Millaisen naisen elämä pyörii lasten vaatteiden ympärillä?
Kommentit (39)
Mutta epänormaalia, jos siihen kuluttaa aikaa/rahaa tolkuttomasti.
Näille äideille lapsi on näyttelyesine, sillä tuskin kukaan näistä äideistä tekisi tätä, jos kukaan ei näkisi lasta uusissa vaatteissa.
Itselle ei viitsitä otsaa, kun ei mitään löydy tai mahdu päälle. Mutta nou hätä, lapsen kautta voi vielä päteä.
että mitä siinä on niin pahaa hankkia ajatuksella ne lasten vaatteet? Ei siihen nettikaupassa klikkailuun paljoa kauempaa mene,
nätisti? Yhtä kauan rumien vaatteiden päälle pukeminen kestää :)Ei siinä ole mitään pahaa, mutta minusta elämässä on paljon mielenkiintoisempia asioita kuin lasten vaatteiden värien yhteensointumisen miettiminen. ja jos lapsi tykkää siitä Spiderman-paidasta, niin toota hemmetissä se saa sen päälleen, eihän se lapsi minua varten pukeudu.
No entä sun omat vaatteet? Puetko mitä tahansa yhdistelmiä päällesi? Entä kodin sisustus, onko sekin turhaa? Onko ylipäätänsä estetiikka turhaa?
Miksi lasten vaatteet ei saisi olla kivan näköisiä? Spiderman-räteistä heitin vain kärjistyksen, toki meilläkin kuunnellaan myös lapsen mielipidettä :)
ympärillä ja ilmeisesti sinun elämäsi pyörii. Anna muiden vaatettaa lapsen niin kuin haluavat, ei niissä Spiderman-vaatteissa mitään vikaa ole, vaikka kaikki eivät niistä pitäisikään.
No sitten otan lapsen mukaan ostoksille, en pakota lasta ostamiini vaatteisiin.. ;)
Tai tilataan netistä jos ei yhdessä kanssani lähde! ;)
Itselläni 4 alle kouluikästä pentua, joten vaatteet jossain määrin kiinnistaa väkisin. Ja onhan se kiva jos vaatteet on fiksun oloset, hyvän tuntuset ja niissä lapsi voi harrastaa ja olla.
että mitä siinä on niin pahaa hankkia ajatuksella ne lasten vaatteet? Ei siihen nettikaupassa klikkailuun paljoa kauempaa mene, kuin että hakee marketista läjän susirumia spiderman-rättejä.
Mikä siinä on niin paheellista pukea lapsensa nätisti? Yhtä kauan rumien vaatteiden päälle pukeminen kestää :)
Ei siinä ole mitään pahaa, mutta minusta elämässä on paljon mielenkiintoisempia asioita kuin lasten vaatteiden värien yhteensointumisen miettiminen. ja jos lapsi tykkää siitä Spiderman-paidasta, niin toota hemmetissä se saa sen päälleen, eihän se lapsi minua varten pukeudu.
No entä sun omat vaatteet? Puetko mitä tahansa yhdistelmiä päällesi? Entä kodin sisustus, onko sekin turhaa? Onko ylipäätänsä estetiikka turhaa?
Miksi lasten vaatteet ei saisi olla kivan näköisiä? Spiderman-räteistä heitin vain kärjistyksen, toki meilläkin kuunnellaan myös lapsen mielipidettä :)
En pue mitä tahansa värejä päälleni, mutta se ei tarkoita sitä että jaksaisin ja haluaisin lapsille merkkivaatteita ostaa tai sommitella sopivia väriyhdistelmiä. Meillä pienimmätkin ovat jo sen ikäisiä että itse valitsevat vaatteensa kaapista, en mä ala niitä vaihtelemaan, että tuo paita ei sovi tuon kanssa jne. Ostan vaatteita lapsille tarpeeseen, mutta en jaksa niitä netistä ym plärätä. Ja sisustus on kuosissa, sitäkään en vaihda koko ajan.
Ei mulle ainakaan lapsen vaatteen merkillä ole väliä, niinkuin ei omankaan vaatteen merkillä. Mulle pääasia on, että on kivan näköistä. En halua rahojani käyttää rumiin vaatteisiin, kun samalla rahalla saa kivan näköisiä. Ei meillä aina ole sävy sävyyn, varsinkaan jos lapsen isä pääsee pukemaan, mutta jos minä olen valitsemassa vaatteet, niin kyllä se aika nopeasti käy se yhteensopivien valinta. :)
Miksi tätä pidetään turhuutena? Miksi lasten vaatetuksesta huolehtiminen koetaan tarpeettomaksi ajanhukaksi...
miettii...
No sitten otan lapsen mukaan ostoksille, en pakota lasta ostamiini vaatteisiin.. ;)
Tai tilataan netistä jos ei yhdessä kanssani lähde! ;)
Itselläni 4 alle kouluikästä pentua, joten vaatteet jossain määrin kiinnistaa väkisin. Ja onhan se kiva jos vaatteet on fiksun oloset, hyvän tuntuset ja niissä lapsi voi harrastaa ja olla.
Ei ehkä siten kuin ap meinasi, mutta...
Aina joltakin puuttuu jotain.
Aina on likaista pyykkiä/ puhdastta pyykkiä/ kulunutta polvea /irronnutta nappia/ pieneksi käynyttä/ seuraavaa kokoa...
Tavoitteena siis kaikille ehjät ja puhtaat, joten hyvän tovin päivästä haukkaa juuri lasten vaatteet.
että mitä siinä on niin pahaa hankkia ajatuksella ne lasten vaatteet? Ei siihen nettikaupassa klikkailuun paljoa kauempaa mene, kuin että hakee marketista läjän susirumia spiderman-rättejä.
Mikä siinä on niin paheellista pukea lapsensa nätisti? Yhtä kauan rumien vaatteiden päälle pukeminen kestää :)
Ei siinä ole mitään pahaa, mutta minusta elämässä on paljon mielenkiintoisempia asioita kuin lasten vaatteiden värien yhteensointumisen miettiminen. ja jos lapsi tykkää siitä Spiderman-paidasta, niin toota hemmetissä se saa sen päälleen, eihän se lapsi minua varten pukeudu.
En pue mitä tahansa värejä päälleni, mutta se ei tarkoita sitä että jaksaisin ja haluaisin lapsille merkkivaatteita ostaa tai sommitella sopivia väriyhdistelmiä. Meillä pienimmätkin ovat jo sen ikäisiä että itse valitsevat vaatteensa kaapista, en mä ala niitä vaihtelemaan, että tuo paita ei sovi tuon kanssa jne. Ostan vaatteita lapsille tarpeeseen, mutta en jaksa niitä netistä ym plärätä. Ja sisustus on kuosissa, sitäkään en vaihda koko ajan.
Ei mulle ainakaan lapsen vaatteen merkillä ole väliä, niinkuin ei omankaan vaatteen merkillä. Mulle pääasia on, että on kivan näköistä. En halua rahojani käyttää rumiin vaatteisiin, kun samalla rahalla saa kivan näköisiä. Ei meillä aina ole sävy sävyyn, varsinkaan jos lapsen isä pääsee pukemaan, mutta jos minä olen valitsemassa vaatteet, niin kyllä se aika nopeasti käy se yhteensopivien valinta. :)
Miksi tätä pidetään turhuutena? Miksi lasten vaatetuksesta huolehtiminen koetaan tarpeettomaksi ajanhukaksi...
miettii...
maksaa järjettömiä summia ja toisekseen en kiinnitä kenenkään lapsen vaatteisiin mitään huomiota.
töissä olen itse jakkupuvussa- omaan pukeutumiseen ei tarvita luovuutta
t. uranainen
miettii...
Mä pidän sitä turhuutena, koska en ensinnäkään halua vaatteista maksaa järjettömiä summia ja toisekseen en kiinnitä kenenkään lapsen vaatteisiin mitään huomiota.
No pidä vaan turhuutena, se on sun valinta. En mä ainakaan käytä sen suurempia summia siihen, että on kivan näköiset vaatteet. Saman verran ne rumat maksaa. Se että sinä et kiinnitä huomiota toisten vaatteisiin ei tarkoita, etteikö muut niin tekisi.
Taitaa olla meidän kansanluonteessa syvällä se käsitys, että vaatteilla ei saa koreilla! :D Muualla maailmassa on asiat toisin. Ne on tulleet metsistä ja pelloilta kaupunkeihin ihmisten ilmoille aiemmin kuin me. :)
Mä näen vaatteista huolehtimisen myös muiden huomioimisena. Se että pukeutuu tilanteeseen sopiviin vaatteisiin on kohteliasta.
pähkäilee
miettii...
