Minkä hintaisia lahjoja teidän lapset vie kaverisynttäreille?
meillä 6 euron legopaketti lahjaksi. Ruvesin miettimään, että onko liian halpa ja pieni..:(
Kommentit (25)
5-10e on kai aika yleinen käytäntö, jos ajattelee, mitä omat lapset ovat saaneet 5 ja 6-vuotis synttäreillään. 6e legopaketti on siis ihan ok.
Jos kaksi lasta menee samoille synttäreille, on lahja noin 20e. Parhaalle kaverille voi olla enemmänkin.
Mut kyllä tuo 6e on mun mielestä riittävä. Usein vaan tuntuu, ettei alle 10e saa yhtään mitään.
Mun mielestä törkeen kallista, mutta kun ei tahdo pienemmällä rahalla nykyään saada mitään muuta kuin aivan turhaa krääsää ja himphamppua.
ostaa vielä jonkun lehden, tarroja, kyniä, pääsiäismunan tms. lisäksi. Legothan on sinänsä hyvä lahja, ei haittaa vaikka sellanen just oliskin, mutta onhan se ihan hitusen tylsää, jos saa sellaisen mikä jo on, ja ei mitään lisäksi.
Mutta ei kaverisynttäreistä kannata paineita ottaa, eikä miettiä sitä, mitä se lahja maksoi. Mä ostan paljon lahjoja aina jemmaan, olis ikävää jos saajat tietäisi, että se maksoi vain 2 egeä jossain ale-myynnissä :-)
Ja molemmat likat antoivat lahjan yhteisenä lahjana. Joissain perheissä kun kaikki lapset tuovat oman?!
Samoilla synttäreillä toinen vieras toi jonkun 15e:n lahjan, sekä kaksi muumi-tyynynliisä ja lisäksi vielä kiitoslahjan tämän kaverin synttäreille osallistumisen vuoksi (joku n. 5e:n arvoinen). Musta tuo on jo aivan liikaa.
Jos perheestämme osallistuu synttäreille useampi, niin sitten vähän arvokkaampi lahja. Jos löydän jotain juuri tietylle synttärisankarille sopivaa, saattaa lahja maksaa enemmänkin.
Mun mielestä toi legolahja on ihan riittävä.
eli yleensä Legopaketin. Koitetaan jonkin verran hamstrata alesta, mutta kyllä nuo ajankohtaisimmat Legot ovat sen verran haluttu lahjavalinta, että vähän turha hamstrailla vanhoja, poistuneita malleja.
Itse laitan vinkkiä vanhemmille, että joku tyyliin saippuakupla-juttu, ilmapallot jne. ilahduttaa ihan taatusti.
Tokaluokkalainen meillä vanhin lahjan saaja ja eipä ole vielä nurissut "vaatimattomista" lahjoista.
luokkaa meilläkin on lahjat olleet. Hyville kavereille voi olla lahjan arvo joku 15 €, mutta kaverisynttäreille viedään lahja, joka maksanu 5-8€. Ja jos mietityttää, että on mielestäsi liian vähän, niin mä usein laitan jonkun karkkipussin tai kynän ja kumin. Ostelen niitä usein jemmaan alesta. Mutta mielestäni legopaketti on oikein hyvä ja riittävä lahja!
ja sellainen 30 egenkään ei ole kummajainen kaverisynttärilahjana :(
Tytöillä (1. ja 2. luokkalainen yleensä jotain Petsejä, Polly Pocketia tai Hello Kittyä).
Olisin kyllä aika häkeltynyt jos joku toisi jotain 35 e lahjoja kaverisynttäreille, ellei nyt olisi ihan jostain perhetutusta kyse.
Tämä tuntuu olevan aika yleinen linja yhdeksän vuoden, kolmen lapsen ja lukuisten kaverisynttärien kokemuksen perusteella.
Itse tahdon, että lahja on jotain muuta kuin järjetöntä krääsää. Toki alesta saattaa joskus löytyä jotain "järkevää" edullisesti, mutta yleensä alle kympillä ei saa mitään kunnollista lahjaa.
Juhlien eteen nähdään kuitenkin vaivaa ja minusta sitä on kiva kunnioittaa viemällä mukava lahja.
Tytön päiväkotikaverit vievät toisilleen aina parin kympin lahjoja, kun taas harrastuksen kautta tulleiden kavereiden parissa kahden kympin lahja kilpailisi jo sukulaisten tuomien lahjojen kanssa.
Minusta kympin hujakoilla oleva lahja on aika varma valinta. Pääasia kuitenkin, ettei vie mitään roskaa, eikä toisaalta myöskään liian pröystäilevää lahjaa.
Laita Lego-paketti pieneen lahjapussiin ja sujauta sinne lisäksi pääsiäismuna, niin on varmasti kiva tuominen.
vähemmän kiinnostavalle kaverille 10 centin paukku. Turha on rääpäleille lahjoja jakaa kun ei itsekkään saa muuta kuin hattuiluja.
Musta 6 e olisi juuri sopiva lahjan hinta. Mutta täällä päin Helsinkiä ainakin lahjat käytännössä 10 e tai jopa 20 e. Musta ihan liikaa. Olen jopa miettinyt, voisiko jotenkin kavereiden vanhemmille viestiä, että mieluummin ei kovin kallista...
Olen varmaan konkurssissa, kun lapsi alkaa saada kutsuja kaverisytäreille. Meidän tytölle annettiin 1-v lahjaksi (kummit, isovanhemmat) n. 5-10€ lahjoja. Sai koottvat purkit, fisherprisen auton, bodyn, jarrusukat. Olimme tosi tyytyväisiä.
Naapurin vauvalle annoin lahjaksi 3€ helistimen. Taisi siis olla liian halpa, kun hyvä jos nykyään tervehtii.
Mun kaverisynttäreillä 80-luvulla annettiin lahjaksi mm.puuvärejä, kirjepaperia yms. kohtuuhintaista.
parhaimmille ystäville 10-15 euroa.