Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen äiti ei välitä ollenkaan lastensa vaatteiden ulkonäöstä tai laadusta?

Vierailija
25.03.2010 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurpiirteinen, vähän laiska, toisaalta aika käytännöllinen. Lapsilla on ollut hyvin sekalaisia vaatteita niin sisä- kuin ulkokäytössä, eivätkä ole valittaneet mistään. Ihan sama onko kymmenen euron alennushaalari vai Reimatec, Viking Gore-Tex-kengät vai Kuomat. Vuosien saatossa alunperinkin vähäinen kiinnostukseni lasten vaatteisiin on lopahtanut täydellisesti. Pääasia että vaatteet on suht puhtaat ja ehjät. Lapset ovat poikia, ja ovat perineet äidiltään suhtautumiseen vaatteisiin.

Vierailija
2/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurpiirteinen, vähän laiska, toisaalta aika käytännöllinen. Lapsilla on ollut hyvin sekalaisia vaatteita niin sisä- kuin ulkokäytössä, eivätkä ole valittaneet mistään. Ihan sama onko kymmenen euron alennushaalari vai Reimatec, Viking Gore-Tex-kengät vai Kuomat. Vuosien saatossa alunperinkin vähäinen kiinnostukseni lasten vaatteisiin on lopahtanut täydellisesti. Pääasia että vaatteet on suht puhtaat ja ehjät. Lapset ovat poikia, ja ovat perineet äidiltään suhtautumiseen vaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenä lisänä vielä. Minulla on kaksi tyttöä jotka ovat aikamoisia rämäpäitä ja yhtä suurpiirteisiä kuin minäkin. Eli he kulkevat vaikka ojan pohjia pitkin jos siltä tuntuu oli vaatteet mitkä tahansa.

Eli kyllä minua harmittaisi jos kallis reimatec olisi joka toinen päivä käytetty ojassa. Minun elämä on helpompaa kun vaatteilla ei ole väliä ja lapset saa rymytä miten haluaa.

Vierailija
4/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon ojassa rymyämiseen...

meilläkin kaksi vilkasta lasta jotka rymyää ojissa ym kaikilla kauppa ym matkoilla, kerhoon mennessä jne.

Ja juuri siksi ostan alennuksesta hyvät kosteussuojatut haalarit. Koska ne on kaikkein helpoimmat. Lika tippuu itsestään pois tai kevyellä suihkun alla suihkautuksella :)

Mitään helpompaa vaatetta ei olekaan.

Ei just Reimatec, mutta muita merkkejä meillä on ollut. Pukuja ei tarvi pestä juuri koskaan koska pysyvät kuin itsestään siisteinä.

Ja jälleenmyynti onnistuu :)

Siis ne tulevat vielä halvaksikin!

Sisällä meillä kuuluu ihan käytöstapojen opetteluun se ettei vaatteisiin pyyhitä naamaa tai käsiä. Kun lapset opettaa siisteiksi niin menevät itsekseen pesemään kädet jne.

Vierailija
5/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen alkanut harkita halpoja ulkoilupukuja kevääksi lapsille. Aiemmin aina olen ostanut uusina Lassietech-haarit. Alesta tosin yleensä. Mutta nyt alkaa rahat olemaan niin tiukalla että harkitsen halpista. Kirppareilla ei ole tullut vastaan vielä hyviä käytettyjä joissa olisi hinta kohdallaan.

Vierailija
6/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siisteys ja vaatteiden hyvännäköisyys eivät riipu tuloista. En usko, että tulotaso estää ketään pesemästä ja pitämästä ehjinä lapsensa vaatteita.

Kuka tahansa voi ostaa tarjouksesta tai käytettynä vaatteita, jotka ovat lapselle sopivan kokoisia ja suhteellisen hyväkuntoisia. Minusta se kertoo paljon asenteesta lasta kohtaan, jos lapsi joutuu kulkemaan aina vaatteissa, jotka ovat kaksi numeroa liian suuria ("kasvunvaraa" tai "sain kaverilta halvalla". Siinä vaiheessa, kun vaate olisi sopiva, on se jo pidetty todella huonokuntoisen näköiseksi.

Paljon lapsen ulkoasuun vaikuttaa myös vaatteiden yhteensopivuus. Sekään ei ole tulotasosta kiinni, että katsoo vaatteiden sopivan yhteen. Ei ole pakko pukea tytölle neljää eri pinkkiä samana päivänä...

Vierailija
7/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummanko pienituloinen valitsee?????

Vierailija
8/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse panostan lasten vaatteisiin silloin, kun tutuu, että olis vähän enemmän rahaa käytössä - mutta jos ei ole, niin vanhat kuomat saavat kyllä joutaa; mikäs vika niissä sit loppujen lopuksi on, lämpimät ja ehjät kengät?

Polttaako ne pitäisi sen jälkeen, kun ne ovat olleen jalassa jo yhden talven - vai eikö niitä saisi siis ostaa olleenkaan, ovatko ne niin rumia, siitäkö tässä on kyse?

Viitaten otsikkooni: kukin pukee itsensä ja lapsensa tyylillään ja sen mukaan, mihin on varaa ja minkä viisaaksi katsoo.

Itse pidän tärkeänä, että vaatteet ovat sopivan lämpimät, eikä kosteus pääse mennen tullen läpi.

( Tykkäisin kyllä ihan hirveesti ostaa lapsilleni esim. Kenzon uudesta lasten mallistosta vaatteita, ne ovat todella kauniita, mutta eipä tässä Suomen kevätsäässä kukaan täyspäinen laita lapselleen kamelinkarvatakkia päiväkotiin...ja niitä "juhlamenoja" meillä on niin harvoin, että taitaisi jäädä kamelinkarva kaappiin roikkumaan... )

Vierailija
9/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äidin farkkujen polvet on reiälliset, ei ihme, että pojan housun polvissa on kirkkaan väriset paikat ja tytön sukkahousut kulunut melkein puhki, niin että iho paistaa läpi. Näin oli pukeutuneet, kun oltiin heillä kylässä.

Vierailija
10/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteuttaa vaatetuksesta maksettava hinta käytetävissä oleviin tuloihin, aivan kuten parempituloisenkin.

En ole kuitenkaan väittänyt, että kirpputorivaatteet olisivat huonon näköisiä tai huonolaatuisia. Mielestäni on kestävän kehityksen näkökulmasta parasta ostaa vaatteet käytettyinä, mutta silloinkin pitää katsoa mitä kannattaa ostaa. Käytetyn vaatteen käyttöikä tulee joskus aina vastaan.

En pitäisi lapsellani päällä kallistakaan vaatetta, jos se olisi a) risa b) likainen tai c) väärän kokoinen. Näillä kolmella pääsee lasten vaatetuksessa jo aika pitkälle. Ikävä tosiasia kun lasten maailmassa kuitenkin on se, että pukeutuminen vaikuttaa lapsen sosiaaliseen rooliin ryhmässä.

t. 10

Vierailija
11/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI se kirppisvaate tarkoita samaa ku kulahtannu rätti!

Ei olla rikkaita, enkä taatusti osta 20€ T-paitoja mukuloille. On niillä silti kaapissa ihan merkkivaatettakin näköjään. En tosin ole mitenkään trenditietoinen, eikä mua pahemmin hetkauta joku lippulappu paidankauluksessa.

Laadun ei tarvii maksaa älyttömästi. Jos yhtään on koskaan kankaiden kanssa pelannut, pääsee näppituntumalla jo aika pitkälle ilman ihan totaalisia hutiostoksia, vaikka rahaa olis vähemmänkin käytössä.

Tyylitajua tai värisilmää ei tietty voi kaupasta ees ostaa. Itse olen aika tarkka vaatteista, vaikka ne ei paljoa olis maksaneetkaan.

Lähinnä mä kummeksun näitä, jotka hitot välittää oliko ipanalla mintunvihreet sukkahousut kirkkaanpunaisen kukkamekon seurana. Vaikka ne olis mitä merkkivaatetta, ni voihan sitä pukea vaikka kuinka hullunkurisia yhdistelmiä...

Vierailija
12/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkiseen hyvinvointiin, ja yhdessäoloon perheenä?

Kukin tavallaan.

Vierailija
13/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. hankkinut lapselle sievät ja hyvälaatuiset vaatteet halvalla kun ei kalliiseen ole varaa.

