt tosiaan niin sairaaksi, että lapsen itku antaa aiheen ls-ilmoituksen tekoon? Mun naapuriin syntyi vauva ja se itkeskelee öisin. Pitäisikö mun siis tehdä siitä ilmoitus? Mulla on oman lapsen vauva-ajan osalta sellainen muistikuva, että vauvat saattaa itkeskellä öisin.

Eilen luin täältä ketjua jossa ap pohti pitäisikö jostain yh:sta tehdä ilmoitus kun sillä oli 6 kissaa ja lapsi. Käsittämätöntä! Onko ihmiset näin vainoharhaisia kyttääjiä?

Hyvä jos joku ilmoitus on aiheesta tehty ja perhe saa apua, mutta näitä huuhaa-ilmoittelijoita näyttää olevan huolestuttavan paljon. Taitavat itse olla jääneitä mt-palvelujen ulkopuolelle.

Vierailija
10/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut myös kaksosten yh-äitinä aiheettoman lastensuojeluilmoituksen kohteena. Käyvät tsekkaamassa tilanteen ja se siitä.

Meidän alakerran naapurin täti ei pitänyt lapsista. Kerran kun tulin laivareissulta yllätin hänet pimeästä rappukäytävästä meidän oven takaa :). Oma äitini oli silloin hoitamassa lapsia siis. Mm. kun lapseni leikkivät oli helvetti irti ;). Oli ilmoittanut, että lapseni eivät kuule normaalia puhetta lainkaan vaan pelkkää huutoa :)...

Tsemppiä, tiedän kyllä tuon tunteen mitä ilmoitus aiheuttaa.

Vierailija
11/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kestää kauemmin. Useita kuukausia tai vuosi ja saatatte joutua tukitoimiin eli saatte lastenhoito apua.

Perhe dynamiikka selvitetään ja seurataan sitä, että miten kaksosten itkuisuus jatkuu.

Olisi tosi helppoa, jos kaikki nekin jotka laiminlyövät lastaan, niin selvittäisivät itsensä ulos kertaheitolla.

Ei lastensuojelussa voida uskoo kaikkia höpinöitä, kun eivät voi tietää puhtaanko totta vai ei.

Totuuden selvittäminen vie aikaa.

Huvittaa nämä neuvojat, jotka eivät oikeesti tiedä mitään.

Me oltiin lastensuojelussa tapaturman takia ja sitä kesti monta kuukautta. Lopulta otin hatkat itse ja riskillä sen tein. Eivät ottaneet onneksi yhteyttä.

Allergisuuden ja itkuisuuden selvittäminen vie aikaa.

Toki on paljon kyse virkailijasta. Toiset päästää helpommin irti ja toiset ei.

Musta naapurisi on tosi moukkamainen. Vauvat nyt vain itkee, ihan kaikki vauvat.

Kaverilla oli sama tilanne ja syynä oli jokin maito allergia ja sanon et helvettiä oli. He tosin asuivat omakotitalossa, niin itku ei häirinnyt ketään.

Vierailija
12/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi hyppiä lastensuojeluilmoituksen tehneen naapurin pillin mukaan ja todistella naapurille että lastensuojeluilmoitukseen ei ole aihetta.

Älä todellakaan kutsu sitä kyylänaapuria kahville, anna lastensuojelun käydä ja todeta että aihetta huoleen ei ole ja naapuri saa merkinnän aiheettomasta ls-ilmoituksesta.

Vierailija
13/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset ei kestä, kuin omia ääniään. Asutaan rivarissa ja voi sitä valitusten määrää.

Itsestäni tuntuu et meistäkin valitettu, mutta jos on niin sen valittajan koira ulisee ja vinkuu aina, kun on yksin.

Itse en valita, mutta liian ääniherkkien ihmisten pitäisi valita muunlainen asumismuoto.

Paras oli tämä 4 lapsen äiti, joka valitti kaappejen ovien kolinasta.

Itse en mene koskaan näihin asukas palavereihin, koska en jaksa näitä aina valittavia ihmisiä.

Näistäkin valituksista suurin osa on täysin turhia.

Eivät nyt lastensuojeluun ilmoita, mutta aina ikuista purnausta.

Ap naapurillakin ainut huoli oli oma nukkuminen, eikä huoli lapsista.

Vierailija
14/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin minulle, tuplien yh:lle kävi. Muutimme pois ja nykyisessä talossamme asuu ihmisiä jotka pitävät lapsista, oikeasti! Ei ole tullut ilmoja enää...

Vierailija
15/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli huolissaan että tekeekö vanhemmat vauvoille jotain kun itkee vaan!

Vierailija
16/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin ottaa huomioon naapurit ja olla aiheuttamatta turhaa meteliä. Ei se pelkästään niin päin ole, että kaikkea ääntä täytyy sietää, vaan myös niin, että itsekin voisi miettiä miten voi ottaa toisia huomioon. Kyllä ne valituksetkin sitten olisivat harvemmassa. Vauvojen itkulle ei voi mitään, mutta esimerkiksi niitä ovia ei ole pakko paiskoa.

Itse en valita, mutta liian ääniherkkien ihmisten pitäisi valita muunlainen asumismuoto.

Paras oli tämä 4 lapsen äiti, joka valitti kaappejen ovien kolinasta.

Vierailija
17/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden nimettömän ilmoituksen perusteella ei todellakaan aloiteta mitään perhedynamiikan tutkimusta. Jos teillä oli näin tehty, huoli taisi olla jo melko suuri.

Ap:lle tiedoksi että teille tehdään mahdollisesti kotikäynti ja sun kanssa jutellaan. Jos kerran olet jo hankkinut itsellesi apua, ei lastensuojelulla ole siihen enempää sanomista. Ole huoletta, lastensuojelun tarkoitus on auttaa sekä lapsia että vanhempia.

T:Lastensuojelun sossu joka selvittää päivittäin lastensuojeluilmoituksia!

Vierailija
18/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lista on loputon ja eikä todellakaan koske meitä, vaan kaikkia naapureita.

Juuri luin isännöitsijän paperia ja näitä valituksen aiheita oli paljon.

Mua ei todellakaan häiritse kenenkään kaappejan ovien aukaisut, vaikka ne meille kuuluukin.

Täällä ei kukaan ryyppää ja juhli, on siis aivan hiiren hiljainen asumispaikka, niin kyllä silloin se vika löytyy valittajista.

Toisilla vaan se elämä on sillä mallilla, että ei osta olla onnellisia, niin pitää aina valittaa.

Valitetaan asioista, jotka kuuluu normaalin elämiseen ja tiedän muutaman valittajan ja ne on juuri näitä ei koskaan tyytyväisen näköisiä ihmisiä, niinkuin tämä 4 lapsen äiti. Aina naama nutturulla, samoin tämä mummo, joka on riidoissa kaikkien asukkaiden kanssa, jotka asuvat samassa rivissä hänen kanssaan.

Mulla on sentään ikää 44v. ja asunut useissa paikoissa ja tämän rauhallisempaa paikkaa ei voi löytääkkään.

Vierailija
19/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se naapurin ilmoitteluhalukkuus siitä vähene.

Vierailija
20/25 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi hyppiä lastensuojeluilmoituksen tehneen naapurin pillin mukaan ja todistella naapurille että lastensuojeluilmoitukseen ei ole aihetta.

Älä todellakaan kutsu sitä kyylänaapuria kahville, anna lastensuojelun käydä ja todeta että aihetta huoleen ei ole ja naapuri saa merkinnän aiheettomasta ls-ilmoituksesta.

kirjoittaja tarkoitti pyytää sossut kahville eikä sitä kahjoa naapuria :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan