Psoriasikseen helpotusta?
Onko kellään muulla psoria? Auttaisiko siihen mikään muu kuin aurinko? Itselläni päänahka on villiintynyt täysin lapsen syntymän jälkeen.
Kommentit (40)
Kai sitä tarvii lekurille mennä. Luin vaan jostain,ettei psoriin ole "parannuskeinoa", niin en ole kymmeneen vuoteen lääkärillä aiheesta viitsinyt käydä.
ap
Onko muilla jotkut muut luontaistuotteet tepsineet? Itse en ole niitä tajunnut testata.
ap
ei mulla ainakaan mitään auttanut. D-vitamiini-lisää aloin syömään ja sen jälkeen on päänahka ollut tosi hyvässä kunnossa. En kylläkään tiedä onko se syy, mutta ennen sitä oli pahempi!
Olen ostanut sitä paikallisesta kauneushoitolasta, missä tehdään jalkahoitoja. Sitä EI siis ole tarkoitettu psorin hoitoon, vaan jalkapohjan halkeamiin, mutta kun se auttaa niin oon käyttänyt. Laufwunder halkeamavoide nimeltään. Ai niin, ja käytän sitä myös kämmenen yläpuoliin, kun sormet on näin talvela ihan veressä kun niin kuivat. Auttaa siihenkin.
paheni aivan hirveäksi toisen lapsen syntymän jälkeen. Aivan kaiken oon kokeillut, se lääkäriltä saatava Diprosalic liuos auttoi hetken, mutta sitten tuntui, että ärtyy vaan pahemmaksi.
System 4 shampoot ja hoidot just päänahanongelmiin tekivät olon tosi tuskaiseksi, ei siis sopineet mulle ollenkaan. Joku sen shampoon aineosa ärsytti jopa silmänymppärysihoa.
Joskus olen saanut hetkellistä helpotusta kun iskin rypsiöljyä päänahkaan yöksi ja pyyhenuttura päähän yöksi. Hiuksetkin siitä käsittelystä tykkäsivät, mutta psori helpotus oli vain muutaman päivän mittainen ja oireet aina palasi. Humektaniakin oon päähän joskus sivellyt samalla systeemillä.
Kerran olin IdeaParkissa ja siinä oli myyntipiste siinä käytävällä ja mainos "auttaa psoriin". Kaiken kokeilleena ajattelin, että pakkohan sitä on tuotakin kokeilla, ja ostin kuorinta-aineen. Mulla ei ongelmaa ole muualla kuin päänahassa, vielä, perimä mahdottoman huono kun isälläni on läikkiä enemmän kuin tervettä ihoa..
No kokeilin tätä kuorinta-ainetta sit päähän ja en ollut uskoa, kun kahden pesun jälkeen rupesi auttamaan. Ekax hävis kutina ja sitten lopulta hileseily! Kampaaja kieltäytyi viime kesänä enää värjäämästä lettiäni kun on niin huonokuntoinen ja viime viikolla sanoi, ettei olisi ikinä uskonut samaksi pääksi, hiukset on paksuntuneet ja pää ihan terve, siis niin terve kuin se voi vuosien psoriläikkien jälkeen olla.
Ja nyt kun haluut lukee sen aineen nimen, ni pakko sanoa, etten muista, mutta kunhan täältä töistä kotiin ihan kohta pääsen, niin tuun kertomaan. Malta odottaa vajaa puol tuntia.
tässäpä nimi MINUS -417 Dead sea cosmetics. Tolla nimellä näköjään jos googlaa, ni löytyy tietoa lisää.
Maahantuoja on Oy Elgi Ci Ltd Helsingissä, jos joku ei pääse Ideaparkiin. Toki varmaan muualtakin löytyy.
Mulla on Mango&Kiwi aromatic body peeling, ei oo liian ärtsy tuoksu mun näköjään herkille silmille, ,kuten se System4.
Hauskaa matkaa Ideaparkiin, onko pitkä matka? Tuu kertoo auttoiko. Toivottavasti tuo helpotusta sulle ja muillekin.
Psori on kyllä pirullinen vaiva. Kotimatkalla tuli mieleen, että jonkinmoista helpotusta oon saanut myös neitsytkookosoliiviöljystä, jota käytän myös lapsen atooppiseen ihoon ja isäni ehdoton läiskäkostutin on ainakin Tallinnasta saatava Alter Heiderschäferin Arnika-Salbe.
Psorista yleisesti vielä, mua inhottaa kun jotkut luulevat että psori on tarttuva tauti. Sen takia isänikään ei uimahalleihin mene, vaikka tykkäisikin uida. Itselläni on vaan tuo päävaiva, mutta inhottava sekin kun olkapäät aina valkoisena, siis oli, ei enää :-)
Onnea matkaan.
Nyt on lapulle kirjotettuna aineen nimi, jos sattuis jossain tulemaan vastaan ennen ideaparkkiin pääsyä. On sinne kuitenkin yli 50km matkaa,niin en ihan heti pääse.. Muistatko muuten,missä liikkeessä sitä oli?
ap, jolla on jo toiveet korkealla :)
myytiin siinä käytävän varrella sellaisesta kasatusta myyntipisteestä (ihan iso, ei mikään yksi pöytä, voi olla siis vaikka jatkuva myyntipiste, vaikkei virallista liikettä olekaan)
Ainakin Helsingin Kampissa sellainen vastaava on aina.
Olin tosin itse siellä päin liikkeellä asuntomessujen aikana, joten toivottavasti ei ole vain sen vuoksi olleet myymässä, mutta kysele sitten tuolta maahantuojalta. Onneksi sulla ei kuitenkaan ihan mahdoton matka ole.
Ja tule kertomaan joskus kuinka kävi :-)
psori puhkesi? Mulla 32 v ja paheni ekan lapsen myötä, mutta toka napero teki siitä sietämättömän. Nyt oon siis 38v. Isälläni puhkesi nelikymppisenä rankan työstressin johdosta. Ja tää kuorinta-aine on siis auttanut häntäkin, pään suhteen, on vähän laiska kuorimaan koko kroppaa, antanut jo periksi taudille :(
T: 17/19/21
ja tervashampoo kuulemma on paras. Meillä käytössä Bio-sarjan hilse-tervashampoo, mutta tavallinenkin kuulemma auttaa.
Ja vuosien mittaan silloin tällöin ollut lievänä harmina. Nyt ekan lapsen myötä 32-vuotiaana homma lähtenyt ihan käsistä.. :(
ap
Ei tosin päänahkaongelmaa ole (vielä), sen sijaan polvet ja kyynärpäät alkaen toisen lapsen syntymä ihan järkyttävät. Eli jos poppakonsteja ihonhoitoon niin vinkit otetaan vastaan, kiitos.
Olen ostanut sitä paikallisesta kauneushoitolasta, missä tehdään jalkahoitoja. Sitä EI siis ole tarkoitettu psorin hoitoon, vaan jalkapohjan halkeamiin, mutta kun se auttaa niin oon käyttänyt. Laufwunder halkeamavoide nimeltään. Ai niin, ja käytän sitä myös kämmenen yläpuoliin, kun sormet on näin talvela ihan veressä kun niin kuivat. Auttaa siihenkin.
Laufwunderin Halkeamavoiteesta löytyy lisätietoa mm. täältä: http://www.kauneushoitolatuulikki.fi/laufwunder-jalkavoiteet/laufwunder…
Taasen nousi tämä aihe tuossa toisessa ketjussa..
T: tän ketjun 17/19 jne
tai lääkäriltä. psoriinkin nykyään löytyy apua. ja nyt talvella ihan "terveenkin" päänahka kuivuu ja kutisee, varsinkin pesun jälkeen, meillä kotona sitä varten siihen shampoota.