Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mielialalääkkeet jättää pois, ilman että keskustelee ensin miehen kanssa?

Vierailija
20.03.2010 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten se on kyllä mielestäni nimenomaan sinun ja lääkärisi välinen asia.

Vierailija
2/2 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nehän on sun lääkkeet, joten onhan sulla oikeus olla ottamatta niitä, mutta kysymyksenä aika mahdoton, kun lukija ei tiedä, mihin vaivaan ne lääkkeet. Itse en hlökohtaisesti jättäisi omia lääkkeitäni ottamatta, keskustelematta ensin hoitavan lääkärin sekä oman miehen kanssa. Jos on vakavampi sairas, ja lääkitys perjaatteessa lopun elämää, niin en todellakaan suosittele muutenkaan jättämään lääkkeitä ottamatta. Voihan käydä niin, kuten mä epäilisin omalla kohdalla, että oireet ja sairaus pahenee sen verran, että ollaan pakkohoidossa auttamatta pian. Ja miksi sä nyt ylipäänsä jättäisit yhtäkkiä lääkkeet ottamatta? Ei nyt voi ymmärtää tätä pointtia koko jutussa?

Sitäpaitsi kyllä parisuhteeseen kuulu ensinkin luottamus ja avoin asioista keskusteleminen, joten jo senkin valossa kaikista omaan henkiseen minään liittyvistä asioista kannattaa puhua läheisten kanssa. Lisäksi kannattaa muistaa, jos on mielenterveydellisiä ongelmia, että osaan sairauksista kuuluu A: sairaudentunnottomuus, minkä vallassa potilas voi jättää lääkkeensä ottamatta ja uskoa itse olevansa kunnossa, vaikkei näin oikesti ole. B: alttius tietyissä sairauksissa psykoosiin, jolloin potilas huomaamatta vajoaa psykoosiin, vaikka tuntee itse olevansa ihan "terve".

En mä ainakaan lähtis leikkimään mt-lääkkeillä, vaan sen perusteella miltä musta nyt tuntuu, ja ajattelis että mähän olen ihan terve, ja ei kukaan huomaa jos en lääkkeitä syökään. Usko pois, yleensä se kyllä huomataan, vaikkei siitä kenenkään kanssa puhuisi.

Eli siis kipin kapin juttelee ensin hoitavan lääkärin kanssa ja myös miehen. Sitä paitsi lääkehän voi olla sellainen, ettei sitä ainakaan kertaheitolla voi lopettaa, vaan alasajolla..

Ihme kysymys alunperinkään, kai tämän kertoo jo (maalais)järkikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi