Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias juo vielä pullosta velliä ja maitoa.

Vierailija
20.03.2010 |

Osaa kyllä juoda lasistakin mutta aina haluaisi pulloa. Miten tästä tavasta pääsee eroon ?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kuin luotaisiin illuusio siitä, että homma on hanskassa, kun äiti väkertelee sen kanssa että milloin on aika luopua tutista ja tuttipullosta ja siirtyä pois pinniksestä. Nää kaikki on mun mielestä aivan triviaaleja asioita ja kertoo että äitiraukalla on jäänyt suorittamisvaihe päälle. Ei äitiydestä saa mitään merkintää ansioluetteloon vaikka ei ikinä antais lapsen tuttipulloa nähdäkään!

Mä en tiedä (=mua ei kiinnosta), miten kaverini lapselleen ruokaa antavat. En ole koskaan kysynyt; näenhän mä, että normaalisti kehittyneitä, terveitä lapsia ovat. JOS jostain tuttipullosta ois oikeasti niin vakavia terveydellisiä tai henkisiä haittoja kuin annetaan ymmärtää, niin ne näkyis lapsen kehityksessä ja käytöksessä.

Vierailija
42/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oma lapsi ei ole vielä edes uhmaikää läpikäynyt :-)

Sitten kun lapsia on useampi ja niillä ikää ja on kokenut ja nähnyt kaikenlaista - huomaa, että joku tutista tai pullosta luopumisen ajankohta on aika epäolleellinen juttu....

Minä imetin lasta 1v2kk. Ikinä ei ollut tuttipulloja käytössä. Nokkamukista hoidettiin muut juomiset 8kk asti ja sitten siirryttiin tavalliseen mukiin. Tutti oli käytössä 10kk ikäiseksi ja sitten otin sen pois. Vauva ei kaivannut tuttia yhtään ja alkoi nukkumaan yötkin paremmin, kun ei ollut tutti koko ajan hukassa.

Meillä loppuu syöminen/juominen heti jos jotain alkaa lentelee. Nyt lapsi on 1v6kk, eikä yhtään pelleile ruokapöydässä, vaan syö kiltisti. :)

Mun mielestä laiskat äidit antaa vielä yli 1-vuotiaan juoda pullosta ja lutkuttaa tuttia. Minullakin on pari äitiystävää joiden 1½v ja 2v juovat pullosta ja lussuttavat tuttia. Pullo annetaan lapselle jopa sänkyyn! HYI!

T: Äiti 22v ja lapsi 1½v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys, tutti, pullo; kaikki ovat vauvojen juttuja. Minusta yli 2v ei tarvitse noista mitään. Mutta on paljon äitejä jotka antavat/haluavat leikki-ikäisen lapsensa olla vauvoja kauemmin..

Mitä tulee edellä olleeseen kirjoittajaan joka antaa lapsensa juoksennella ympäri kotia kun pitäisi olla sängyssä, niin sehän on sitten hänen valintansa viettää illat lapsebn perässä juosten.

Miksi ei vaikka istuisi huoneen ovella, ettei lapsi pääse sieltä pois? ja niin usein lapsi takaisin sänkyyn että luovuttaa. Miten voi olla niin vanhemmuss hukassa?

Kyllä mun mielestä ne on aikuiset jotka päättää.. on sitten kyse taas imetyksestä/tutista/pullosta/nukkumisesta...

Vierailija
44/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tämä "perässä juoksija äiti" on sen sukupolven äitejä, jotka ei voi kieltää lasta, ettei lapsen herkka hipiä traumatisoidu. :D

T: Äiti 21v.

Vierailija
45/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen 3-vuotias tarvitsee VELLIÄ!?

Meillä sitä ei ole käytetty koskaan...

T: 20

Ja lapset on nyt 9 ja 7 v ja vieläkin muistelevat miten HYVÄÄ se velli oli.

Vierailija
46/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan joukseminen liity mitenkään nukkumiseen. Mistä näitä "tossukka"äitejä oikein sikiää? Ei voi olla vaikeeta asettaa lapsille rajoja!

T:20

Vierailija
47/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat lapset on jo isoja, mutta kai sen saa sanoa ääneen , että se on rasittvaa, kun lapsi pitää palauttaa sen 100 kertaa sinne sänkyyn tai satana iltana yhteensä ties kuinka monta kertaa.

Ja kun usein jos esikoinen on parivuotias, on talossa vauva niin - palauttele siinä sitten vauva tissillä sylissä sitä esikoista sänkyyn tai istu se vauva sylissä sen sängyn vieressä, ( vauvan läsnä olo kun entisestään ärsyttää sitä huomiota hakevaa eskoista) ja yritä pitää se vauva hiljaisena....

ilmeisesti tämä "perässä juoksija äiti" on sen sukupolven äitejä, jotka ei voi kieltää lasta, ettei lapsen herkka hipiä traumatisoidu. :D

Vierailija
48/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kukin taaplaa tavallaan,mitä v****a sitä arvosteleen!!!

Jos apua/vinkkejä kysyy, niin kamalaa arvostelua näkyy saavan. Hommakkaa elämä!

Vierailija
49/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi joi velliä, tosin nokkamukista, 3-vuotiaaksi asti. Iltavellin jälkeen pestiin toki hampaat, joten en niin huolissani ollut. Pari kk ennen synttäreitä aloitin pohjustamaan että lapsesta tulee iso kun täyttää kolme ja silloin voi vellin juomisen jättää pois, se on vauvojen juttu. Lapselle velli oli tosi tärkeä, sitä meni hoikalle lapselle yli 5dl per päivä. Lahjominen kerrottiin etukäteen, ylimääräinen synttärilahja jos nokkamukivelli jää. Katsottiin kaapista että ei ole enää montaa vellipurkkia jäljellä jne.

Synttäripäivänä velli jäi vaikka jo itse epäilin onnistuuko. Hoikka lapsi laihtui eli paino jopa laski. Alkuun ei meinannut saada muuta juomista tarpeeksi, mutta parin kk sisällä maito alkoi maistua paremmin. Maitoa meni paremmin jos sai juoda lasista äidin sylissä. Vellin juomiseen oli liittynyt siis paljon läheisyyttä myös. Suosittelen teillekin yhteispäätöksellä vieroitusta:)

Vierailija
50/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutin syöminen aiheuttaa purentavirheitä. Itse söin tuttia 5-vuotiaaksi kun sain itse päättää ja nyt aikuisena on oikomishoidot päällä, hammaslääkärin mukaan juuri tutinsyöminen yli 1-vuotiaana on haitallisinta, mitä purennalle voi tehdä.

mitä purennalle voi tehdä.

Vierailija
51/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä sitä lasta pois sängystä! Ei voi olla niin hankalaa! Lapsi voi haluta vaikka mitä, mutta kaikissa asioissa ei tarvitse/kuulu antaa periksi! Laitat sen lapsen vaikka sata kertaa sinne sänkyyn, että se huomaa ja uskoo että SINÄ olet nyt tosissasi ja enää EI leikitä! Rauhoita illat, kylvetä, lue vaikka satu sängyssä. Kyllä lapsi sen oppii kunhan pysyt tiukkana. Aikaa se vaatii, mutta se on sen arvoista.

T:20

Joillain on muuten enempi kuin se yksi lapsi ....

Ja jokaisella niistä on vuorollaan ollut se vaihe, kun sängystä on kimpoiltu ympäriinsä. Mutta se vaihe on menty niin, että vanhempi on ollut siinä vierellä, ja palauttanut lapsen sänkyyn. Eikä meillä isommille tulisi mieleenkään lähteä sängystä siksi, että 1-vuotias niin tekee, toki ovat joskus koettaneet, mutta ruotuun on palautette saman tien. Meillä ainakin lapset osaavat käyttäytyä ikänsä edellyttämällä tavalla.

Vierailija
52/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöminenkään aina mitään tuhoa tee, itse söin tosi isoksi peukkua, ja täydellinen on purentani.

Vierailija
53/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat lapset on jo isoja, mutta kai sen saa sanoa ääneen , että se on rasittvaa, kun lapsi pitää palauttaa sen 100 kertaa sinne sänkyyn tai satana iltana yhteensä ties kuinka monta kertaa.

Ja kun usein jos esikoinen on parivuotias, on talossa vauva niin - palauttele siinä sitten vauva tissillä sylissä sitä esikoista sänkyyn tai istu se vauva sylissä sen sängyn vieressä, ( vauvan läsnä olo kun entisestään ärsyttää sitä huomiota hakevaa eskoista) ja yritä pitää se vauva hiljaisena....

Miksi pitää tehdä niitä lapsia tota tahtoa, jos ei ole edes isää lapsille tarjota? Ja jos isä on, miksi äidin pitää imettää ja nukuttaa isompaa yhtä aikaa?

Vierailija
54/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna juoksennella, älä itse "herää" vaan nuku kyllä se omaan sänkyynsä menee kun huomaa ettei tapahdu mitään.

vaan juoksentelee ympäri kämppää! Täydellisillä äideillä ei ilmeisesti näin tapahdu, meillä tapahtuu. Jos saisi tutin rauhoittuisi sänkyyn välittömästi. Nyt vaan lähtee sängystä ja haluaa sinne ja tänne ja sitä ja tätä. Ei paljon auta sanoa, että nyt on yö nyt nukutaan...

Vierailija
55/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sama mitä naapuri tai muut puuhaa lastensa kanssa. Jos joku haluaa juosta tai katsella juoksua ennen nukkumaan menoa, siitä vain. Minä laitan lapseni nukkumaan ja alan katsella tv ohjelmia mieluummin. Ennen nukkumaan menoa rauhoitan iltatouhut tunniksi. Lapselle ei tule sitten mieleenkään lähteä juoksemaan. Ja mikäli juoksisi, laittaisin nukkumaan puolituntia myöhemmin. Isommalle lapselle kannattaa opettaa nukkumisrutiinit ennen pienemmän syntymistä. Pääsee silloinkin helpommalla. Taidan olla siis laiska äiti? ei tarvitse taistella nukkumaan menon kanssa. Ja isithän voi ottaa myös mukaan nukutushommiin;)

Vierailija
56/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja on paluttanut järjestyksen kotiin sammuttamalla valoja ja menemällä itse nukkumaan. Siinä ei kovin pitkään iltajuoksija juokse...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan