Mistä mahtaa johtua, että nykyään lapsettomuus...
on todella yleistä?
Ennen vanhaan ei lapsettomuutta ollut paljon.
Onko kyse elämäntavoista, saasteista vai rappeutuuko ihmiset ennen aikaisesti?
Ihan mielenkiinnolla kyselen sillä pienessä ystäväpiirissäni jopa 5 naista on saanut lapsensa lapsettomuushoidoilla!
Kommentit (32)
tupakka (myös äidin tupakointi odotusaikana, ei tainnut olla harvinaista ennen)
alkoholi
lihavuus
ensisynnyttäjien keski-iän nousu
nuo elintavat heikentävät paitsi naisten hedelmällisyyttä myös miesten sperman laatua.
tupakka (myös äidin tupakointi odotusaikana, ei tainnut olla harvinaista ennen)
alkoholi
lihavuus
ensisynnyttäjien keski-iän nousunuo elintavat heikentävät paitsi naisten hedelmällisyyttä myös miesten sperman laatua.
ennenkin ryypätty ja poltettu tupakkaa ehkä enemmänkin kuin nykyään. Lisäksi oli terveen ja hedelmällisyyden merkki, jos nainen oli pyöreä.
minun vanhemmillani sitä ollut, olemme suurilla ikäeroilla syntyneitä ja samoin miehen perheessa sama juttu eli hänen siskonsa on 7 vuotta nuorempi.
Minä olen ollut se kauan toivottu iltatähti ja ikäerot ovat todella suuret.
minun vanhemmillani sitä ollut, olemme suurilla ikäeroilla syntyneitä ja samoin miehen perheessa sama juttu eli hänen siskonsa on 7 vuotta nuorempi.
Minä olen ollut se kauan toivottu iltatähti ja ikäerot ovat todella suuret.
ehkä puhutaan vähän vanhemmista sukupolvista kun sinun vanhemmistasi!
Noin 16-18 vuotias tulee raskaaksi kuin nappia painamalla. 20 ikävuodesta ylöspäin hedelmällisyys senkun heikkenee.
Jos lasta ei ole kuulunut vaikkapa neljään kuukauteen, hyökätään heti terojen ja clomien kimppuun.
Lapsettomuus ei ole lisääntynyt mitenkään selittämättömästi. Ennen saattoi pari olla naimisissa jopa kymmenen vuotta ennen kuin tuli lapsia, ilman että se olis sellainen haloo niin kuin tänään.
on tarkoittanut naisen synnyttämään silloin kun hän on kukkeimmillaan ja hehkeimmillään eikä silloin kun lakastuminen on jo alkanut tapahtumaan. Ikävä tosiasia, luonto kun ei nöyrry ihmisen edessä ja muuta toimintatapojaan.
Noin 16-18 vuotias tulee raskaaksi kuin nappia painamalla. 20 ikävuodesta ylöspäin hedelmällisyys senkun heikkenee.
Koska ne ylipainoiset tulivat puolustautumaan, tulenpa minäkin. Ekan lapseni tein 39 v, tokalta kierrolta ja toisen 40 v, ensimmäiseltä.
Ja jos olisin tullut 16 - 18 v. yhtä helposti raskaaksi, minulla olisi liuta lapsia, eipäs tullut silloin ehkäisystä niin huolehdittua.
Koska ne ylipainoiset tulivat puolustautumaan, tulenpa minäkin. Ekan lapseni tein 39 v, tokalta kierrolta ja toisen 40 v, ensimmäiseltä.
Ja jos olisin tullut 16 - 18 v. yhtä helposti raskaaksi, minulla olisi liuta lapsia, eipäs tullut silloin ehkäisystä niin huolehdittua.
Tai että se on yleisempää nykyisin? Ero on siinä äettä nykyään sitä pystytään hoitamaan.
mutta sen kai tiesitkin.
Mutta toistamiseen raskaana vuoden sisään. Ja kertalaakista kaikki. Enkä ole lainkaan poikkeus.
Eiköhän se jatkuva nälkä, köyhyys, sodat ja kato ole ennenkin pitäneet stressitasoa ihan hyvällä mallilla.