Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä mahtaa johtua, että nykyään lapsettomuus...

Vierailija
19.03.2010 |

on todella yleistä?

Ennen vanhaan ei lapsettomuutta ollut paljon.

Onko kyse elämäntavoista, saasteista vai rappeutuuko ihmiset ennen aikaisesti?

Ihan mielenkiinnolla kyselen sillä pienessä ystäväpiirissäni jopa 5 naista on saanut lapsensa lapsettomuushoidoilla!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintavat ja ympäristö sekä psyykkinen puoli vaikuttavat lapsettomuuteen. Nykyään ollaan niin ura orientoituneita, että stressi lukemat on huipussaan!

pitää paikkansa! Lisäksi lastentekoikä on korkea, sillä ensin halutaan kouluttautua korkeasti ja olla muutama vuosi työelämässä.

Eiköhän se jatkuva nälkä, köyhyys, sodat ja kato ole ennenkin pitäneet stressitasoa ihan hyvällä mallilla.

Vierailija
22/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakka (myös äidin tupakointi odotusaikana, ei tainnut olla harvinaista ennen)

alkoholi

lihavuus

ensisynnyttäjien keski-iän nousu

nuo elintavat heikentävät paitsi naisten hedelmällisyyttä myös miesten sperman laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakka (myös äidin tupakointi odotusaikana, ei tainnut olla harvinaista ennen)

alkoholi

lihavuus

ensisynnyttäjien keski-iän nousu

nuo elintavat heikentävät paitsi naisten hedelmällisyyttä myös miesten sperman laatua.

ennenkin ryypätty ja poltettu tupakkaa ehkä enemmänkin kuin nykyään. Lisäksi oli terveen ja hedelmällisyyden merkki, jos nainen oli pyöreä.

Vierailija
24/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vanhemmillani sitä ollut, olemme suurilla ikäeroilla syntyneitä ja samoin miehen perheessa sama juttu eli hänen siskonsa on 7 vuotta nuorempi.

Minä olen ollut se kauan toivottu iltatähti ja ikäerot ovat todella suuret.

Vierailija
25/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vanhemmillani sitä ollut, olemme suurilla ikäeroilla syntyneitä ja samoin miehen perheessa sama juttu eli hänen siskonsa on 7 vuotta nuorempi.

Minä olen ollut se kauan toivottu iltatähti ja ikäerot ovat todella suuret.

ehkä puhutaan vähän vanhemmista sukupolvista kun sinun vanhemmistasi!

Vierailija
26/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 16-18 vuotias tulee raskaaksi kuin nappia painamalla. 20 ikävuodesta ylöspäin hedelmällisyys senkun heikkenee.

Vierailija
27/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasta ei ole kuulunut vaikkapa neljään kuukauteen, hyökätään heti terojen ja clomien kimppuun.

Lapsettomuus ei ole lisääntynyt mitenkään selittämättömästi. Ennen saattoi pari olla naimisissa jopa kymmenen vuotta ennen kuin tuli lapsia, ilman että se olis sellainen haloo niin kuin tänään.

Vierailija
28/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarkoittanut naisen synnyttämään silloin kun hän on kukkeimmillaan ja hehkeimmillään eikä silloin kun lakastuminen on jo alkanut tapahtumaan. Ikävä tosiasia, luonto kun ei nöyrry ihmisen edessä ja muuta toimintatapojaan.

Vierailija
29/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 16-18 vuotias tulee raskaaksi kuin nappia painamalla. 20 ikävuodesta ylöspäin hedelmällisyys senkun heikkenee.

Koska ne ylipainoiset tulivat puolustautumaan, tulenpa minäkin. Ekan lapseni tein 39 v, tokalta kierrolta ja toisen 40 v, ensimmäiseltä.

Ja jos olisin tullut 16 - 18 v. yhtä helposti raskaaksi, minulla olisi liuta lapsia, eipäs tullut silloin ehkäisystä niin huolehdittua.

Vierailija
30/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ylipainoiset tulivat puolustautumaan, tulenpa minäkin. Ekan lapseni tein 39 v, tokalta kierrolta ja toisen 40 v, ensimmäiseltä.

Ja jos olisin tullut 16 - 18 v. yhtä helposti raskaaksi, minulla olisi liuta lapsia, eipäs tullut silloin ehkäisystä niin huolehdittua.

Vierailija
31/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai että se on yleisempää nykyisin? Ero on siinä äettä nykyään sitä pystytään hoitamaan.

Vierailija
32/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen kai tiesitkin.

Mutta toistamiseen raskaana vuoden sisään. Ja kertalaakista kaikki. Enkä ole lainkaan poikkeus.