Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten imettää huomaamattomasti?

Vierailija
25.03.2010 |

Olen toistaiseksi imettänyt vain kotona, ja ainakin tähän asti se on mennyt niin, että kaivan ensin rinnan esille, sitten otan vauvan syliin ja annan rinnan suuhun. Jos vauva on jo valmiiksi sylissä, on paidan ja liivien avaaminen yhdellä kädellä nyhräämällä erittäin hankalaa, vauva ehtii jo alkaa itkeä. Ja imetyspaita ja -liivit on käytössä.

Mietin vain kahvilassa tms julkisella paikalla imettämistä, koska haluaisin lähteä ulos mutta en todella halua pitää rintaani paljaana esillä.

Kuinka te sen teette? Ja vaikka täällä moni tuntuu näkevän jatkuvasti imettäviä äitejä jotka suurieleisesti tai provosoivasti kaivavat rinnan esille, minusta tuntuu etten juuri koskaan näe imettäviä äitejä julkisella paikalla, voisin näes hieman vakoilla kuinka tekevät sen huomaamattomasti. Enkä ainakaan halua herättää huomiota imettäessäni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syliin -> kohotat paidan luukkua ja tuikkaat tissille.

Mä imetin yleensä mahdollisimman paljon selin muihin päin kun olin julkisilla paikoilla, ulkona oli takki avonaisena suojamassa sivuilta.

Vierailija
2/13 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomamattomampi kuin valkoinen puklurätti, joita monet käyttävät.

Miksei imetyspaidan ja liivien avaaminen muka onnistu yhdellä kädellä? Vaihda toiseen malliin - kyllä mulla ainakin onnistui.

Yksi aika hyvä keino (toimii ainakin pienirintaisilla) on pukea alimmaiseksi joustava narutoppi ja sen päälle väljempi, samanvärinen pusero. Kun nostat päällimmäisen puseron helmää, alta ei paljastu ihoa vaan se samanvärinen toppi - huomaamatonta. Topin tulee olla niin väljä ja joustava, että saat rinnan yläkautta esiin. Päällimmäinen pusero peittää sen aika hyvin ja voit ottaa vauvan rinnalle.

Yksi keino on myös hankkia/ommella/kutoa sellainen lyhyt poncho, jotka olivat pari vuotta sitten muotia. Erittäin kätevä kahvilaimettäjälle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi voit peittää lapsen ja rinnan kauniilla huivilla, jolloin vauva on kuin teltassa imemässä, eikä haittaa ketään teidän imetystouhut.

T: neljättä rv. 39+6 odottava

Vierailija
4/13 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde rohkeasti vaan, harjoitus tekee mestarin. Onko vauvasti vielä ihan pieni? Imettäminen niin kotona, kuin julkisessa paikassa vaatii joskus ihan pientä harjoittelua, mutta pian se sujuu jo helposti, etkä enää murehdi koko asiaa. Hyviä neuvoja täältä jo saitkin. Tärkeänä pidän, että valitset mahdollisimman rauhallisen ja mukavan paikan esim. kahvilassa. Ei sen takia, ettei muut häiriintyisi, vaan osaat silloin itse olla rennompi. Vauva aistii, jos olet kovin jännittynyt, mikä voi johtaa siihen, että koko imetys menee vähän pieleen. Pientä vauvaa on helppoa imettää juuri huivin alla. Isoa saatta olla hankalampaa pitää paikalla, kun kaikki jo kiinnostaa niin kovasti. Itse olen isoa, lähempänä vuoden ikäistä imettänyt joskus ihan erillisessä paikassa (esim. siistissä inva WC:ssä tai vastaavassa) Iso vauva ei tarvitse maitoa yhtä välittömästi, kuin pieni, joten yleensä on siten myös helpompaa löytää sopiva paikka.

Vinkkinä vielä, jos maitoa kovasti valuu toisesta rinnasta imettäessäsi, niin itse laitan toisen rinnan liivinsuojan tuplaksi siihen vapaana olevaan rintaan. Tällöin sun ei tartte siellä kahvilassa miettiä, mihin sen piilottaisi. Ja imetyksen jälkeen nappaan sen kostuneen suojuksen pois, eikä paita tahriinnu. Rohkeasti vaan vauvan kanssa liikenteeseen, vauvan käsittelyä (myös yhdellä kädellä toimiminen) harjaantuu kyllä!

Vierailija
5/13 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita toinen löysä paita imetyspaidan alle. Voit availla liivit ja imetyspaidan ja kaivaa rinnan esiin niin että tämä tapahtuu löysän paidan alla. Eräs ystäväni teki näin ja näytti ihan kätevältä. Meillä vauveli oli tosi herkkä äänille ja vieraille paikoille, tai sitten hän vaistosi minun jännityksen (imetyksen alku oli meillä kotonakin hankalaa joten vieraassa paikassa imettäminen jännitti minuakin), joten imetin usein piilossa jos sellainen paikka löytyi, esim. autoreissuilla autossa parkkipaikalla ennen huoltoasemalle menoa tms. Sinänsä julkisessa imetyksessä ei minusta ole mitään pahaa! Toivottavasti lähtee sujumaan teillä paremmin kuin meillä.

Vierailija
6/13 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan ihana keksintö, glamourmomin topit on hurjan hyviä, mulla samat topit ovat kestäneet kolmen lapsen imetykset, yht. 4,5vuotta. Sinne ei tarvitse liivejä alle ja nipsun saa auki yhdellä kädellä, päälle neuletakki tai vetoketjullinen huppari niin on tosi helppo yhdistelmä. Googlaa:)

Vierailija
7/13 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tissit niistä näkyy kaikelle kansalle???

Mulla ei ole mitään "näkyvyys"ongelmia Boob:in paitojen kassa ja MUN tissejä ei ihan helppo olekkaan peitellä :D

T: 70H

Vierailija
8/13 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pashminan alla monta lasta.

Vierailija
9/13 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän käännyin muista poispäin. Avasin liivin, raotin vain imetyspaitaa pikkuisen. Jos oli muita ympärillä, käytin usein isoa huivia, josta tein telta olkapäältäni vauvan yli.

Monesti kävi niin ettei kukaan ympärillä edes tajunnut, että mulla oli vauva sylissä, puhumattakaan että imetin, ennen kuin nostin sen ruokaröyhtäisylle.

Imetin kauhean usein julkisilla paikoilla ja olen 100% varma, ettei kukaan koskaan nähnyt edes vilaustakaan rinnasta.

Vierailija
10/13 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE VESSAAN

Vierailija
11/13 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Tiedän että on naisia jotka todellakin tahallaan imettää julkisella paikalla. Ystäväni imetti aina kun mieheni tuli kahvipöytään. Ja näytti kyllä rintansa mielellään. Imetys oli toisarvoinen. Syöttäkää naiset vaavi ennen ja jälkeen kauppareissun. On tosi yksinkertaista.

Vierailija
12/13 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivien avaaminen? Mitä? Siis avokaulainen paita ja rinta vain otetaan esiin, siinä menee sekunti. Julkisilla paikoilla syrjään ja ison huivin alla imetetään. Ei näy mitään.

13/13 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaa maitoa tuttipulloon ja syötä sillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme