Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia ennenaikojaan syntyneistä.

Vierailija
19.03.2010 |

Itselläni on huomena 35 viikkoa täynnä, kivuliaita supistuksia paljon ja paineen tunne alapäässä, luulen ettei vauva viihdy yksiössään kovin pitkään.

Haluaisin kuulla kokemuksia teiltä kenen vauvat ovat syntyneet suunnillee näillä viikoilla.

Minkä kokoinen vauva oli?

Saitko vauvan vierihoitoon sairaalassa?

Kuinka kauan vauva joutui olemaan sairaalassa?

Kuinka pian sait vauvan syliin synnytyksen jälkeen?

Ahdistaa ajatus etten saisikaan tätä pikkuista heti syliin kun syntyy, olen odottenut sitä hetkeä koko raskausajan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vauva 2,5 kg ja B 2,3 kg. syntyivät hätäsektiolla ja B jouduttiin elvyttämään. olivat molemmat 2 vrk valvontaosastolla, sen jälkeen vierihoidossa. B:llä oli aluksi nenämahaletku. kotiin päästiin 6 päivän kuluttua. Kumpikin täysin terveitä lapsia ja nyt hyvin kehittyneitä 3-vuotiaita.

Vierailija
2/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi 35+6, viikkoihin nähden iso 3100g ja 49cm.

Sain heti viereen ja oli vierihoidossa muuten paitsi joutui keltaisuuden vuoksi 3 vrksi valohoitoon mutta sekin oli perhehuoneessa joten sain koko ajan itse hoitaa. Ei jaksanut alussa imeä, oli melko veltto ja unelias. Pullolla sai lypsettyä omaa maitoa ja lisäksi jotain korviketta sairaalassa. SAi vielä sairaalainfektion mihin sai antibioottia ja paikallishoitoja. Sairaalassa oltiin reilu viikko ja kotiin päästyä jouduttiin käymään polikliinisesti parin päivän välein punnituksissa ja infektiokontrolleissa. Vauva oli ensimmäisen kuukauden kuin unessa, imetys oli sen vuoksi vaikeaa, paino ei meinannut nousta. Lasketun ajan tienoissa piristyi ja kaikki alkoi sujua paremmin. Kehitys laahasi kaikissa asioissa kuukauden viiveellä ekan vuoden mutta sitten ei enää ole eroa huomannut. Nyt 4v ja ihan normaali, verbaalisesti lahjakas lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän alle 2 kg, en saanut heti viereen.

Oli sairaalassa vähän pääle viikon, ei jaksanut aluksi imeä hyvin, muuten ongelmaton.

Vierailija
4/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä on varmaan aika yksilöllisiä juttuja, letkuihin mentiin nenäletkut olivat muutaman tunnin ja kun pääsin katsomaan, ne oli jo poistettu, tulehdusarvoja tarkkailtiin (minulla kohtutulehdus). Poika syntyi kiireellisellä keisarinleikkauksella. Paino 2180 pituus 44 cm. Viikko meni sairaalassa. Mutta kuten sanoin, kaikki riippuu lapsen yleisvoinnista.

Vierailija
5/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi olisikin kiva lukea useampia vastauksia.

Kiitos siis teille jo vastanneille.

Vierailija
6/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain vauvan syliin kunhan leikkaussalista pois oli päästy. Vauva oli mun huoneessa, mutta lämpöpedissä (tai mun rinnan päällä peittojen alla), koska ei osannut säädellä vielä ruumiinlämpöänsä. Alussa ruokittiin nenäletkulla ja myöhemmin pullo ja imetyskin. Kotiin päästiin viikon kuluttua syntymästä (itsekin olin viikon sektion takia sairaalassa -käytäntö asuinmaassani). Vauvan kotiinlähtöpaino oli 2020g.

Vierailija
7/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika painoi 2600. Syliin sain 20 minuutin päästä lääkärin tarkastuksen jälkeen ja osastolla olimme 5 vuorokautta, poitsu vierihoidossa koko ajan. Mullakin syynä ennenaikaiset supistukset. Nyt 4 kk ikää ja tässä rinnalla nuokkuu :).

Vierailija
8/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vauva (2065g) syntyi alateitse, B-vauvan (2310g) kanssa jouduttiin hätäsektioon. Sen ajan kun olin heräämössä, vauvat olivat tarkkailussa. Sain tytöt heti mukaan osastolle, kotiuduttiin 5pv iässä. Osastolla seurattiin lämpöjä, sokereita ja kellastumista. Koska ongelmia ei ollut, päästiin kotiin kuin täysaikaiset vauvat. Tietty neuvolakäyntejä oli alkuun tiuhempaan.

Vierailija
9/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli heti vierihoidossa.

Keltaisuuden takia valohoidossa ja kotiin päästiin valhoidon jälkeen (osastolla reilu viikko yhteensä).

Pikkuinen kun oli, oli pipoa ja villatakkia alkuviikot. Kotona huomasi, kun alkoi tulla kuuma villavaatteissa ja alettiin keventää vaatetusta.

Vierailija
10/10 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin kauan, että painoa oli yli 3 kiloa, piti herätellä syömään 3h välein - yölläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä