9-vuotias poikani haluaa mennä tänäkin vuonna
virpomaan. Arveluttaa päästää,kun on lukenut täältä negatiivisia ja suorastaan vihamielisiä kommentteja virpojista (erityisesti poikavirpojista). Poika on sen verran herkkis, että varmasti tulee pitkäksi aikaa paha mieli, jos mammat naapurustossa alkovat avautumaan mielipiteistään. Hienot virpomisvitsat on jo askarrellut, joten pahalta tuntuisi virpominen kieltää. Ja millä ihmeellä kiellon edes perustelisi. Väärällä sukupuolella vai sillä, että on jo liian iso?? Missään nimessä en haluaisi pojalleni siirtää noin negatiivisia asenteita.
Kommentit (10)
Ja haistelisit siten ilmaa, että mitä mieltä he ovat: Haluavatko he poikasi virpomaan.
Jos asia naapureille on myönteinen, niin sitten vain.
kehtaa kyllä lähteä varta vasten naapuruston ovikelloja soittelemaan tuollaisen asian kanssa. Jos en olisi tätä palstaa lukenut, en osaisi edes ajatella, että kaikki eivät hyväksy virvontaa. Itse olen joka vuosi varanut pussikaupalla herkkuja virpojien varalle. Yhtään ei ole myöskään haitannut, vaikkei virpominen välttämättä ole mallikkaasti sujunutkaan (jotkut ovat tosiaan seisseet mykkinä jännityksestä ovella), virpomisoksistakaan en ole jaksanut välittää vaan virpomisen pointtina on mielestäni vain ja ainoastaan ilon tuottaminen lapsille. Itse käytiin lapsena reippaasti päälle kymmenen vanhana vielä virpomassa ja kohtelu oli todella ystävällistä lähes joka ovella.
9 vuotias lähtee kavereidensa ja 7v pikkusiskon kanssa virpomaan. Toivon todellakin että kukaan virpomisesta ahdistunut ei edes avaisi ovea heille vaan kaikki kivat ja ihanat aikuiset, niin kuin esim. minä ;)
itse haluaa mennä, niin ilman muuta voi ja saa mennä! Jos aikuiset ovat niin tylyjä, etteivät hänestä pidä, niin se on heidän ongelmansa. Ja fiksu aikuinen pitää kuononsa kiinni ja kohtelee poikavirpojaa niin kuin pienempiäkin ja tyttöjäkin.
tämän kavereiden matkaan, ei ehkä herätä niin negatiivisia tuntemuksia äideissä kuin poikaporukassa virpominen. t. Ap
en vaan mitenkään ymmärrä miksi pojatkin ei saisi virpoa? Ei koskaan ole tullut mieleenkään kieltää poikaani menemästä. t.5
Tosin kaverit ei enää lähde, joten saa mennä 5v siskonsa kanssa (jos onnistuu ilman tappelemista). Käyvät omien kavereidensa (luokkakavereiden, harrastuskavereiden ja päiväkotikavereiden) kotona virpomassa.
Mä en ole täältä lukenut mitään virpomisketjuja, mut ainakin meilläpäin on ihan tervepäisiä aikuisia, joilla on asiat oikeissa mittasuhteissa. Eli kun oven takana on lapsi niin häntä kohdellaan hyvin.
Meillä on käynyt pieni poika virpomassa spiderman-asussa ja voi että tultiin miehen kanssa siitä hyvälle mielelle. On aivan oikein, että pojatkin saa osallistua, oipa kauheaa jos vaan tytöt sais hullutella ja nauttia herkuista!
meillä päin yks tuttu mummo kysy multa vielä kun olin teini (enkä ollut enää vuosiin virponut)erään palmusunnuntain jälkeen että oliteko jossain kun et tullut virpomaan, oli ostanut munat valmiiksi jotka sitten täytyi käydä hakemassa... joten antaa mennä vaan
mielipiteitään toitottaa.. Munkin 9-vuotias menee kaverinsa ja pikkuveljensä kanssa virpomaan.