Onko sulla sama farkkuongelma:
farkut ovat ylhäältä suoria, joten vyötärö jää löysäksi, usein selästä auki, jos housut ovat muuten sopivat? Kamalan ärsyttävää!
Kommentit (21)
Ihmettelen millaisille pötkylöille nykyfarkut oikein tehdään!
Ei mulla ole tuollaista ongelmaa, mun ongelma on se, että reidet on niin ohuet, että kun vatsa ja peppuosa istuu, niin reidestä farkut lötköttää. Silti en ihmettele nykyfarkkuja, niitähän on niin monen mallisia!!
jossa voisi vaikka vaihtovaatteet töihin mukana kuljettaa... Voi kun löytäis istuvat farkut...
taidan käyttää matalavyötäröisempiä farkkuja.
mutta kun aloin käyttää matalavyötäröisiä malleja, ei enää
vyötäröfarkut, niin pitää ostaa isompaa kokoa ja sitten se lantiolle mutoitettu osa repsottaa vyötäröllä. =(
kovin matalavyötäröisistä farkuista en pidä. Ne musta korostaa lantiota, eikä hoikka vyötärö pääse eduksi ollenkaan:) Käytän farkkuja joiden vyötärön yläosa jää kuitenkin juuri hiukan navan alapuolelle.
Mä ostan farkut aina sellaisesta paikkaa missä on ompelupalvelu. Siellä sit aina pienentävät farkkujen vuötäröä ihan mitojen mukaan. On maksanut tähän asti aina noin 5-10 euroa lisää, mutta on mukava kun on istuvat housut. Ammattilaiset osaa koska tätä pienennystä ei edes päälle päin huomaa. Itse en osaisi tehdä niin hyvin:)
Istuu todella hyvin myös vyötäröstä, hieman korkeampi vyötärö, ei mene pesussa miksikään. Maksoi 100e mutta käytän arkena ja esim kokouksissa ja teatterissa jakun kanssa.
ollut tämä ongelma aina. En siis ihmettele "mille pötkylöille nykyfarkut tehdään" kuten joku äsken. Ainas ne on tehty vyötäröttömille.
vaan x. En löydä istuvia housuja ENKÄ paitoja (patsi t-paitoja), kaikki on aina isoja vyötäröltä tai kireitä muualta :P Onneksi on vintage-liikkeet, sieltä löytyy minullekin vaatteita.
Ihmiset on visiin tasapaksumpia kuin ennen. Briteissä tästä on tehty tutkimuskin: 40-50-luvun naisiin verrattuna nykynaisten rinnan- ja lantionympärys oli kasvanut 2 tuumaa, mutta vyötärönympärys 6 tuumaa! Onkohan sama tapahtunut Suomessakin?
Ei mulla ole tuollaista ongelmaa, mun ongelma on se, että reidet on niin ohuet, että kun vatsa ja peppuosa istuu, niin reidestä farkut lötköttää. Silti en ihmettele nykyfarkkuja, niitähän on niin monen mallisia!!
ja kuten joku aiempikin totesi, sama ongelma on ollut aina, ei vain nykyään. Raskauden jälkeen vyötärö katosi ja lantio kapeni(!), eipä ole enää farkkuongelmaa. Jotain iloa tästäkin.
Käytän farkuissa vyötä. En tykkää siitä mutta pakko mikä pakko.
ja mulla ei edes ole kunnon vyötäröä, eli onko mulla vaan sit niin iso perse että pitää ostaa iso koko jollon farkut on isot vyötäröstä... ja tämä ilmiö siis tapahtuu jopa matalavyötäröisillä farkuilla.
johtuu siitä että perse on liian iso niihin farkkuihin.
Nimimerkki Latinoperse
Käytän farkuissa vyötä. En tykkää siitä mutta pakko mikä pakko.
Vyötä käyttäessä jää ihan hirveästi sitä ylimääräistä kangasta ruttuun, eli ihan mahdotonta käyttää farkkuja. Olen käynyt kaikki kksimäni liikkeet myyjien avustuksella läpi, mutta vielä ei kukaan ole pystynyt auttamaan. Maksaisin vaikka 500 jos löytäisin istuvat farkut, mutta eipä vaan löydy. En muissakaan housuostoissa voi katsoa hintalappua, vaan etsitään myyjän kanssa vähiten vyötäröstä löysät housut ja sitten ne korjausommellaan. Monesti malli kyllä siitä kärsii, mutta onpahan edes jotkut housut jalassa. Ja kalliiksi on tullut. Pitää varmaan teettää ihan juurta jaksain housut.
Kuuluuko näitä pötkylä farkkuja pitää jalassa niin, että vyötärön kohta onkin lantiolla ja housut roikkuu jalassa?
Yksi liike myy Helsingissä Kampissa kaikki housut tiimalasilla varustetuille vartaloille, maksaa kyllä sitten alkaen 80 euroa ja siitä ylöspäin mitkä tahansa, mutta myös sopivat heti suoraan jalkaan ompeluitta. Sieltä ainakin 10 paria housuja hankittuna.
Myös Vero Moda-mallistosta löytyi itselleni kivat farkut tässä hiljattain, ja onpa myös Espritin mallistoissa kivoja parit olleet.
Ja monta muutakin kauppaa... eli ei ole ongelmia farkkujen kanssa, voisin kyllä kuvitella että äkkisellään voisi ollakin tällä vartalolla, jos ei harrastaisi ahkeraa shoppailua. Monet teinix-liikkeet kun myy vain pötkylöille ja hoikkeliineille farkkuja, joten niistä joutuis ottamaan jättisuuren koon ennenkuin peffa mahtuisi sisälle reisineen, ja sitten housut lököttäisi vyötäröllä nimenomaan. Mutta pakkoko niitä on 15-vuotiaiden mallistoista ottaa ja ostaa?
johtuu siitä että perse on liian iso niihin farkkuihin.
Nimimerkki Latinoperse
Eli suomeksi: farkut tehdään vain pieniperseisille.
-21
joten ei oo tuollaista ongelmaa. Farkkuja on helppo löytää. Mutta muita housuja sitten vaikeampi, kun ne tahtovat olla lantiolta liian leveitä.
Joo, ärsyttävää!