Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko akateemiset vai aateliset korkea-arvoisempia?

Vierailija
21.03.2010 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako noin koville?

Vierailija
2/7 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aateluus ei tuo mitään tänä päivänä automaattisesti, esim. tiedän itse erään aatelisen, joka työskentelee tavan konttoristina. Käy kerran vuodessa (?) Säätytalolla tanssimassa. Niin, ja tämä aatelinen hoitaa siis akateemisten juoksevia asioita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että on ollut yliopiston pääsykokeissa, tekee sinusta älykön ja lähes akateemisen. Kastijärjestelmässä nouset pri pykälää ylööpäin. Sama juttu avoimen yliopiston kurssien kanssa.

Vierailija
4/7 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aateluus ei tuo mitään tänä päivänä automaattisesti, esim. tiedän itse erään aatelisen, joka työskentelee tavan konttoristina. Käy kerran vuodessa (?) Säätytalolla tanssimassa. Niin, ja tämä aatelinen hoitaa siis akateemisten juoksevia asioita :)

Tai kortistosta nostamassa kelan työttömyyspäivärahaa? Se aatelinen pääsee sinne säätytalolle joka vuosi mutta se akateeminen ei muuten kuin naimakaupalla.

Vierailija
5/7 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä kai sitten "akateeminen" (DI) mutta en usko että se tekisi minusta mitenkään hienompaa tai parempaa ihmistä. Kyllä ihminen pitää arvottaa muilla keinoin kuin koulutuksellaan.

Sitä paitsi nykyään on helppo päästä "akateemiseksi", kun vaan hakee johonkin pilipalitiedekuntaan, niitähän riittää (eikä tuo DI ole tähän mikään poikkeus).

Vierailija
6/7 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:n käyneet myös akateemisia, vaiko ei? Veikkaan että ei mutta saattavat olla, eli se tekisi jopa Karpelasta akateemisen.

Kun joskus on vaikea erottaa oikeaa akateemista tavallisesta ihmisestä , niin suosittelen aatelisten tapaan nimeen jotain etuliitettä, kuten föö tai doingg tai jotakin sellaista. Tai kaupungilla nimettömille kulkijoille jokin käsikakkanauhan tyylinen tunnistusjuttu. Saisivat sitten kerran vuodessa kokoontua vaikka Tikkurilan Essolle.

Vierailija
7/7 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kortistosta nostamassa kelan työttömyyspäivärahaa? Se aatelinen pääsee sinne säätytalolle joka vuosi mutta se akateeminen ei muuten kuin naimakaupalla.

Tekee suorittavan tason töitä, kun taas työpaikkamme akateemiset ovat "aivotyöläisiä". Ja juu, ei ole hinkua Säätytalolle tanssimaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi