Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuskastelua äitiysvaatteiden koosta.

Vierailija
21.03.2010 |

Olen vasta tutustumassa äitiysvaatevalikoimaan ja tuntuu mahdottomalta löytää isompaa kokoa kuin 42.

Olen kokoa 46-50 (vaihtelee ihan hirveästi valmistajan ja mallin mukaan) ja mistään ei oikein tunnu löytyvän mitään. H&M taitaa pitää valikoimaa kokoon 46 saakka, mutta onko se todella ainoa? Ymmärrän, että yleisempiä kokoja on tarjolla enemmän suuremman menekin vuoksi, mutta todellako kokoa 42 suuremmat ihmiset A) eivät saisi tehdä lapsia tai B) voivat kulkea raskausajan verkkareissa ja collegehousuissa?

Kyllä kiukuttaa. "Laihduta, läski" -kommentit ei selkeästikään tähän asiaan NYT auta, kun olen jo raskaana :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sellaisella vartalomallilla välttämättä edes tarvitse mitään erityisiä äitiysvaatteita.

Vierailija
2/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin kertoa, että minä todellakin tarvitsen äitiysvaatteita, vaikka olenkin läski.

Netistä olen kaikkein parhaiten löytänyt isoja äitiysvaatteita. Niistä on tosin oltava valmis maksamaan.

Oma kokoni 50-52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pelkällä lihaksellako näihin mittoihin mennään? ;)

Eihän sellaisella vartalomallilla välttämättä edes tarvitse mitään erityisiä äitiysvaatteita.

Anteeksi, mutta miten niin ei tarvita? Housujen kanssa on ihan sama ongelma kuin hoikillakin odottajille; muuten sopivat, mutta vyötäröltä kiristää/ei mene kiinni. Jos ostaa koko raskauden ajan aina vain suurempaa kokoa, niin reidet ja perse hukkuu niihin housuihin, eikä se todellakaan ole mitenkään miellyttävän näköistä ja tuntuista.

Vierailija
4/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:llä on joitan 48 koon äitiysvaatteita, jotka on menneet mulle, on sen mallisia.

Vierailija
5/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kiinnostaa? Käyttämättömät/toiset ehkä kerran päällä. Kokoa xxl ja 2xl Amerikasta, vstaa ehkä kokoa 46-48. Tuttu juttu siis ja ulkomailta hankin itse mutta noita kaksia ei tullut käytettyä. Kysy lisää jos kiinnostaa :)

Vierailija
6/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

h&m:n malliston housut kokoa 46. ja ei oikeestaan painoa ole tullut, tätä raskaus turvotusta vaan.

Vierailija
7/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa siinä, että meidän kokoisillemme odottajille ei oikein ole mammavaatteita tarjolla. Markkinoilla on paljon vaatteita koon 38 tienoilla ja kapealahkeinen housumuotikin näkyy äitiysvaatteissa. Tuskailin samaa asiaa ja etsimällä etsin ja lopulta löysinkin hyviä vaatteita.

Ensinnäkin ne housut - aaagh, tukka lähtee päästä! Minulla on normaalipainoisenakin niin leveä perä, että housujen löytäminen on vaikeata. Tarvitsen töissä sekä siistejä toimistohousuja, että tykkään vapaa-ajalla käyttää bootcut-mallisia farkkuja. Sopivia housuja löysin kahdesta paikasta:

- Missy Mom (http://www.missymom.net) myy housuja ja farkkuja, joita on todella isojakin kokoja. Mitat ovat mielestäni reiluja ja heiltä voi tarvittaessa varmistaa oman kokonsa. Myynnissä myös paitoja, mutta niistä en ole niin tykännyt, kankaat hitusen kevyitä, joten ylimääräiset makkarat näkyvät liian hyvin...

- Ellos (http://www.ellos.fi) myy äitiysvaatteita ja ostin aivan mielettömän hyvät leveälahkeiset mammafarkut!

Paitojen kanssa on helpompaa, sillä plus-koon mallistoista löytyy varmasti pitkiä T-paitoja, tunikoita, kietaisuneuleita ja joustavia paitapuseroita. Esim. H&M mammavaaterekistä en löytänyt yhtään mitään, mutta plus-mallistosta löytyi tarjouksesta mahtavia lyhythihaisia paitapuseroita, joiden leikkaus korostaa kivasti vatsaa. Etsi siis tunikoita ja empire-mallisia paitoja, joissa leikkaus on rintojen alla, tai sitten kietaisumalleja. Myös spagettiolkaimiset pitkät topit antavat armonaikaa lyhyeksi käyville T-paidoille.

Vierailija
8/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin äitiyshousut Missy Mom yrityksestä Helsingin Malmilta. Heillä on kerran kuukaudessa varastomyynti jossa voi paikan päällä käydä ostamassa/sovittamassa ja muuten kauppa käy netissä. Olen itse ollut tyytyväinen heidän äitiyshousuihin ja kokoja on isoja. Hyvää tuossa yrityksessä on myös se että paikan päällä lyhentävät housut sopivaksi ja nettimalleissakin on 3 eri pituista lahjetta valittavana. Huonoa ehkä se että tällä hetkellä tuntuu että se housujen juostoresori alkaa turhankin alhaalta eli jos sen ei halua näkyvän täytyy käyttää pitkää paitaa.

Oma vaatekokoni on 46, mutta olen reitevä, enkä ollut löytää sopiva housuja. Nyt on ongelmana rintaliivit, sillä entinen DD-kuppi on paisunut E tai F kuppiin. Ympärys kuitenkin 85cm.

Vierailija
9/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 on löytänyt isompia vaatteita? Todellakin siis olen vasta alkanut etsimään ja kaikki neuvot ja vinkit ottaisin ilolla vastaan!

7, kyllä kiinnostaisi! Miten saan otettua sinuun yhteyttä, niin voisi keskustella lisää?

ap

Vierailija
10/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus av:lla osataan oikeasti auttaakin, eikä vain vittuilla :)

ap

Vierailija
11/11 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, kyllä kiinnostaisi! Miten saan otettua sinuun yhteyttä, niin voisi keskustella lisää? ap

Olisiko sinulla jotain anonyymiä meiliosoitetta, jonka uskaltaisit laittaa tänne niin voisin meilata? Itselläni ei ole anonyymiä osoitetta ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän