Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lappuhoidosta vielä

Vierailija
22.03.2010 |

Löysin täältä jo yhden hyvä, mutta vuoden vanhan keskustelun, joten vielä uusimpia kommentteja tarvisin.

Meillä tyttö, 4v, kävi pari kertaa yksityisellä silmälääkärillä, ekalla kertaa todettiin toisen silmän laiskuus (ei karsasta) ja määrättiin lasit (paremmassa +3, laiskassa silmässä +5). Pidettiin laseja 2kk ja uusintakäynti.

Silloin määrättiin peittohoitoa 5pv/vk linssiin ja hyvin tyttö sitä onkin pitänyt.

Nyt käytiin sitten silmäpolilla, jossa ekana saatiin hirveä saarna sairaanhoitajalta, että peitto pitää olla suoraan ihossa eikä linssissä! Kun kuulemma lapsi kurkkii ohi ja edelleenkin käyttää parempaa silmäänsä.

Mutta kuitenkin tytön näkö oli huonommassa silmässä parantunut... Ja kun olen seurannut tyttöä, niin ei näytä kyllä yhtään kääntävän päätään ja yrittävän kurkkia lapun ohi vaan ihan reilusti katselee suoraan huonommalla silmällä.

Kovasti yrittivät polilla pakottaa meidät siirtymään iholle kiinnitettäviin lappuihin, mutta ei oikein kiinnostaisi kiusata pikkuista niiden liimoilla :(

Merirosvolappua koitettiin, mutta kun päälle pitäisi vielä laittaa lasit, niin ei enää mahtunutkaan, joten se vaihtoehto ei meille sovi.

Olen nyt kuitenkin yrittänyt metsästää ko. tarralappuja, joskos satunnaisesti sellaistakin koitettaisiin.

Mutta mistä niitä kuviollisia oikein saa???

Ja missä merkissä olisi kaikkein hellin liimapinta?

Tällaisia merkkejä olen netistä bongaillut; Opticlude, Ortopad ja Optomed.

Siis olisiko ihan suoraan nimetä apteekkeja/optikkoliikkeitä, joista saisi edes tilattua?

Asumme Pirkanmaalla, Nokia ja Tampere lähinnä kiinnostaisi.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla