Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkoittaako ruskea vuoto alkuraskaudessa aina keskenmenoa?

Vierailija
21.03.2010 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mites sit te kellä on ollu ruskeeta/punaista vuotoo ja lopputulos ollu terve lapsi... niin oliko mitä tuntemuksia kun sitä vuotoo oli. Menkkakipuja tai alavatsan nipistelyjä?

Vierailija
2/21 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molempien raskauksien alussa tuli ihan kunnon menkat. Silti molemmat raskaudet päättyivät onnellisesti pienen nyytin syntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli alkuraskaudessa ruskeaa vuotoa kahteen otteeseen (rv 5+4 ja 7+4). Molemmilla kerroilla säikähdin aivan kamalasti ja kävin yksityisellä gynekologilla tarkistuttamassa tilanteen. Kaikki oli onneksi hyvin :) Vuotojen syy ei selvinnyt, mutta mistään kiinnittymisvuodosta ei tuolloin kuitenkaan enää ollut kyse.

Lääkäri sanoi, että joka kuudennella naisella tulee alkuraskaudessa harmitonta ruskeaa vuotoa. Uskoisin, että luku on oikeasti suurempikin - ainakin kun olen puhunut ystävilleni aiheesta, niin lähes jokainen on kertonut kokeneensa vastaavaa.

Vierailija
4/21 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rv 9, ruskeeta vuotoa ja menkkakipuja. :/ Huomenna ultra.

Vierailija
5/21 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi ruskea vuoto joskus rv 9-10. Pelästyin kamalasti ja saman tien lähdin yksityiselle gynelle äkkipäätä taksilla. Taksissa sitten itkeskelin äidille puhelimessa ja olin varma keskenmenosta. Vaan ei mennyt kesken. Kaikki oli ultrassa hyvin ja gyne sanoi vuodon olevan aika tavallista. Vuosi sitten silloin tällöin puoleenväliin raskautta. Mulla kyseessä oli todennäköisesti edessä oleva istukka. En tiedä oliko istukassa jotain pientä häikkää, sillä lapsi päätti syntyä 1,5 kk etuajassa ja oli viikkoihin nähden pieni. Virallista diagnoosia ei kuitenkaan tehty ja lapsi oli muuten ihan terve.

Malttia siis. Ja tosiaan, mitään et oikein voi tehdä noilla viikoilla, joten sinänsä ei tarvitse kiiruhtaa sinne ultraan kuten minä tein. Toivottavasti sinullakin kaikki ok!

Vierailija
6/21 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto sinällään ei tarkoita juuri mitään, mutta kipu kylläkin. Itselläni neljä raskautta, jokaisesta vuotoa, kahdesta ruskeaa ja kahdesta veristä. Yhdestä menkkamaista kipua ja veristä vuotoa,josta keskenmeno.

Vierailija
7/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikeestaan (ainakaan vielä) oo tullu juuri yhtään veristä vuotoa. Enimmäkseen vaan ruskeeta ja eilen aamulla vähän punaruskeeta. Mut eilen oli kyl myös niitä menkkakipuja aika paljon, mut niitten kaa samaan aikaan ei ollu vuotoo. Nyt vaan vähän jomotusta (hyvä et huomaa). No iltapäivään pitää jaksaa odottaa. Sit tiedetään varmaks. :(

Vierailija
8/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän raskauden/ruskean vuodon kokemuksella.

Vierailija
9/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon ajan alkuraskaudessa hyvin niukkaa, ruskeaa vuotoa. Vauva syntyy huomenna :).

Vierailija
10/21 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä on ollut mun poikaystävä kanss sängyss ilman C, mutt seuraava åäivä otin ehkäys pilleri, ja aina ku meen vessaa ruskeavuoto, mitä se voi olla?

Vierailija
11/21 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuodon seassa on sattumia, se on kuulemma huono merkki. Itsellä näin, ja todettiin keskenmeno, mahdollisesti tuulimuna.

Vierailija
12/21 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan toi ruskea vuoto on yleensä vaaratonta ja yleensä johtuu alkion kiinnittymisestä muistaakseni, tai sitten voi tulla "menkat". kirkas verinen vuoto on eriasia. mulla tuli useinkin ruskeaa vuotoa alkuraskaudessa ja kaikki silti ok.

Vierailija
13/21 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kertaa ruskeaa vuotoa alkuraskaudessa ja jokaisella kerralla se on merkinnyt keskenmenoa. Eli minulla vuoto ei ole koskaan merkinnyt mitään hyvää, mutta muutamilla ystävilläni raskaus on vuodosta huolimatta jatkunut normaalisti. Eli mitään faktaa ei vuodoista voi koskaan sanoa, mutta kannattaa mennä päivä kerralla eteenpäin. Itse ei asiaan pysty millään tavalla vaikuttamaan.

Vierailija
14/21 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana yksi keskenmeno ja yksi onnellisesti päättynyt raskaus. Keskenmeno alkoi pienellä vuodolla, joka oli kirkasta (mikä ei myöskään aina tarkoita keskenmenoa), mutta myös tuossa toisessa raskaudessa oli pieniä vuotoja alussa.

Vierailija
15/21 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut molemmissa raskauksissa ruskeaa vuotoa aina viikolle 12 asti, ensimäinen syntyi rv39 ja toista odotan nyt menossa rv 29.

Joten älä lannistu vielä =)

Vierailija
16/21 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulahtamalla kirkasta verta. Tutkittiin äitiyspolilla ja varmuutta ei ollut, sillä raskauden kestosta ei vielä ollut varmuutta. raskaus jatkui ja terve lapsi syntyi, raskaus oli kuukautista laskettua 16 pv nuorempi.

Vierailija
17/21 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta ruskeaa vuotoa rv13 asti, tokasta vaaleanpunaista rv4-6, kolmannesta molempaa lajia noin rv10 asti.

Ja kaikista siis terveitä muksuja ajallaan :) Ruskea veri kuulemma tuli kohdunsuulta (gynen mielestä). Yhdestä taas rv8 ultrassa nähtiin nestettä sikiökalvojen ulkopuolella kohtuontelossa ja ultraaja sanoikin, että nää on usein niitä vuotoja, mitä alkuraskaudessa on. Myöhemmin se tulikin ulos just vaaleanpunaisena vuotona.

Vierailija
18/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin oli menny kesken. :( Ilmeisesti jo hyvin alkuvaiheessa. Että näin!

Kiitti tsemppauksesta ja ihanaa odotusta/vauva-arkee kaikille. Onneks on nuo kaks tuolla leikkihuoneessa :)

Vierailija
19/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa tänne omakin tarina. Itsellä takana yksi keskenmeno joka alkoi juurikin ruskeana vuotona viikolla 6 ja seuraavana päivänä voimistui ihan veriseksi, joukossa myös "sattumia". Välissä kerkesi olemaan yhdet kuukautiset kunnes taas tärppäsi. Tässäkin raskaudessa alkoi ruskea vuoto viikon 5 lopussa ja tietysti pelättiin taas pahinta. Vuoto jatkui 2 viikkoa, välillä ollen runsaampaa (tuli ihan kunnolla vertakin ja samaisia sattumia). 7 viikolla mentiin ultraan ja yllättäen siellä olikin elävä kaveri. :) Sydämensykkeetkin kuului. 

Että ei ruskea vuoto AINA tarkoita keskenmenoa. Onnea kaikille odotukseen ja koittakaa olla stressaamatta itseänne kuoliaaksi. Samaa koitan itsekin. :)

Vierailija
20/21 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI! -itse en ole ikinä ollut raskaana/seksiä en myöskään ole ikinä harrastanut eli "täysi-sinkku", mutta tulee ruskeaa vuotoa. Viimeksi "kunnon" menkat oli 10.-12.12.2019??? Ikää on kohta 37-v. (Huhtikuu) vai onko jo ikä tekemässä "kolttosia"??? Löysin kyllä, että tietyt sairaudet voivat tehdä tätä, osaako kukaan antaa apu-vinkkejä tähän tilanteeseen??? -Kiitos näin etukäteen!!!