Minkäikäisen voi päästää leirille?
Ovatko eskari-ikäiset tai ekaluokkalaiset lapsenne olleet leireillä, joissa yövytään (1-3 yötä)? Lapseni kärttää päästä kesällä tällaiselle leirille, mutta minua hirvittää antaa lupaa.
Entä pienemmät kuin 6-7v? Minkäikäisiä ovat nuorimmat leireillä käyneet lapsenne ja miten on mennyt?
Kommentit (7)
Eli 6 päivää vois olla 6 vuotias ilman omia vanhempiaan. Tosin minä en vielä leirille päästäisi paitsi jos isosisko vaikka mukana.
Meillä lähtee ekaluokkalainen kesällä leirille kaverinsa kanssa. Kestää viikon, mutta ollan varauduttu hakemaan pois jos jostain syystä haluaa pois. Odottaa nyt jo kovasti leiriä.
itse 7- vuotiaana, jännitti niin pyysin kaveria mukaan.
Leirillä oli kuitenkin tosi kivaa ja sain paljon uusia kavereita ja menin kahtena seuraavana kesänä yksin.
Siis tämmöselle kesäsiirtolaan, jossa oltiin viikko-pari.
Mahtavia muistoja!! Eikö teillä muilla ole semmosesta kokemuksia?
5 päivän (ja yön) leirilla. Oli tuolloin 6-vuotias ja syksyllä alkoi koulu.
On tosi reipas ja sosiaalinen, valmis kohtaamaan uusia haasteita. Leirille hän halusi itse ja se meni hienosti, haluaa leirille myös ensi kesänä. Soitin ensimmäisenä iltana, mutta tytöllä oli liian kiire hauskanpitoon, ehtiäkseen jutella minuuttia kauemmin. Muuta kertaa ei sitten leirin aikana soiteltukaan, hän olisi saanut halutessaan soittaa.
Itse olen myös aloittanut leireilyn 6-vuotiaana (tuolloin oltiin 3-viikoa leirillä) ja rakastin kesäleirejä.
Meillä taas tilanne on se, että lapsi on vasta nelivuotias, ja nyt harrastuksesta tuli lappu että kesäleiri olisi tarjolla. Poika väittää ihan pokkana lähtevänsä ehdottomasti leirille. Olen varovasti koettanut kysellä, että mitäs jos sulle tulee yöllä ikävä äitiä ja isää... vastaus on että sit mä pyydän jonkun valmentajista mun viereen nukkumaan!
En todellakaan haluaisi päästää noin pientä leirille, mutta pettymys on varmasti kova jos kiellämme asian. En tajua miten tässä pitäisi toimia! Niin, ja kesto olisi siis kaksi yötä.
ilman aikuista 13 v, aikuisen mukana ei ikärajaa
Pitäisiköhän mun (tai ehkä mieluummin miehen) nyt sitten yrittää tuppautua tuon meidän nelivuotiaan leirille hinkujan kaveriksi sinne harrastusleirille? Onko kukaan tehnyt niin? Mitenkähän onnistuisi...
Anteeks mitä???
Leiri on kyllä yleensä paikka, jossa ohjaajat (aikuiset) ovat läsnä, paikalla ja vahdissa yötäpäivää ja aamusta iltaan joka ikinen päivä.
Ipanoiden telttaretket on sit erikseen...
Meidän eskarilainen (koulutulokas ensi syksynä) on kyllä lähdössä yhden yön leirille ja on ihan intopiukkana jo valmiiksi. Ko. leirejä olen aikasemmin ollut itse järjestämässä ja ihan varmasti uskallan päästää.
Omat lapseni ovat halunneet vasta 8-vuotiaana minnekään yöleirille. Jos lapsi on reipas ja itse haluaa, päästäisin 7-vuotiaana.