Mä pidän sitä turhuutena, koska en ensinnäkään halua vaatteista maksaa järjettömiä summia ja toisekseen en kiinnitä kenenkään lapsen vaatteisiin mitään huomiota.
No pidä vaan turhuutena, se on sun valinta. En mä ainakaan käytä sen suurempia summia siihen, että on kivan näköiset vaatteet. Saman verran ne rumat maksaa. Se että sinä et kiinnitä huomiota toisten vaatteisiin ei tarkoita, etteikö muut niin tekisi.
Taitaa olla meidän kansanluonteessa syvällä se käsitys, että vaatteilla ei saa koreilla! :D Muualla maailmassa on asiat toisin. Ne on tulleet metsistä ja pelloilta kaupunkeihin ihmisten ilmoille aiemmin kuin me. :)
Mä näen vaatteista huolehtimisen myös muiden huomioimisena. Se että pukeutuu tilanteeseen sopiviin vaatteisiin on kohteliasta.
pähkäilee
koko ajan ostella lisää ja miettiä niitä väriyhdistelmiä jne.
ihmisen ulkonäkö on tärkein asia. Yritetään olla hienompia kuin ollaankaan.
vaikka olenkin niistä tarkka. Ostan valtaosan käytettynä tai sitten merkeiltä jotka ei ole kalliita mutta jotka olen havannut käytössä kestäviksi eli rahaa ei mene paljon. Ostan vaatteita lapselle ehkä 4 kertaa vuodessa ellei tule erikoistarvetta (esim. kumisaappaat hajoaa) eli ei jatkuvaa shoppailuakaan. Yhteensopivan asun valintaan (lapsi saa sanoa mielipiteensä) menee ehkä 30-60 s eli ei kauaa.
Lapsen voi siis pukea asianmukaisesti JA kauniisti ilman että menee paljon aikaa ja rahaa, tai että shoppailee jatkuvasti.
kuin vaikkapa shakki, mutta pystyn silti hyvin ymmärtämään ihmistä, joka harrastaa shakkia.
Tykkään pukea lapset nätisti ja lastenvaatteiden shoppailu on kivempaa kuin aikuisten. Ei tätä niin montaa vuotta kuitenkaan kestä niin nautin nyt. Parin vuoden kuluttua mun valitsemat ei kuitenkaan enää kelpaa ja lopetan sitten suosiolla.
Ei siinä ole mitään pahaa, mutta minusta elämässä on paljon mielenkiintoisempia asioita kuin lasten vaatteiden värien yhteensointumisen miettiminen.
Se on mulle vähän niinkuin harrastus, tykkään pukea poikani nätisti ja niin että vaatteet sopii yhteen. Raha ei ole ongelma ja noista saa kivasti huutiksessa takaisinkin. Mutta voin kyllä myöntää että elämäni kotiäitinä on aika tylsää ja tyhjääkin, varmaan sitä tyhjyyttä tällä täytän. Mutta en silti suostu myöntämään että tämä olisi harrastuksena huonompi kuin moni muukaan.
Lapsen isä sanoi, että kylläpä noi nykyiset on kauheita, jokaikinen pois ja uudet tilalle????
Saneleeko miehesi myös sinun pukeutumisesi vai vain lasten?
Tykkää myös että pukeudun hyvin, teen sitä vaan todella harvoin nykyään. Töissä hoitsun vaatteet, kotona kotivaatteet.
Myös teini-ikäisellämme merkkivaatteita, nykyään mukana ostoksilla mutta osaan ostaa niitä myös ilman häntä.
Kodin sisustus kuuluu myös intohimoihini.
Mainttakoon myös että miehelleni myös tärkeää että lapset puettu tyylikkäästi. Hän pyysi hiljan uudistamaan neidin vaatevaraston.
Kiikutin vanhat vaatteet naapuriin, 2 isoa säkkiä ja ostettiin uusia.
ja haluaisin lapsille merkkivaatteita ostaa tai sommitella sopivia väriyhdistelmiä. Meillä pienimmätkin ovat jo sen ikäisiä että itse valitsevat vaatteensa kaapista, en mä ala niitä vaihtelemaan, että tuo paita ei sovi tuon kanssa jne. Ostan vaatteita lapsille tarpeeseen, mutta en jaksa niitä netistä ym plärätä. Ja sisustus on kuosissa, sitäkään en vaihda koko ajan.