Miten laihtua 5-7 kg?
Haluaisin saada tuon verran pois. Eniten mahasta, mutta myös reisistä. Mikä tapa olisi helpoin tiputtaa tuon verran? En liiku kovin paljon ja olen perso makealle ja retkahdan helposti. Mulla on huonot ruokatottumukset mutta melko säännölliset ruoka ajat. Tulosta pitäisi saada melko nopeasti että jaksan jatkaa. Minkälaista dieettiä suosittelette? En pysty mihinkään kaalisoppa-dieettiin tai muuhun vastaavaan missä pitäisi syödä/juoda jotakin pahanmakuista litkua. Onko kellään kokemusta Nutrilett-dieetistä? Toimiiko? Olen miettinyt jos kokeilisin niitä shake-juomia.
Kommentit (10)
Syö vähemmän, liiku enemmän. Jos sopeudut elämänmuutoksiin hitaasti, niin ota vaikka yksi uusi tapa viikossa, tyyliin: 1. viikko, opettele juomaan 1,5 l vettä päivässä; 2. viikko, käy 1-2 kertaa puolen tunnin reippaalla kävelyllä; 3. viikko, korvaa välipalat hedelmillä, marjoilla, kasviksilla.
Pienin askelin pysyvään muutokseen on parempi kuin dieetti, jonka loputtua kaikki kilot tulevat takaisin, kun repsahdat entiseen tyyliin.
Hyvän ruokavalion kulmakiviä on se, että se sisältää riittävästi proteiinia ja hyviä rasvoja ja kuitua, paljon kasviksia ja vain kohtuudella korkeaenergisiä tuotteita.
Itse olen Kiloklubin avustuksella pudottanut nyt 4 kiloa muutamassa viikossa. Tammikuun loppuun verratuna vyötärö on 8 cm kapeampi.
Ja sitten jätät sokerin ja vehnän pois ruokavaliosta, niin ei tule paino takaisin.
Nimim. Kokemusta on.
...juo riittävästi,liikuntaa pikkusen lisää...tuohon ota kaveriksi luontaistuotekaupan nesteenpoisto-ja rasvasieppareita tablettina. Tai sitten vihreää teetä kapseleina(löytyy kauppojen lisäravinne, bodybuildingien hyllyiltä) joka poistaa nestettä, kiihdyttää aineenvaihduntaa,polttaa rasvaa...ihmelääke! Suosittelen!
jos et halua jojoilla painon kanssa. vain pysyvät muutokset auttavat.
1. pidä ruokapäiväkirjaa esim. viikon verran, niin tiedät mitä ja miten paljon oikeasti syöt.
2. vaihda karkit hedelmiin. rajoita makean syönti karkkipäivään (kyllä, aikuisillakin voi olla sellainen)
3. syö joka aterialla _paljon_ vihanneksia. tulee vatsa täyteen vähemmällä enerigalla
4. vältä eineksiä, niissä tuppaa olemaan paljon energiaa
5. suosi vähärasvaista lihaa. Ylipäänsä vaihda paljon energiaa sisältäviä aineksia vähemmän energisiin. Esim. kiloklubin saitilla on tolkuttomasti reseptejä joka lähtöön.
Jos ei pysty pistämään elintapojaan remonttiin, on turha haaskata rahojaan rasvanpoltto yms. tuotteisiin, joista on marginaalinen hyöty, jos sitäkään.
Rasvan kertymistä tai poistumista ei voi kontrolloida mitenkään. Läski lähtee mistä on lähteäkseen.
Pieni ulkoilu ei paljoa energiaa kuluta, mutta piristää ja auttaa jaksamaan. Jos ei ole aktiiviurheilija, liikunnalla ei ole suurta merkitystä painonhallintaan verrattuna syömiseen.
Punnitse paino joka aamu. Lukemat heittelevät, mutta se auttaa pitämään ruokaremontin paremmin mielessä. Älä masennu pienistä nousuista.
Syö silloin, kun on nälkä tai kun on ruoka-aika. Näännyttäminen ja veren sokerin heittelyt johtavat holtittomiin ahmimiskohtauksiin. Älä kuitenkaan ahmi ähkyyn, vaan sopivasti. Jos on hirmunälkä voi ottaa vaikka ompun tms. heti, sen sijaan, että menee liian nälissään ruokapöytään.
mutta, sun pitää olla siinä tosissasi, et voi ajatella, että eihän tuo yksi pulla nyt mitään haittaa... Kyllä se haittaa!! Kerran viikossa voi sen syödä, mutta enempää ei! Laihtumisessa kaikki on kiinni vain ja ainoastaan motivaatiosta, eli haluatko laihtua vai et! Mä olen laihtunut nyt 2 kiloa ihan vaan sillä, että syön tosi vähän, katson tosi tarkkaan mitä syön, olen valmis näkemään vähän nälkääkin. Pääasia että laihdun. Vielä on sellaiset 6kg laihdutettavana.
todellakin, vai onko vaan rahankiskontaa?
Tulosta ei tullut nopeasti, mtuta muut kohdat täsmää.
Mitään en jättänyt ruokavaliosta pois, mutta vähensin herkkuja, pienensin ruoka-annoksia (pikku hiljaa, ei kerralla) ja lisäsin kasviksia. Opettelin syömään hitaammin, varsinkin herkuissa. Yhdestä karkista voi haukata useamman pikkupalasen, eikä ahmia kourallista kerralla. Määrät pienenivät pikku hiljaa.
Alkuun pakotin itseni lenkille, vaikka ei yhtään huvittanu. Keventyneen olon ja kohoavan kunnon myötä opin nauttimaan siitä.
Aikaa meni ensimmäiseen viiteen kiloon useampi kuukausi, sen jälkeen huilasin puolisen vuotta ja pudotin loputkin. Paino (sekä ruokavalio) on nyt pysynyt viitisen vuotta samoissa lukemissa ja edelleenkin syön ihan samaa ruokaa kuin aloittaessani, mutta herkuttelu on vähentynyt. Siitä osaa nauttiakin enemmän, kun se ei enää ole jokapäiväistä.
Pidä kiinni niistä ruoka-ajoista ja tarkkaile syömisiäsi. Auttaisiko ruokapäiväkirja?
Pelkkä vaaka ei välttämättä motivoi, ota käyttöön myös mittanauha ja kirjaa tuloksia ylös! Pienetkin muutokset luo lisää motivaatiota.
autaako nuo rasvan ja nesteepoistopillerit ym todellakin, vai onko vaan rahankiskontaa?
jos olet painija, nyrkkeilijä tai bodari. Miksi kenenkään av-mamman pitäisi kiskoa nesteenpoistopillereitä? Samaa älyttömyyttä saa halvemmalla istumalla saunassa kondomi päässä.
Rasvanpolttoaineilla voi jonkun verran kiihdyttää aineenvaihduntaa. Jos haluaa tiristää viimeiset _grammat_ (ei kilot) pois.
Selvitä itsellesi ensin, mitä ihminen tarvitsee ravinnosta ja ala sen rakentamaan diettiä.