Psoriasikseen helpotusta?
Onko kellään muulla psoria? Auttaisiko siihen mikään muu kuin aurinko? Itselläni päänahka on villiintynyt täysin lapsen syntymän jälkeen.
Kommentit (40)
kannattaa kokeilla. Mulla taas raskauksien myötä hävisi psori päästä? Pohkeissa kyllä on, ja niihin olen löytänyt avun saksalaisesta kantapäihin yms tarkoitetusta halkeamavoiteesta.
Voimia, muistan kuinka hirveä se päänahan psori oli, kärsin siitä 10 vuotta. =(
Hmm.. Pitäisköhän mun vaan tehdä uus lapsi,jos se sit vaikka auttais..? :)
sain aikoinaan ihotautilääkärin määräämänä. Hankipa resepti.
Kun en vielä eilen ideaparkkiin päässyt, oli ihan pakko kokeilla yhtä juttua. Sain idean tosta kuorinta-aineesta,josta oli puhetta ja testasin ihan tavallista Lumenen kuorintavoidetta päänahkaani. Nyt on päänahka paremmassa kunnossa kuin moneen viikkoon! Aion silti ostaa tota ainetta, josta oli puhetta. Se on varmaan ihan tarkotettu tohon juttuun, eikä tommonen kokeiluluontoinen hommeli...:)
ap, joka on mielissään
kohta 9 v pojalla psori, joka puhkesi toissa kesänä.
Ilmenee lähinnä läiskinä taipeissa ja välillä tosi pahastikin hilseilevinä sormenpäinä (sormet siis välillä ihan vereslihalla).
Yleensä saatu kuriin aurinkolomilla, mutta tänä vuonna on syöty kalaöljykapseleita (e-epa) + 15 - 20 mikrogramman d-vitamiiniannoksia päivässä.
En tiedä johtuuko tuosta, mutta iho on pysynyt tosi hyvänä pitkästä talvesta huolimatta - taipeissa vain yksi läiskä, joka ei juuri hilseile ja sormenpäätkin pysyneet kohtuu ehjänä koko talven.
Aurinkoa silti odotellaan =).
Tuu raportoimaan lisää, innolla odotan.
Mun pitänee vielä kokeilla tuota e-epa juttua. D-vitskua olen itsekin talven mittaan syönyt, ja voihan olla että sekin on auttanut mua vaikken osannutkaan asiaan yhdistää.
Tosi ihana juttu kun tuli puheeksi tää psori, hyvä ap.T: 17/19/21
Minunkin täytyy kokeilla kuorintavoidetta! Mainio idea! Ei se ainakaan rumemmaksi voi muuttua!
t. eräs psorimonsteri
koko kropan peittänyt psori ihottuma psygologisessa vyöhyketerapiassa noin 3 kuukaudessa. (taisin käydä muutamia kertoja hoidossa). Psori pysyi monta vuotta poissa, mutta tuli jossain vaiheessa kyyner- ja polvitaipeisiin ja siihen jäi.. sittemmin ei ole olllut rahaa noihin hoitoihin... mut sitä kandee kokeilla jos on yhtään ylimääräistä. Lisäksi lääkärin kautta saa varmaan lähetteen sairaalaan valokampahoitoon...
Kovasti kiitoksia tosta kuorinta-ainevinkistä!
....siis ap yritti kirjottaa:
Kovasti kiitoksia tosta kuorinta-ainevinkistä!
Kovasti kiitoksia tosta kuorinta-ainevinkistä! Ostin siis sitä sieltä ideaparkista ja oikeesti kyllä toimii! :)
Kesällä oli tietty päänahka hyvässä kunnossa,kun olin koko ajan ulkona ja aurinko paistoi, mutta ei mennyt kun viikko tota pimeetä/sadetta, niin heti alkoi oireilemaan. Kaivoin kiivi-kuorinta-aineen kaapista, ja eipä ole enää vaivannut!
Eli iso hali vinkeistä!!!
vai sen toisen jota varten tämän nostin.
Kiva kun pystyy auttamaan jossain :-)
T:17/19 jne
Kiva kun sait avun. Hyvää ja psoritonta syksyä sulle
:-) 17/19
Piti tulla sua jo silloin aikanaan kiittämään,mutten enää löytänyt tätä ketjua.
On kyllä ihan superkiva,kun sain avun! :)
Ihanaa syksyä sullekin!
Piti tulla sua jo silloin aikanaan kiittämään,mutten enää löytänyt tätä ketjua. On kyllä ihan superkiva,kun sain avun! :) Ihanaa syksyä sullekin!
ah mun ansoista tää ketju nosteettii kun kyselin vinkkejä
kutiavan ja hilseilevän päänahan ja hiusten hoitoon aineita kun on tää klassinen; kutiseva/hilseilevä/nopeasti rasvoittuva päänahka ja kuivat käsitellyt latvat.
kun olen kuullut potilaiden saavan ihotautisairaalassa. Ota selvää josko siitä apua.
Vieläkö psorit vaivaa?
T: 17/19/21/28
eikö ne hiukset ole tiellä?
Mä en muuten vois kuvitellakaan meneväni uimahalliin - ei suinkaan katseiden takia vaan siksi, että se kloori kirvelee läiskissä ja jälkeenpäin vasta kutittaakin...
vähän hiuksiinkin, mutta huuhtoutuu kyllä pois. Ite otan kuorintaa sormenpäihin ja hieron suoraan päänahkaan, en niinkään hiuksiin. Mulla itellä on letti puoleen selkään. Suosittelen kokeilemaan.
T: 17/19/21/31
Käytänköhän vääränlaista shamppoota? Olen monia kokeillut. Millaista muut käytätte?
ap