Mitä mieltä tälläisestä perhekunnasta? - ov
N. 65-vuotiaat vanhemmat (isä + äiti) ja heidän toinen tyttärensä pienen lapsensa kanssa sekä vielä vanhempi tytär joka on sinkku. Samassa talossa asuvat kaikki mut ei siis sen takia että vanhemmat olis huonokuntosia tai sairaita sillä ihan terveitä ovat.
Itse on pystyisi noin elämään, jossain vaiheessa olis pakko katkasta napanuora vanhempiin.
Kommentit (5)
että appivanhemmat asuivat samassa taloudessa nuoremman parin kanssa. (ap:n tapauksessa ei kyllä pari, mutta samantapainen asetelma kuitenkin)
Joten mun mielestä toi vois olla ihan normaalia ja itseasiassa aika kätevää. Nykyään vaan unohduksiin jäänyt tapa elää ja asua.
lähtenyt kotoo 17.v.Mun äiti monesti haaveilee et voitas ostaa iso omakotitalo ja asua kaikki yhdessä siellä,lapset lapsenlapsineen.
tuli heti mieleen että varmaan joku ulkomaalainen perhe. yh äidille apu aina lähellä kun sisko ja vanhemmat asuu samassa talossa. kiva jos toimii.
Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni niin, että isovanhemmat asuivat samassa taloudessa. Meilläpäin tavallista, siis maaseudulla. Oli muuten mukava tulla hoidosta ja koulusta, kun mummo oli ovella vastassa herkkuaterioineen. Meille jäi paljon enemmän perheenäkin aikaa toisillemme, kun isovanhemmat olivat auttamassa kaikessa. Eikä lastenhoitajaa tarvinnut etsiä. Nykyään vaatisi miniältä ja anopilta varmaan aika lailla sopeutumista, mukavuuden haluista porukkaa kun on. Mutta varmasti jos jotain (yksityisyyttä) menettää, niin jotain saakin (suuri apu kotitöissä, lastenhoidossa). Itsestäni ei olisi kuitenkaan asumaan anopin kans.
pelkästään tuolla kuvauksella. Ihmisiä on hyvin erilaisia. Itse esimerkiksi osaisin kuvitella asuvani vanhempieni kanssa saman katon alla perheineni. Vanhempani osaavat olla liikaa sotkeutumatta elämäämme ja uskon, että se onnistuisi tuossakin järjestelyssä. Eli napanuoran katkaisu onnistuisi vaikka ei asuisikaan erillään.
Tuossa voi olla kyse siis siitä, että lapset ovat liian riippuvaisia vanhemmistaan. Tai sitten siitä, että kaikki ovat niin itsenäisiä, että samassa talossa asuminen onnistuu ilman, että siitä tulee ongelmaa kenenkään itsenäisyydelle.