jos vanhin lapsesi saisi lapsen 18 vuotiaana kuinka vanha mummo olisit?
Kommentit (31)
Oma äitini tuli mummiksi 37-vuotiaana ja oma mummini 38-vuotiaana. Jatkumoahan tuo vaan olisi..
mutta tulin mummoksi "vasta" 39v ja nyt olen kolmen ihanan lapsen mummo ja täytin juuri 43v
Ja kyllä voisin kuvitella saavani noinn nuorena yhä omia lapsiakin.
ei haittaisi yhtään olla nuori mummu, tosin voisi tulla itsellekin vielä kova vauvakuume siinä vaiheessa.
äitini olisi 68 ja mummini 100 v, jos silloin vielä eläisi.
ja osa jopa toivoo sitä. Itse olisin 53, sillä olin 35, kun esikoiseni syntyi. Äitini oli 36, kun minä synnyin, joten meillä on sitten vissiin perintönä vanhat mummut. Tosin oma äitini on edelleen supermummu, vaikka ikää on 75, jaksaa hoitaa meidän mukuloita ihan innoissan.
Oma äitini oli 45-vuotias, kun sain esikoiseni ja miehen äiti oli jo 63-vuotias. Ihanaa, että äiti oli vielä niin "nuori" ja hyvässä kunnossa, toivon mukaan saamme pitää hänet elämässämme vielä piiiitkään ja toivon mukaan minäkin pääsen joskus näkemään lapsenlapsenlapsiani :-))
Mutta toivottavasti minusta ei tule viisikymppistä mummoa, olisi kamalaa! Kyllä mummon pitää olla jo eläkkeellä:)
ja toivon, ettei omat lapseni hanki lapsia aivan niin nuorena kuin mitä itse aloitin. Olin siis 16 kun sain esikoisen ja olisi sitä voinut hieman pidempään odottaa jos totta puhutaan. Varmasti kovemman tien on saanut kulkea kuin "normaali-iässä" äidiksi tulleet.
Minä olen viikon "vanha" mummo. Lapseni on 19v ja minä 39v.
Hui, sehän olisi ihan pian! Ja tiedä vaikka täti/setä syntyisi samaan aikaan :)
42v
Hui, sehän olisi ihan pian! Ja tiedä vaikka täti/setä syntyisi samaan aikaan :)
Meillä kävi et sain lapsen 05 ja mummu tekas iltatähden 06 :) Pikkusiskoni on lähes tasan 1vuoden nuorempi kuin oma poikani :D
Kunpa tekisikin, niin ei itse tarttisi : )
riippuen mihin aikaan vuodesta lapsi syntyisi... Salainen toiveeni on tulla varhain mummoksi. Täytin juuri 35, joten ei ehkä ihan vielä lapsen lapsia tiedossa..... Toisaalta ehkä haluaisin vielä itsekin yhden tai kaksi, mutta toisaalta tässä alkaa olla vanha.......... minkä huomaa, kun taas on reilu viikko yövalvomisia takana lasten sairastelun takia. Ihana olisi saada sitten muutaman vuoden päästä jo lapsenlapsia, saisi ottaa niistä kaiken sen kivan ja kun itkut ja muut alkaisi niin ei kuin vanhemmilleen!