Mulla taitaa olla aivoton mies :(
Olemme uusperhe ja lapsia on sun, mun ja meidän.
Omaisuutta on myös jonkun verran mun, sun ja meidän.
Oma isäni kuoli vuosi sitten. Hautajaiset ja perinnönjako ei ollut lainkaan kivutonta.
Sanoin miehelle, että haluan laittaa asiamme kuntoon kuolemanvaralta.
Hän ei tuohon suostu, olen kuulemma seko kun mietin kuolemaa. Hänen ei ainakaan ole tarkoitus kuolla vielä vuosiin.
Haluan asiat kuntoon jotta lapsemme eivät joudu riitoihin turhan takia.
Kommentit (5)
itselläni ei ole ikää kuin 22-vuotta, mutta olen silti avopuolisoni kanssa yhdessä tehnyt testamentin missä eriteltynä kaikki, kenelle lapsemme menee, mihin asunnosta ja vakuutuksista tulevat rahat käytetään jne.
ei ole mielestäni sekoa varutua elämän varalle, koskaan ei tiedä enen vuoro on seuraavaksi!
ei estä sinua tekemästä testamenttia.
Kellään ei ole tarkoitus kuolla ennen aikojaan, mutta silti sitä tapahtuu. Asioiden hoitaminen kuntoon on järkevää ja testamenttia voi aina muuttaa ja muokata.
miehet on turhan huolettomia noissa asioissa. Itselläni käynnissä mielestäni aivan liian nuorella iällä oikea perintöhelvetti toisen vanhempani kuoleman vuoksi. En haluaisi samaa omille lapsilleni. Suru on raskasta jo itsessään, lisäksi menee uusiksi kaikki tuttu ja turvallinen sekä ihmissuhteet natisevat liitoksissaan. Eikä tässä lohduta edes se, että itse on jo aikuinen. Mitäpä tällainen tekee nuoremmille?
Yritä vielä puhua hänelle ja perustella mielipiteesi.