Vierailija
14/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mä kummeksun näitä, jotka hitot välittää oliko ipanalla mintunvihreet sukkahousut kirkkaanpunaisen kukkamekon seurana. Vaikka ne olis mitä merkkivaatetta, ni voihan sitä pukea vaikka kuinka hullunkurisia yhdistelmiä...

En minäkään olisi ennen yhdistänyt turkoosia ja kirkkaanpunaista, mutta nyt kun silmä on siihen tottunut, yhdistelmä on oikeastaan hauska. Ehkäpä mintunvihreäkin rimmaa tulevaisuudessa punaisen kanssa ;)

Vierailija
15/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri paikkasin poikani kahdet collegehousut siinä uskossa ja toivossa, että se on järkevää, taloudellista ja ekologista. Luulin myös aikuisten ihmisten suhtautuvan järkevästi ja ymmärtäen siihen, että touhukas, leikki-ikäinen poika tärvää housunsa hajalle jo muutaman viikon pikkuautoleikeissä. Heitänkö siis hänen suosikki Cars-housunsa (17,90e) menemään heti, kun polveen ilmestyy reikä? En, vaan paikkaan sen vähäisillä ompelutaidoillani. Voin kertoa, että meillä ei ole rahasta kiinni vaatteiden ostaminen. Minun mielestäni on vain kerta kaikkisen turhaa ostaa uudet housut joka kerta, kun polveen tulee pieni reikä. En myöskään osta ulkoilupukuja "kevään terndiväreissä", vaan käytännöllisiä ja edullisia (jotka voivat siis olla myös kivannäköisiä) lastenvaatteita, joissa lapset saavat olla ja leikkiä rauhassa.

Annan myös lapsilleni jossain määrin vapautta valita itse vaatteensa, ja kyllä, toisinaan valinnat taistelevat omaa tyylitajuani ja värisilmääni vastaan, mutta sehän on vain osoitus omasta rajoittuneisuudestani.

Vierailija
16/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se joskus vaan niin on, että lapset haluaa itse pukea itselleen vaatekerran päälleen ja ihan aina ei mene yksiin äidin maun kanssa!! ;) Itse olisin neidille valinnut ihan erilaisen mekon, kun mitä hän itse halusi ostaa. Vähän hillitymmän, mutta kun itse halusi kaikista kirjavimman, niin kyllähän me se ostettiin, koska ei ole mitään järkeä ottaa lasta mukaan vaateostoksille ja sitten itse sanella millaisia niiden täytyy olla. Ja paljon on kiitosta saanut monilta kuinka kauniin oli valinnut ja kaikki sävysävyyn pompuloita myöden. Aina on lapsillamme siistit, puhtaat ja ehjät vaatteet. Joskus on merkkivaatteita ja joskus ei. Pääasia, että joka päivä ei tarvitse tapella, että näitä en pue päälleni!! Eihän aikuinenkaan halua pukea tiettyjä vaatteita päälleen...

Vierailija
17/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei polvien paikkaamisessa ole mitään vikaa, teen minäkin niin, mutta yritän tehdä, niin ettei sitä huomaa. Kun puhuin tuossa aikaisemmin paikatuista polvista, niin kyse oli siitä että vaaleissa housuissa oli tumman siniset yli 10 cm läpimitaltaan olevat paikat.

Vierailija
18/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samansävyisten vaatteiden pukeminen ei ole tuloista kiinni, mutta mitä merkitystä sillä loppujen lopuksi on?

Itse pyrin pukemaan yhteensopivat vaatteet lapsille, mutta niinä päivinä kun lähden aikaisemmin töihin ja mies vie lapset hoitoon, heillä on mitä ihmeellisempiä yhdistelmiä päällä, siis lähinnä väreissä ja kuvissa. En ole sen takia alkanut vaatteita etukäteen valitsemaan, pääasia että mies osaa laittaa lämpimät ulkovaatteet.

Ja laadusta vielä.. Meillä on esimerkiksi Jonatan-merkkinen talvihaalari (maksaa jotain 40 e eli halvimmasta päästä kai) kestänyt nyt kahdella pojalla kulumatta puhki, eikä ole kertaakaan ollut sisävaatteet märät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän