Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiipijä-amklaiset, älkää yrittäkö ujuttaa itseänne kuuluvaksi akateemisten pyhään piiriin!

Vierailija
25.03.2010 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORKEAKOULUsta he sen sijaan puhuvat enemmän kuin tohkeissaan.

Vierailija
22/36 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa voi opiskella myös sen ylemmän korkeakoulututkinnon.

Opiskelin amk:ssa, enkä tituleeraa itseäni akateemiseksi, kun en sitä ole. Mulle on ihan sama mitä joku minusta tai koulutuksestani ajattelee, ei mun tartte koulutuksellani päteä.

P.S. Mulle on aivan sama onko AMK akateeminen vai ei, mutta korkeakoulu se on. Harmi, että on niin kirjavaa se opetus eri ammattikorkeakouluissa ja eri aloilla. Joskus se AMK-opiskelu meinaan vaatii paljon enemmän kuin vastaava alan yliopisto-opiskelu. Ei ihan onnistu roikkua kymmentä vuotta koulun kirjoilla tai olla osallistumatta luennoille, jne. Ei usein onnistu kuin täyspäiväinen opiskelu, paitsi aikuislinjoilla.

Kiitos, Hei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun voisi laittaa tuohon toiseen ketjuun

"juntein juttu minkä tiedät". Akateeminen hätää kärsimässä.

En ymmärrä mikä ihmeen "hieno juttu" akateemisuus on! Itsekin olen kai sitten "akateeminen", kun olen DI, mutta ihan sama. Ei tee minusta sen parempaa tai huonompaa ihmistä.

Luulen että nämä akateemisuuden korostajat ovat joitain maistereita jotka ovat valmistuneet jostain hömppäpömppäalalta kuten kirjallisuuden alalta tms.

Vierailija
24/36 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta eri tiedekunnasta tutkinnot

ap

t. DI

Vierailija
25/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuon toisessa ketjussa käydyn typerän yläluokka-keskustelun kunniaksi.

Vierailija
26/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rustannut amk, joka haluaa provosoida akateemisia, joiden kuvittelee tosissaan pelkäävän amk:laisten vyöryä työpaikalle. :D

Vierailija
27/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei se ole Ivy League yliopistosta. Kaikki Suomen yliopistot ovat pilipali kouluja.

Vierailija
28/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina samaa taistelua. Missään muualla kuin av:lla en ole edes törmännyt tällaiseen peitsentaittoon. Oikeesti. Hankkikaa elämä.

t. HuK, melkein FM

Vierailija
29/36 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakin ongelmia oman itsensä kanssa? Itsetunto-ongelmia, perhaps...?

Vierailija
30/36 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tehdään kun on kumpaakin? Vai pilaako AMK ihmisestä kokonaan akateemisuuden? Mun varmaan pitäisi hävetä.

Vierailija
31/36 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv.

Tohtori

Vierailija
32/36 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. akateeminen amk:sta

Vierailija
33/36 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"juntein juttu minkä tiedät". Akateeminen hätää kärsimässä.

Vierailija
34/36 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa akateemisuudessa teitä kiinnostaa. Kaikki muut turhaa paitsi lääketiede, tekniikka, liiketalous ja oikeustiede sekä ehkä jotkut uutta luovat taidealat joiltain osin. Muuten tuottamatonta toimintaa sekä liian suuri organisaatio Suomeen, kouluttaa vain työttömäksi.

Vierailija
35/36 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitsin AMK:n, koska koin sen koulutuksen antavan paremmat valmiudet työelämään! Saman alan opintoja voi siis myös yliopistossa lukea. En vain ymmärrä, miksi lukea yliopistossa alaa, jossa tarvitaan käytäntöä(kin). Meidän alalla valituksia tulee nimen omaan näistä yliopisto-koulutetuista, kun eivät tajua (kaikki) todellisuudesta mitään.

P.S. Meilläkin on paljon tenttejä, samoja kirjoja kuin yliopistoissa, luentoja, laajoja raporttitehtäviä, jne.

Itse olen kuullut monelta yliopistossa opiskelevalta/opiskelleelta, että helpompaa kuin lukiossa. Paljon vapaampaakin. Ei kai niihin ole vaikea kuin päästä? Ja siihenkin riittää, että opettelee jotain ulkoa, ei oikeata älyä tai alalle soveltuvuutta kysellä. Meillä taas pääsykokeissa mm. psykologin haastattelut, jne ja soveltuvuustestit. Nyt voi varmaan ala paljastua (viimeistään), mutta on ainakin meidän suuressa AMK:ssa tähän koulutusohjelmaan on eniten hakijoita ja pieni sisäänpääsyprosentti.

Terv. AMK ja ylpeä siitä!

Mikä siitä yliopistosta muuten tekee niin paljon hienomman ja paremman?

Vierailija
36/36 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle amk oli vain väylä tähän ammattiin. Ainoa mahdollinen.