Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on iso ongelma... työasiaa

Vierailija
21.03.2010 |

Olen pahasti nettiriippuvainen. Kun palasin työelämään hoitovapaan jälkeen, työpaikalla oli työt vähentyneet aika radikaalisti. Koska olin ollut kauan pois, kollegat katsoivat minua kieroon. Siellä oli yt-neuvottelut käynnissä ja minut koettiin uhaksi. Ilmapiiri oli ihan kammottava ja keinoja kaihtamatta ihmiset yrittivät turvata oman selustansa. No, osa porukasta lomautettiin ja olin myös siinä joukossa. Tämä koko asian hoito oli aika likaista. Kun palasin töihin, työmotivaatio oli ihan nollassa. Suoraan sanottuna työnteko v...tti. En osaa enää arvostaa ketään enkä mitään työpaikalla. Surffaan vaan päivät netissä enkä saa oikein mitään tehdyksi. Siitä kuitenkin tulee vain entistä huonompi olo.

Parin viikon päästä aloitan työn uudessa työpaikassa. Pelkään kuinka selviän siellä kun olen tällainen. En oikein ymmärrä miten tähän on tultu. Varmaan aika iso merkitys on tuolla nykyisen työpaikan ilmapiirillä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani tuli iso rakennemuutos, toimipaikkoja suljettiin, tehtäviä ulkoistettiin, ihmisiä irtisanottiin kymmeniä jne. Mä sain jäädä, mutta sain tehtävän, jossa ei ole mitään haastetta: tein päivän työt parissa-kolmessa tunnissa ja lopun ajan surffailin.

Nyt olen vauvavapaalla ja tiedossa on, että paluuta ei entiseen työpaikkaan ole: myös mun toimipiste lopetetaan. Oikeesti pelottaa, osaanko enää edes oikeasti tehdä töitä, kun edellisen vuoden vaan suunnilleen lusmuilin.

Toisaalta ajattelen, että jos saan oikeasti kiinnostavia tehtäviä ja sitä työtä myös riittää, niin ehkä musta vielä pinnan alta löytyy se entinen tunnollinen ja oma-aloitteinen työntekijä? Täytyy vaan näin toivoa!

Vierailija
2/3 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen paikkasi tilanne on katastrofaalinen. Paitsi että sieltä pistetään väkeä ulos, sieltä voi hyvinkin lähteä porukkaa niin pian kuin vain pääsee.

Toivottavasti uudessa paikassasi on reilu työilmapiiri ja löydät sieltä nopeasti paikkasi. Kyllä se motivoi ja saa päivät tuntumaan siedettäviltä ja mukavilta. Hätä on vasta sitten, jos päiväsi uudessakin paikassa menee surffatessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä jo nyt että et mene nettiin työaikana etkä työkoneelta muuta kuin työasioissa. Toivottavasti saat sellaisen työpaikan jossa nettiä ei tarvita, joten ei lipsuta kun nettiin ei mennä ollenkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi