Ihanaa, tilillä 13 tuhatta euroa...
Ja huomenna tulee taas 4 tonnin palkka. Ai että mä olen ylpeä itsestäni, että oon päässyt tähän tilanteeseen! Kannatti opiskella. Jos huomenna shoppailis jotain kivaa kevätvaatetta itselle ja lapsille...
Kommentit (31)
Miksi ei kasva korko? Kyllä tällä hetkellä saa 1,5-2% korkoa säästötileille.
Me maksetaan lainasta alle 1% korkoa. Vuodessa sijoituksiin (lähinnä rahastoja) on tullut tuottoa 12 %.
Tämä summa on kasvanut nopeasti mieheni sijoittamisilla. Tekee monesti sijoittamisella 1000-2000e voittoa päiväkaupoilla.
mulla on 60.000 euroa ja olen kotiäitinä kolmatta vuotta :-)
Mua ei kyllä mikään voima sais olemaan pelkästään kotona lasten kanssa...
nyt 8000 tilillä. Olen opiskelija. Opiskelujen alussa oli kyllä yli 30 000. Äkkiä ne hupenee kun ei tienaa.
Vaikka mulla on puolta pienempi palkka kuin sulla, olen saanut säästettyä nyt tasan 20 000e tilille. Mennyt 500e joka kuukausi+ välillä laittanut esim. kesälomarahoista tonnin sivuun. Loppujen lopuksi aikaa kulunut yllättävän vähän tähän.
Mä opiskelin 10 v (FM + FT) ja tienaan 2000 e/kk. Onneksi pidän työstäni...
Ja huomenna tulee taas 4 tonnin palkka. Ai että mä olen ylpeä itsestäni, että oon päässyt tähän tilanteeseen! Kannatti opiskella. Jos huomenna shoppailis jotain kivaa kevätvaatetta itselle ja lapsille...
Ihanaa ku huomena tulee lapsilisä 80 euroo! saa ruokaa! (ja siks vaan 80e ku siitä on joku vanha takaisinperintä joka kk 20e)
summia? eihän ne kasva edes korkoa, sijoittakaa hyvät ihmiset.
summia? eihän ne kasva edes korkoa, sijoittakaa hyvät ihmiset.
Minulle soitettiin pankista heti kun meni 2000 euron yli talletus ja neuvoivat riskitöntä sijoitusta. En sijoittanut kun en ole työssä ja oli tulossa menoja, muuten olisin.
Nyt tilillä jotain 16 euroa kun olen kotiäitinä ja kaikki mitä tulee, se menee ja yleensä muuhun kuin itseeni. Ehkä joskus mullakin on enemmän rahaa tilillä, toivon minä : (
Mun palkka on lähempänä tuota sun tilillä olevaa summaa...
kannattaa juuri makuuttaa. Rahastot ei tuota koskaan mitään kunnollista. Sijoittamishype on vaan pankkien tapa saada itsellensä voittoa pöljiltä ihmisiltä, jotka pelkää käyttää omaa järkeänsä.
onpa vähän... Luuletko todella, että olet jotenkin poikkeus? Ihan ilman mitään yliopisto/korkeakoulututkintoa ja ns. hyvää työpaikkaa monella ihmisellä on vähintään 10 000 tilillä ihan vain varmuuden vuoksi. Vähänkään paremmissa työpaikoissa oleville jää tuo 4000 kuussa asumis ym. menojen jälkeen tuhlattavaksi/sijoitettavaksi.
Minä ja mies kun kaavitaan kaikki rahamme yhteen, saadaan 14 000 e. Ja se tuntuu aivan saatanan vähäiseltä summalta, joskus markka-aikana 80 000 mk tilillä olisi tehnyt tosi onnelliseksi :-D
Ja palkkapäiväänkin on vielä 25 pv aikaa...
No ei tosiaan kannata makuuttaa säästötilillä rahoja. Inflaatio syö sen mitä korko tuottaa. Ainoastaan korkean riskin sijoituksilla on mahdollisuus jotain kunnollista tienatakin.
on mahdollisuus kunnolla rahansa sitten hävitäkin...
Aletaan kohta rakentaa, joten ne menee siihen projektiin...
20000. Kotiäiti olen tällä hetkellä. Onneksi olen käynyt kouluja ja säästänyt silloin kun olin töissä. Nyt voi olla lasteni kanssa kotona niin kauan kuin hoitovapaat loppuu eikä tarvitse maitopurkin hintaa alkaa syynäämään. Vierestä kattelin kun muut samassa työpaikassa olevat naiset tuhlasivat rahansa, matkustelivat, ostelivat kalliita vaatteita, bilettivät kaiket viikonloput jnejne. Heilläkin halut olla kotona lastensa kanssan nyt, mutta kallis elämäntapa on jäänyt päälle ja on "pakko" palata töihin koska muuten ei rahat riitä.