Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä mahtaa johtua, että nykyään lapsettomuus...

Vierailija
19.03.2010 |

on todella yleistä?

Ennen vanhaan ei lapsettomuutta ollut paljon.

Onko kyse elämäntavoista, saasteista vai rappeutuuko ihmiset ennen aikaisesti?

Ihan mielenkiinnolla kyselen sillä pienessä ystäväpiirissäni jopa 5 naista on saanut lapsensa lapsettomuushoidoilla!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin merkitys on elintavoilla. Vanhempien elintavoista johtuvat haitat polveutuvat sukupolvilta toisille. Monien kymmenien vuosien takaisista asioista saattaa olla kyse.

Korjatkaa toki jos olen täysin hakoteillä!

Vierailija
2/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oiskohan sillä mitään tekemistä asian kanssa että ennen lapsia alettiin saamaan melkeinpä rippikouluiän jälkeen ja nykyisin 40v on lähempänä kuin toi 15v...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaudet ja sukupuolitauditkin ovat yleistyneet ja ne saattavat aiheuttaa lapsettomuutta.

Vierailija
4/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lihavia.

Vierailija
5/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lihavia.

itse olen 35kg ylipainoinen, saanut klamydian kaksi kertaa ja lisäksi minulla on PCO (todella epäsäännölliset kuukautiset).

Tulin kuitenkin tokalla yrittämällä raskaaksi!

Vierailija
6/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oiskohan sillä mitään tekemistä asian kanssa että ennen lapsia alettiin saamaan melkeinpä rippikouluiän jälkeen ja nykyisin 40v on lähempänä kuin toi 15v...?

muuten paikkaansa!

Vierailija
7/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen on raskautunut helposti ja nopeasti. Nyt sitten kelpaa taivastella toisten huonoja, lapsettomuutta aiheuttavia elintapoja ja olla tyytyväinen, että itse on sentään elännyt osaa täysin oikein ja terveellisesti.

Vierailija
8/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lihavia.

itse olen 35kg ylipainoinen, saanut klamydian kaksi kertaa ja lisäksi minulla on PCO (todella epäsäännölliset kuukautiset).

vielä kun unohtui, että ikää oli 32v.

Vierailija
9/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lihavia.

mutta sen kai tiesitkin.

Vierailija
10/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mm. Tanskassa tilanne todella hälyttävä, siittiöitä on enää murto-osa entisestä. Myös Suomessa tilanne on huonontunut ja Tanskan suuntaan ollaan menossa kovaa vauhtia. Syytä selvitellään parhaillaan.

Vierailija
11/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkyy täysin historian tietojen puute. Onhan ennenkin ollut vaikka kuinka paljon lapsettomuutta. Ei vain ollut mitään keinoja hoitaa asiaa. Jos selaa kirkonkirjoja, niin kyllä varmaan useammista suvuista löytyy liki joka sukupolvesta lapsettomia pariskuntia.

Vierailija
12/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät ettei vaikka kaverisi olisi saanut alkua lapsettomuushoidolla? Kyllä se oli käytössä jo 70-luvulla puhumattakaan 80-luvusta.

Ennen lapsettomuus oli hyvin hys hys juttu, mut nykyään voidaan mainostaa, että ollaan käty hoidoissa.

Niin onhan se totta että lapsettomuus on lisääntynyt juurikin tuon äitien korkean iän myötä ja elin tavat ovat muuttuneet.

Vierailija
13/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lihavia.

mutta sen kai tiesitkin.

ihmeen poikkeus?. Minäkin olen yli 20kg ylipainoinen ja ikää 28v. Lapsia on 3 ja kaikki saaneet alkunsa 4:n kierron sisällä yrittämisestä.

Vierailija
14/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitetään että lapsettomuus olisi lisääntynyt

On niitä lapsettomia ennenkin ollut, vaan ei hoito-mahdollisuuksia, adoptiokin oli harvinaisempi.

Vierailija
15/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomaan että olen niin ja niin lihava ja silti tulin raskaaksi siitä ja tästä kierrosta...

Vierailija
16/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys että tänne vyöryy nyt lihavat kertomaan että olen niin ja niin lihava ja silti tulin raskaaksi siitä ja tästä kierrosta...

tottakai, kun alettiin heti haukkua ettei lihavat saa lapsia!

Vierailija
17/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintavat ja ympäristö sekä psyykkinen puoli vaikuttavat lapsettomuuteen. Nykyään ollaan niin ura orientoituneita, että stressi lukemat on huipussaan!

Vierailija
18/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys että tänne vyöryy nyt lihavat kertomaan että olen niin ja niin lihava ja silti tulin raskaaksi siitä ja tästä kierrosta...

tottakai, kun alettiin heti haukkua ettei lihavat saa lapsia!

sen verran puolustaa noita ylipainoisia, että kaikki lapsettomuushoitoja saaneet tuttavani ovat laihoja. Ylipainoiset eivät ole niitä tarvinneet.

Vierailija
19/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- korkea ikä, hedelmällisyys laskee 25v iän jälkeen, 30 jälkeen enemmän ja 35 jälkeen vieläkin enemmän

- hormonaalinen toiminta vaikuttaa siihen tuleeko raskaaksi

- ylipaino, ylipaino ei aiheuta lapsettomuutta mutta on todettu että ylipainoisilla raskautumiseen voi mennä kauemmin aikaa kuin normaalipainoisilla.. ylipainoisilla esiintyy myös normaalipainoisia enemmän pco:ta eli polykystisia munasarjoja joka voi olla lapsettomuuden taustalla

- elintaso/ravinto, jos ei syö riittävästi ei tule raskaaksi kun ei ole kuukautisiakaan.. toisaalta ylensyönti johtaa ylipainoon joka voi vaikuttaa hormoneihin

- ennenkin oli lapsettomuutta, nykyään siitä puhutaan ennen se oli tabu eikä ennen ollut niin hyviä keinoja hoitaa lapsettomuutta

-sukupuolitaudit ovat yleistyneet ja esim. hoitamaton klamydia voi aiheuttaa lapsettomuutta

Vierailija
20/32 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintavat ja ympäristö sekä psyykkinen puoli vaikuttavat lapsettomuuteen. Nykyään ollaan niin ura orientoituneita, että stressi lukemat on huipussaan!

pitää paikkansa! Lisäksi lastentekoikä on korkea, sillä ensin halutaan kouluttautua korkeasti ja olla muutama vuosi työelämässä.