3-vuotias juo vielä pullosta velliä ja maitoa.
Osaa kyllä juoda lasistakin mutta aina haluaisi pulloa. Miten tästä tavasta pääsee eroon ?
Kommentit (56)
ja sit kun seuraavan kerran muistaa, niin muistuttaa et ne kaikki meni oravavauvoille, yhdessä vietiin.
Kunhan ennen täysikää on päässyt.
Mun vastaus on, että 1-vuotispäivän jälkeen ei tarvita tutteja eikä -pulloja. Eli 3-vuotiaalla jo ihan hölmön hommaa. Lopetat vaan käytön. Sanot, että pullot meni oravavauvoille tms. 3-vuotiashan jo ymmärtää asioita hyvin.
eiköhän toi tapa ole vanhempien tapa, jos ei pulloja kotona niin ei ole mitä antaa
annetaan iltamaito noin 1-vuotiaalle? Nokkamukista? Jos pulloista tahtoo eroon?
osaat juoda samoin kuin isi ja äiti. Viette leikisti pullot vaikka pupuvauvalle. Tämä sama tehoaa hyvin esim. pottatreeniin, kun lasta motivoi sillä, että saa tehdä samoin kuin äiti ja isä.
nokkamukista. Ei siis enää tuon ikäiselle mitään erillistä maitopulloa, vaan mukista vaan puuron yhteydessä maitoa.
annetaan iltamaito noin 1-vuotiaalle? Nokkamukista? Jos pulloista tahtoo eroon?
Mut tän palstan mukaan sen ikäisen imettäminen on kyllä ok.HAHHAAAAAAAA!
Mut tän palstan mukaan sen ikäisen imettäminen on kyllä ok.HAHHAAAAAAAA!
Tuttipullo on siitä hyvä, ettei tule sotkua, vaikka 3 v paiskaisi sen lattialle välillä kesken juonnin.
jouluna lapsi oli silloin 1v 10kk ja harmittaa tosi paljon. Lapsi kaipaa tuttia kamalasti. Ei siis pyydä sitä eikä puhu siitä, mutta sormet menee suuhun ja kaikki muukin.
Tuttipullosta ei olla vielä luovuttu ja lapsi kohta 2v. Enkä aijo vielä luopuakaan. Ehkä jossain vaiheessa leikkaan pullon tuttiosaa niin että ei halua enää siitä juoda.
Epäilen, että teillä tulisi kohta luonnollinen vierottautuminen pullosta jos et painosta lasta liikaa. Unohdatte pullon vähitellen. Jos lapsi kaipaa pulloa tarjoat jotain muuta mukavaa, mutta huudattaa ei mun mielestä kannata...
lapselle saa pakata vielä ekaluokkalaisenakin kouluun tuttipullon mukaan. Sääli. että vanhemman oma mukavuudenhalu estää lapsen iän mukaisen kehityksen.
Ei se tarkoita, että pistetään maito pulloon ja annetaan heitellä sitä (ja äiti nostaa). 3-vuotias ei todellakaan enää pulloa tarvitse!
Tuttipullo on siitä hyvä, ettei tule sotkua, vaikka 3 v paiskaisi sen lattialle välillä kesken juonnin.
kyllä kolme vuotiaan tulee osata juoda lasista ja olla heittelemättä sitä, sorry vaa.
mä olen antanut 6kk ikäisestä lähtien siitä ja noin 8kk iässä ollaan jätetty tuttipullot pois kokonaan, ilman ongelmia, se on vaan mihin totuttaa...
join siitä sokerivettä, pitkin päivää. Jätin pullon käyttämättä, kun näin parin lapsen nauravan mulle.
Olen tuosta tuttipullon käytöstä varmaan loppuelämäni katkera vanhemmilleni. Mulla on tosi pahasti yläetuhampaat törröllään, ns. etuavopurenta, johtuu juuri tuosta jatkuvasta tutin/tuttipullon lutkuttamisesta. Ja hampaat ihan sökönä, johtuen siitä sokerivedestä...
Omat lapseni jättivät tuttipullon tarttumisen väliin, rintamaidosta suoraan nokkamukiin. Ja esikoisen tutti ajoissa oravavauvoille, pienempi ei tutista edes perustanut.
Hän siis juo aivan tavallisesta mukista juotavansa. Pullosta ei ole juonut koskaan oikein hyvin vaan on saanut nokkamukin käyttöön sitten kun rintamaito lopetettiin. Hyvin on mennyt ja minusta se on vanhemmista kiinni, laiskuutta myöskin jos antaa noin ison juoda tuttipullosta. Lapset kyllä oppii juomaan muullakin tavoin kuin VAUVOJEN pullosta!
Minä imetin lasta 1v2kk. Ikinä ei ollut tuttipulloja käytössä. Nokkamukista hoidettiin muut juomiset 8kk asti ja sitten siirryttiin tavalliseen mukiin. Tutti oli käytössä 10kk ikäiseksi ja sitten otin sen pois. Vauva ei kaivannut tuttia yhtään ja alkoi nukkumaan yötkin paremmin, kun ei ollut tutti koko ajan hukassa.
Meillä loppuu syöminen/juominen heti jos jotain alkaa lentelee. Nyt lapsi on 1v6kk, eikä yhtään pelleile ruokapöydässä, vaan syö kiltisti. :)
Mun mielestä laiskat äidit antaa vielä yli 1-vuotiaan juoda pullosta ja lutkuttaa tuttia. Minullakin on pari äitiystävää joiden 1½v ja 2v juovat pullosta ja lussuttavat tuttia. Pullo annetaan lapselle jopa sänkyyn! HYI!
T: Äiti 22v ja lapsi 1½v.
Mihin ihmeeseen 3-vuotias tarvitsee VELLIÄ!?
Meillä sitä ei ole käytetty koskaan...
T: 20
"lahjoittaa" oravavauvoille ja sen jälkeen niitä ei kotona ole. Ei janoon kuole, kun lasista kerran osaa.