Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei oo totta! (Anopista...)

Vierailija
22.03.2010 |

Siis nyt ei kyllä mun huumorintajuni enää ihan riitä. Anoppi just soitti ja kertoi, että hakee uuden autonsa huomenna. Auton on saanut lahjaksi omalta äidiltään eli mieheni isoäidiltä (joka on myös auttanut anoppia aikoinaan talonhankinnassa rahallisesti, vaikka on ollut koko ikänsä ompelija eli saanut todella pientä palkkaa). Sanoin, että hän on varmaan kovin innoissaan, mihin anoppi vastai, ettei itse asiassa ole, koska hänelle tulee ikävä vanhaa autoaan.

Piti kyrrä purra huuleen, etten olisi sanonut jotain ikävää. Anoppi asuu isossa talossa, on töissä ja vuokraa vielä kiinteistöä, niin että hänellä olisi ollut kyllä rahaa ostaa se auto itsekin, mutta saa sen lahjaksi ja se on hyvä juttu. Mutta siis että kehtaa sanoa noin!

Voisin tietysti senkin ymmärtää, ellei miehelläni olisi kummallista rahaselkkausta äitinsä kanssa. Mieheni isä on kuollut parikymmentä vuotta sitten ja anoppi oli silloin luvannut kahdelle lapselleen tietyn summan rahaa, jonka saisivat sitten kun haluavat ostaa asunnon. Anoppi on sijoittanut nuo rahat jonnekin ja parikymmentä vuotta siis nostanut niistä korkoja. Nyt mieheni on useaan kertaan viime vuosina pyytänyt äidiltään tätä rahaa (puhutaan paristakymmenestä tonnista, eli ei mikää ihan hervottoman iso summa kuitenkaan), mutta anoppi ei suostu antamaan sitä. Sanoo, että häntä pelottaa, ettei itselle sitten riitä rahat (se ei todellakaan pitäisi paikkaansa). Me oltaisiin siis ostamassa asuntoa, koska asutaan khden lapsen kanssa ahtaasti vuokralla. Anoppi asuu yksin isossa omistustalossaan, käärii vuokrarahoja, saa lahjaksi auton, ja kehtaa vielä olla tyytymätön!

Olen niin vihainen!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta että urputat täällä..

Vierailija
22/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni omistaa puoliksi sisarensa kanssa sen kiinteistön, jonka vuokran anoppi nostaa. Onko se teistä reilua sitten myös? Tuosta anopin lupaamasta rahasta en tiedä, onko se anopin hyvää hyvyyttään lapsilleen lupaamaa rahaa, vai lain mukaan heille perintönä kuuluvaa. Mitään perintörahoja ei miehelläni ja hänen sisarellaan ole. Ap

maksaako anoppi tästä myös veroa? Miehesi ja hänen sisarensa ovat lain mukaan vastuussa kiinteistön kuluista ja korjauskustannuksista, ja vuokra kuuluu näin ollen kuolinpesäyhtymän tilille eikä anopin kulutettavaksi. Mistä he repivät rahat näihin korjauksiin, kun tulee tarvetta? Käsittämättömän tyhmää raha-asioiden hoitoa! Minusta tämä pitää heti korjata! Lisäksi vaaditte sen jakamattoman 20000 euron osuuden nyt jakoon. Tajuatteko että siitä voi joutua maksamaan uudet perintöverot, kun anoppi kuolee ja sitä ei ole jaettu? Teette jaon nyt selväksi ja hoidatte jakokirjan kuntoon, ja tuo kiinteistön tulo tulee yhtymän tilille, mistä hoidetaan kiinteitön kulut tai se myydään. Rahat EI kuulu anopille.

terv. perintö hoidossa minullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrattava talo on mennyt miehellesi ja tämän sisarelle, mutta anopille on laitettu siihen käyttöoikeus, joka tuo oikeuden saada asunnosta tulevat tulot itselleen. Noin kannattaa tehdä, sillä silloin miehesi ja kälysi ei ole tarvinnut maksaa niin paljon perintöveroa, kun anopilla on se käyttöoikeus (eli nyt saa ne vuokrat)

Eli miehesi on säästänyt rahaa näin veroissa ja asia on ihan ok.

Lesken ei tarvitse myydä asuntoa, jossa asuu, maksaakseen perintöosuuden miehellesi. Näin on.

Eli kaikki on ok. Yritä nyt hyvä ihminen hillitä rahanhimosi ja kateutesi. Eihän tuo raha ainakaan mitenkään SINUN ansaitsemaasi ole.

Vierailija
24/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pitää lapsen puolta. Jos lapsi on alaikäinen, ja näin on tehty jo vosikymmenet. Ei se että lapsi on alaikäinen, poista hänen perimysoikeuttaan. Tosin oletko varma, että isällä oli rahaa? Jospa kaikki olikin äidin nimissä, niin sitten ei jäänyt perintöä. Jos äiti on omistanut kaiken, niin ei tarvitse puolison kuollessa maksaa tasinkoa, jollei halua.

Vierailija
25/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jako on suorittamatta. Missä on perunkirjoituspaperit? Kopiota voi pyytää verotoimistosta, jos se on sinne toimitettu.

Kehottaisin teitä nyt selvittämään asioita vaikka oikeusaputoimiston kautta. Älkää olko typeryksiä!

terv. se perintöään hoitava.

Vierailija
26/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo raha- ja perintöasiat eivät kuulu minulle sen kummemmin, että tiedän että miestäni kismittää, kun ei saa noita rahoja ulos. Eikä hän nyt minkään lakimiehen kautta asiaa halua hoitaa, kyse on kuitenkin omasta äidistä ja lastemme isoäidistä.

Minua (ahneena) miniänä ärsyttää, että (kitsas) anoppi kehtaa valittaa todella kalliista lahjasta!

Ap

Vierailija
27/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tuntea sut ap Ei oo totta että urputat täällä..

Tätä juttua ei kyllä taatusti tunne kukaan muu kuin mieheni perhe.

Ap

Vierailija
28/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme kommentteja. Tuohan kuulostaa siltä, että anoppi vedättää omia lapsiansa monessa kohdassa.

Ensinnäkin:

Onko toi 20000 isän perintöä vai muuta lahjaa? Totta kai se pitää antaa sun miehelle hänen niin halutessasi jos siitä on sovittu. Vero tietysti pitää maksaa, mutta hyvä rahahan se on.

Toisekseen: jos miehesi omistaa osuuden kiinteistön, mutta ei saa mitään tuotoista, niin häneltähän häviää rahaa lompakosta koko ajan. Kuka huolehtii kiinteistön kustannuksista?

Verotusmielessä tuo on tosiaan erikoinen ratkaisu, että anoppi saa vuokratuloa kiinteistöstä, jota ei omista. Veikkaanpa, että menee vielä pimeästi.

Miksei mies pistä siskonsa kanssa kiinteistöä myyntiin ja rahat puoliksi? Siitä saisi hyvän pesämunan oman asunnon ostoon.

Vierailija
29/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellesi ja hänen siskolleen on annettu perinnöksi tuo vuokrattava asunto, mutta on jätetty siihen anopille käyttöoikeus. Tämä on miehesi etu sikäli, että hän on säästänyt hyvin perintöverossa. Tästä syystä anopin on maksettava asunnon kulut ja hän saa tuotot.

Ilmaisesta autosta en olisi kateellinen myöskään. Anoppi olisi halunnut pitää hyvän vanhan autonsa, mutta äitinsä houkutteli kumminkin ostamaan uuden. Anoppi ei voinut vastustaa kiusausta uudesta autosta, mutta toisaalta pitää uutta autoa turhana. Kai hän nyt kumminkin äidilleen kiitollinen osaa olla.

Vierailija
30/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttöoikeus vuokrattavaan asuntoon. Siksi hänellä on oikeus saada tuotot. Aika huonon hinnan saisi, jos myisi asunnon, johon jollakulla on käyttöoikeus.

Vierailija
31/31 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, nuo perintöasiat ei kuulu mun ärsytykseeni tai ylipäätään mulle mitenkään, mä vain olen seurannut vierestä mieheni turhautumista, kun on jo useamman vuoden yrittänyt kysellä tuota äitinsä lupaamaa rahaa, ja aina saa vaan vastaukseksi "kohta". Häntä itseään kismittää se, että anopin oma äiti on aina auttanut häntä rahallisesti, mutta anoppi ei nyt voi luopua tästä summasta, vaikka on itse sanonut, että se kuuluu lapsille.

Kateellinen en uudesta autosta myöskään ole, autoa et todellakaan haluaisi. Anoppi itse on puhunut jo kauan ostavansa auton, mutta nyt siis hänen äitinsä sen maksoi.

Anoppi on muutenkin aikamoinen prinsessa mun makuuni, hänen pitää ana saada lahjoja synttäreinä, äitienpäivänä, jouluna, tai muuten hän loukkaantuu verisesti, samoin hänen kanssaan pitää olla tiiviissä yhteydessä, soitella useamman kerran viikossa, nähdä kerran viikossa. Ymmärrän tietysti, että hän on yksinäinen, mutta me toivotaan vaan että hân löytäisi jonkun miehen, niin saataisiin vähän rauhaa.

Ap