Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesettekö vauvan kakkapyllyn käsisaippualla vaiko vauvoille tarkoitetulla pesunesteellä?

Vierailija
25.03.2010 |

Siinähän se kysymys sitten olikin. Miehen kanssa asiasta väiteltiin ja nytpä sitten kysyn kuinka teillä tehdään? Ja pyllyä ei toki joka kerta sillä saippualla pestä vaan ainoastaan jos on isompi/tujumpi satsi.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harvemmin niitä kannattaa nyt omaan naamaan käyttää kun ei ihan siihen tarkoitettu :D

Vesi taas liikaa kuivattaa jos joka päivä useaan otteeseen peppua pesaisee.

Vierailija
22/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole minun vauvan peppu menny punaiseksi noista lappusista :)

Puhdistuslapuissa on varmaan jotain joka ärsyttää meidän lasten ihoa, vaikka heidän ihonsa taas kestää vesisaippuapesun.

T.26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole minun vauvan peppu menny punaiseksi noista lappusista :)

Jokainen putsaa kai nii kuin omalle lapselle on parasta

Puhdistuslapuissa on varmaan jotain joka ärsyttää meidän lasten ihoa, vaikka heidän ihonsa taas kestää vesisaippuapesun.

T.26

Meillä taas menee siitä vedestä ja saippuasta pahaksi iho mutta pesulapuilla pysyy sileänä ja kunnossa. Mikä lie..

Vierailija
24/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ovat saaneet pyllistää potalta noustuaan joten eipä ole sen koommin tarvinnut pestä

Vierailija
25/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen shampoota kylpyveteen

Vierailija
26/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pesee. Olenko väittänyt muuta?

En mä oo väittänytkään et sä oot väittäny. Kunhan totesin...

T.26

Vierailija
27/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lisäksi käytettiin melkein enemmän noita vauvojen pyllypyyhkeitä. Tykkäsin Lidlin Cien Sensitive pyyhkeistä. Niillä meillä pysyi peppu paremmassa kunnossa kuin vesipesulla.

Vierailija
28/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei vettä saatavilla niin puhdistuspyyhkeillä.

Vierailija
29/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän ihonsa kestää mitä vaan aineita, ei kuivu, ei tule ihottumaa mistään.

Keskimmäisellä herkkä ja atooppinen iho, johon käytän herkän ihon pesunesteitä (mikä vaan merkki käy) ja sitten rasvaan. On pysynyt iho hyvässä kunnossa hänelläkin niillä keinoin.

Vierailija
30/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sellaista ei ole saatavilla niin sitten tavallisella käsisaippualla. Ja käytän saippuaa aina kun on kakat pestävänä.

Meillä jää ainakin vauvojen pyllyihin se haju kiinni jos pesee pelkällä vedellä. Himassa on vauvojen pesunestettä pumppupullossa lavuaarin reunalla ja jos ollaan jossain kylässä missä on pumppupullossa käsisaippuaa ni sitten sillä. :) Tähän voisin lisätä jo valmiiksi, etten kyläpaikassa ala kenenkään palasaippuaa vauvani takapuoleen. ;)

Vierailija
31/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ihan megaliimakakat, käsisaippualla, ehkä noin kerta viikkoon. Ei ole ihoon vaikuttanut mitenkään.

Vaikka miehen kanssa ollaan molemmat atoopikkoja, naperolla on tosi hyvä iho - kerran vauvana oli pylly pikkuisen punainen, siinä se. Neuvolassa kehuvat myös hyvää ihoa.

Vierailija
32/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välillä otan tipan sebamediä.

Vierailija
33/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pessyt pepun aamuin illoin pelkällä vedellä. Ei ole ollut ihottumaa ... kop kop puuta ...

Vierailija
34/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin muka saippuaa tarvitsisi?

3 lapsen äiti

Vierailija
35/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten pesen pelkällä vedellä.

Vierailija
36/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pesee. Olenko väittänyt muuta?

En mä oo väittänytkään et sä oot väittäny. Kunhan totesin... T.26

pläääh..

Pelkällä vedellä on meilläkin menty. Vauvasaippuaa on käytetty vain hiusten pesussa.

Natusanilla on muuten sellaisiä extra sensitive pyyhkeitä, jotka on todella kosteita ja hellävaraisia. x-tra jätti täällä ihon jotenkin todella nihkeäksi ja kurtut tarttui toisiinsa kiinni ilkeästi.

Vierailija
37/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pessyt 3 vauvan pyllyt. Poikkeuksena ne kerran, jolloin on ollut liisterimäistä kakkaa, mikä ei lähde vedellä pois. Silloin olen pessyt ihan käsisaippualla.

Itse asiassa, en ymmärrä tätä nykyajan saippualla lutraamista muutenkaan. Miksi ihmeessä joku pesee lapsiaan joka päivä kemikaaleilla? Meillä lapset alle kouluikäisiä ja hyvin harvoin käytän mitään pesuaineita heitä pestessä eikä meillä muutenkaan kylvetä tai suihkutella joka päivä. Poikkeuksena jos jossain on ihan näkyvää likaa tai esim. kesällä, kun ovat ympäriinsä hiekassa. Pieni lapsihan ei edes hikoile eikä tukka rasvoitu joten pelkkä vesi riittää. Puhtaita ovat ja iho kaikilla ollut aina loistavassa kunnossa.

Vierailija
38/43 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutaman kerran on tarvinnut takapuolta pestä pesuaineella, ja silloin on käytetty herkkäihoisille tarkoitettua LV-käsisaippuaa. Kyseessä on silloin ollut jotenkin poikkeuksellinen kakka.

Meillä ei lapsen ihoa pestä muutenkaan millään pesuaineilla. Lapsi on nyt reilu puolitoistavuotias ja hiuksiin on koko aikana ehkä 4-5 kertaa laitettu jotain pesuainetta. Muuten on aina pesty pelkällä vedellä koko lapsi. Kylvetettyä tulee harvakseltaan, ehkä viikon-parin välein, sillä tuleehan vaipanvaihdon yhteydessä joka tapauksessa useita puolivartalopesuja (vedellä) joka päivä.

Vierailija
39/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon meidän kolmosen kakkapyllyn pessy Dermosilin babywashilla (allergia- ja astmaliiton merkki löytyy) aina sillon tällön. Tosi näppärä käyttää, ei valu mihin sattuu kun on vaahto.

Vierailija
40/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin alle 4kk lapsi käy suihkussa joka päivä ja niin hiukset kuin kroppakin pestään saippualla (lasten shampoo). Kakkapylly pestään normaalisti vedellä ja jos tarttuu kakka kiinni takapuoleen niin sit laitan suihkusaippuaa. Joka kerta kun käydään neuvolassa niin lapsen ihosta tulee kehuja. Eli ei meillä ainakaan lapsen iho kuivu vaikka siihen aineita läträtäänkin.

Eli kai sitä sen lapsen voi pestä sillä mikä on kyseiselle lapselle parasta. Jos iho tuppaa kuivumaan ni sit pelkkää vettä, tai esim. rasvan kanssa.

Itselläni taas iho kuivuu todella herkästi ja olen kuitenkin jo aikuinen ihminen.