Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö reissussa pelkällä Visa Electronilla?

Vierailija
21.03.2010 |

Espanjaan lähdössä, Costa del soliin. Onko kellään kokemusta visa electronilla maksamisesta? onnistuuko se esim, kaupoissa ja hotelleissa?

Vai onko pakka alkaa kiiresti hommaa Visa-korttia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseinen kortti tökkii jo kotimaassakin aina tasaisin väliajoin.

Vierailija
2/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä elektronilla sitten nostettua rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huomioi että Espanjassa pelkkä Electron ei ole kovin yleinen, joten voi tulla tilanteita jossa sitä ei hyväksytäkään. Vanhempani asuvat Marbellan lähellä joten minulla on kokemusta mm. Electronin käytöstä ko. seudulla. Meillä teinille on käynyt pari kertaa niin että Electron tökkii kassalla ja lisäksi on tullut muutama tapaus, jossa kauppa ei hyväksy Electronin käyttöä. Mutta saahan sillä kuitenkin aina rahaa automaatista, sellaista ei ole vielä tullut vastaan että automaattinosto ei Electronilla onnistuisi.

Vierailija
4/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun automaattien huoltajat meni yhtäkkiä lakkoon. Itse en kyllä luottaisi enää pelkkään Electroniin.

mutta huomioi että Espanjassa pelkkä Electron ei ole kovin yleinen, joten voi tulla tilanteita jossa sitä ei hyväksytäkään. Vanhempani asuvat Marbellan lähellä joten minulla on kokemusta mm. Electronin käytöstä ko. seudulla. Meillä teinille on käynyt pari kertaa niin että Electron tökkii kassalla ja lisäksi on tullut muutama tapaus, jossa kauppa ei hyväksy Electronin käyttöä. Mutta saahan sillä kuitenkin aina rahaa automaatista, sellaista ei ole vielä tullut vastaan että automaattinosto ei Electronilla onnistuisi.

Vierailija
5/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmuuden vuoksi ottaisin luottokortin mukaan TAI ihan käteistä sen verran että jos kortti ei toimi pärjää edes pari päivää (saa ruokaa, juomaa, mahdollisen taksin maksettua lentokentälle jos koriinlähtöpäivä jne.)

Toki jos teillä on tuttuja ko. maassa/mukana joilta vipata vähän jos kortti ei jostain syystä toimisi, niin silloin ei hätää ole :)

..Niin ja jos menee EU:n ulkopuolelle, kannattaa muistaa se että joissakin maissa sairaalat eivät "tuosta noin" hoida, vaan ennen hoitoa selvittävät onko vakuutusta (mihin saattaa mennä aikaa jos soittelevat Suomeet tmv.) jos luottokortti voi sen heittää tiskille ja hoito alkaa heti.

Vierailija
6/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa ei saisi millään muullakaan kortilla.

Vierailija
7/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa ei saisi millään muullakaan kortilla.

Automaatista ei, mutta luottokortilla voi mennä myös pankin tiskille nostamaan rahaa.

Vierailija
8/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite pärjäsin Shanghaissa kuukauden pelkällä electronilla. Ei ollu mitään ongelmia. Käteistä kun vaan nosti aina kerralla riittävästi. Höyläämään en tohtis ulkomailla edes alkaa.

Vierailija
9/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaveri hukkasi korttinsa reissussa ja oli ongelmissa. Onneksi paikkakunnalla oli suomalaisia matkanjärjestäjiä, joten sai sovittua siitä, että veljensä lähetti rahaa matkatoimiston tilille, josta se sitten nostettiin kaverin käyttöön.

Vierailija
10/10 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin aikoinaan kun käytin itse Visa Electronia (nykyään käytän Visaa), jokaisesta nostosta veloitettiin kiinteä palvelumaksu sekä lisäksi muistaakseni pari prosenttia nostetusta summasta. Eikö tätä käytäntöä enää ole? Itse käytän ulkomailla mieluummin Visaa, eli maksan sillä useimmat ostokset ja nostan mahdollisimman vähän rahaa automaateista reissun aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi