Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muotitietäjät, saako farkkuja vielä kääntää näkyviin?

Vierailija
23.03.2010 |

Uudet farkut on taas muutaman sentin liian pitkät enkä malttaisi viedä niitä niin pienen takia ompelijalle. Puhuin miehelle, että käännän housuja itse ja harsin käännöksen näkymättömiin, sisäpuolelle siis. Mies totesi, että käännä lahkeet vaan reilusti näkyviin. Kokelin ja ihan jännän näköinen housista tuli nilkkurin kanssa. Käänsin lahkeita noin 20 cm niin, että käännös on näkyvissä ja näkyvissä on siis farkun sisäpuoli... onpa vaikea selittää. Mutta asiaan. Joudunko naurunalaiseksi, jos menen noin käännetyillä housuilla töihin? Joku aika sitten käännökset olivat muotia, mutta mitens nyt? Tv. Maalaismamma

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotia ei ole koskaan seurata virtauksia! Jos kysyt, mikä on muotia, olet hakoteillä. Aina.

Vierailija
2/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enää ei farkkuja käännetä.

Ainoana poikkeuksena ns. boyfriend-farkut, eli tosi löysät ("poikakaverilta lainatut") farkut, jotka rullataan rennosti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkujen lahkeita kääritään nyt niin että ulottuu hiukan nilkan yläpuolelle samalla tavalla kuin chinot. Käännä siis useamman kerran kuin yhden.

Vierailija
4/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotia ei ole koskaan seurata virtauksia! Jos kysyt, mikä on muotia, olet hakoteillä. Aina.

Kuulostaa kyllä uudelta tavalta, pari cm liian pitkiä farkkuja käännetään 20 cm.

Vierailija
5/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin lyhyt, että kaikki housut on mulle aina liian pitkiä. Farkun lahkeet olen iloisesti kääntänyt aina, enkä jaksa välittää, jos joku trendipelle saa herneen nenäänsä. Suorat housut kuitenkin pitää aina ommella lyhyemmiksi, farkkuja en jaksa.

Vierailija
6/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi käänsit 20 cm, jos farkut vain muutaman sentin liian pitkät? Tuliko niistä nyt vajaamittaiset? Jos tuli, niin se on niin "so last season".

Vierailija
7/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännän välillä kapeiden farkkujen lahkeet saappaiden kanssa. Ihan sama onko muotia vai ei.

Vierailija
8/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enää ei farkkuja käännetä. Ainoana poikkeuksena ns. boyfriend-farkut, eli tosi löysät ("poikakaverilta lainatut") farkut, jotka rullataan rennosti...

Vierailija
9/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutta enää ei farkkuja käännetä.

Ainoana poikkeuksena ns. boyfriend-farkut, eli tosi löysät ("poikakaverilta lainatut") farkut, jotka rullataan rennosti...

mentaliteettia, jota inhoan. Kaikkien pitäis pukeutua samojen sääntöjen mukaan.

Ap, jos sä tykkäät niistä farkuista sillä tavalla, niin jätä ne niin. Musta on tärkeintä, että itse tuntee olonsa hyväksi vaatteissa. Se näkyy ulospäin.

Ei kannata juosta muotivirtausten perässä vaan olla tyylikäs.

Vierailija
10/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kysyi suoraan onko muodikasta. Me vastasimme suoraan, että ei ole. Muusta ei kysytty.

Se, mitä AP lopulta tekee on hänen oma asiansa. Eiköhän hän osaa huolehtia ihan itse tyylistään loppupeleissä.

Vierailija
11/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taittaa farkun puntit lahkeen sisäpuolelle. Siis todella ysäriä. Ja sit harsiminen, haloo. Farkku niinkun loppuu, mutta missä puntin sauma??

Joko niin, että farkut ovat oikean mittaiset (ei nilkassa keikkuvat, vaan hitusen kengän päällä ruttuun menevät) ja lyhennetty tikkauslanka näkyvillä, eli pitää hankkia samaa tikkauslankaa kuin muualla farkuissa.

Tai sitten käännetään lahkeet nurja puoli ylöspäin, riippuu kengästä ja vuodenajasta, kuinka paljon on sopivaa kääntää. Jos olet rock, kääntö on pakollista.

Vierailija
12/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän selittää vielä paremmin. Jos seison farkuilla ilman kenkiä, ne ovat noin 5 cm pitkät eli pitäisi lyhentää. Töissä olen kuitenkin aina nilkkureissa, joissa on muutaman sentin korko. Housut voisi mennä niinkin, mutta lahkeet rispaantuisi ja siksi havittelin käännöstä. Lisäksi käännös helpottaisi elämää ilman kenkiä. Kokeilin siis kääntää farkkujen lahkeet niin, että käännös jäi näkyviin. Muutaman sentin käännös tuntui hullulta ja käänsin kunnolla niin, että käännös oli noin 20 cm ja lahjeen alta näkyi nilkkuriakin. Voisin vielä kokeilla rullatakin tai kokeilla kahta pienempää käännöstä. Mikä olisi paras vaihtoehto? Onko käännökset ihan out? Vienkä housut vain lyhennettäväksi ja säästyn pohdinnalta? Olen töissä maalaiskaupungissa eikä mun mikään supermuodikas tarvi olla, pääasia on, ettei asiakkaat naura. ;-)

Vierailija
13/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkut ei o ollu muotia kymmenii vuosii. Farkut o kaupunkilaiste verkkarit. Kukaa ei keksi muita materiaalej ni kaikki pitää farkkui niiq maalaiset verkkareit.

farkut o nii out ku olla ja voi.

Vierailija
14/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko suora lahje? Minkä väriset farkut ovat? Esim. jos käännät bootcut-lahkeiset tummansiniset farkut, joissa on vaaleansininen sisäpuoli niin näyttää kauhealta.

Vierailija
15/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut on siis aika tumman siniset. Käännös on kuitenkin vaaleampaa eli housut eivät ole läpivärjätyt. Farkuissa on hieman muodikasta kulumaa (ehkä ryttyäkin) etutaskuissa, polvissa, peffassa ja jopa nilkassa (?!?). Kuluma on kuitenkin aika huomaamatonta ja sopinee vielä työtyyliin. Farkut on ohuemmat kuin ns. normaalit farkut. Yleensä suosin leveitä malleja, mutta nämä on aika kapeat reisiltä. Lahje on normaali. Olen kokoa 44 ja siksi viihdyn yleensä säkissä, mutta ei noi lähempänä reittä menevät housut ihan hullut olleetkaan. Ohuempi kangaskin taipui hyvin käännökseen. Valinnan varaa ei juuri tässä kokoluokassa ollut. ISO kiitos kaikille vastanneille! Saa kommentoida edelleen.

Vierailija
16/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä oli kaupat pullollaan näitä käännettyjä farkkuja, siis ihan AE:stä 7 for all Mankindiin joka paikassa oli käännettyjä "boyfriend"-mallisia. Mä en kyllä niistä oikein innostu.

Vierailija
18/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvissa on siis kaksi pienempää käännöstä eikä yhtä isoa. Jospa kokeilen huomenna sitä.

Vierailija
19/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset kääntävät ja harsivat housunsa ihan niin kuin ikinä haluavat! Ja jos joku katsoo vinoon, niin se on oma häpeänsä!

Käytän itse tosi värikkäitä vaatteitä. Mulla on mm. violetit, punaiset, kirkkaan vihreät ja kanervan väriset housut. Aikanaan eräs harmaahiiri kämppis kommentoi naama vinossa, että "mielenkiintoinen väriyhdistelmä". Voi että mä nauroin sille selkänsä takana!

Vierailija
20/20 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän