Oletko asunut koko elämäsi samalla paikkakunnalla?
Kommentit (13)
Missäpäin nyt asut ja olet aiemmin asunut. Harkitsetko paluumuuttoa tai oletko kenties jo muuttanut takaisin kotipaikkakunnallesi -ap
viidessä eri kaupungissa kahdessa eri maassa. paluumuutan suomeen ehkä eläkeiässä, syntymäkaupunkiini tuskin koskaan palaan, kotikaupunkiin kyllä.
ja asunut ulkomaillakin jossain välissä. Haaveilen takaisin pohjoiseen muutosta, mutta en syntymäpaikkakunnalle, joka on aivan liian pieni paikka.
Yli kymmenellä paikkakunnalla olen asunut. Lasten tultua kouluikään rauhoituin aloilleni. Toistaiseksi...
ja jo 32 vuoden ajan. Enkä ole vähään aikaan mihinkään lähdössäkään kun okt valmistuu juuri kohta ;)
Nyt on yhdeksäs paikkakunta menossa. Tällä hetkellä Suomessa. Parin vuoden päästä ehkä taas ulkomailla, miehen töistä riippuen.
Olen muuttanut opintojen ja työpaikkojen perässä. Olen asunut kaikkiaan neljällä paikkakunnalla kotipaikkakuntani jälkeen.
Olen kotoisin niin pieneltä paikkakunnalta, etten suostu kertomaan, mistä olen alkujaan lähtenyt. En haikaile takaisin tuonne kotipaikkakunnalleni asumaan, koska olisi yksinkertaisesti mahdotonta saada sieltä tutkintooni sopivaa työtä.
Muutenkin se on kyllä niin sisäänpäinlämpiävä paikka, ettei sinne tee mieli palata.
Olen muuttanut paikkakuntaa opintojeni takia, ja sitten miehen työn perässä Itä-Suomesta Etelä-Suomeen.
Asun kyllä lähes lapsuuskotini viereisessä kunnassa (yksi toinen kunta on siis "välissä"), enimmäkseen olen seilannut ekan kotikuntani, tämän nykyisen ja sen välissä olevan alueilla. Kerran asuin vuoden verran ihan eripuolella suomeakin. Mutta minä nyt vain satun viihtymään täälläpäin. Miehenkin sain maailmalta mukaani tänne houkuteltua.. :)
Ensin pikkukylässä, sitten pikkukaupungissa ja nyt Espoossa ja 10 vuoden jälkeen muuttoa harkitaan taas...
mutta lisäksi olen asunut kolmeen otteeseen ulkomailla.
vaikka olen muuttanut sen parisen kymmentä kertaa niin aina saman kaupungin rajojen sisällä.
noin ikävuodet 1-6 asuimme synnyinkaupunkini naapurikunnassa. Ja aikuisiällä olen asunut kaksi reilun puolen vuoden pätkää muualla, Helsingissä ja ulkomailla. Nyt onnellisesti kotikaupungissani vauvani ja mieheni kanssa. Olisi kiva asua vähän aikaa perheen kanssa vaikka ulkomailla ennen lapsen koulua, mutta en usko, että mies suostuu.
Ikää mulla on 25v. Ja olen aina ollut sitä mieltä, että kotikaupunkini (keksisuuri suomalaisessa mittakaavassa) on hyvä paikka kasvattaa lapset. Ehkä ennen lasta olisin voinut asua kauemminkin muualla, mutta nyt kävi näin! :)