työttömät kotiäidit HELP
Eli olen siis jäänyt juuri työttömäksi (tänään) ... Ja tässä mietiskelen vaihtoehtojani.. Siis lapsia kaksi yksi yli 3 ja toinen alle 3 eli jos nyt jättäydyn kotihoidontuelle niin rahaa jäisi käteen sellanen 360/kk .. paljonka on se minimi työttömyysturvatuki jota saa en siis kuulu liittoon eikä tule siis mitään ansiosidonnaista! töitä ei todellakaan ole näköpiirissä kun vasta kesällä aikaisintaan (ei edes paskahommia) hakemuksia on vetämässä mutta niistä ei vielä ole kuulunut, eli miten kannattaisi tehdä? Ilmottautua työvoimatoimistoon vai viedä laput kelalle??!? Auttakaa ihmistä joka on ekaa kertaa työttömänä!!
Kommentit (3)
lapsilla ois hoitopaikka mutta kai se on pakko irtisanoa ku ei oo varaa maksaa hoitomaksuja, ja valmis olen töihin menenään ja hakemuksia on vetämässä.. on vaan nähän huono tilanne noiden työpaikkojen takia.. onko siinä joku parin viikon karenssiaika ja pitääkö käydä jossain keskustelemassa, kun netissä näköjään voi ilmottautua työnhakijaksi!!
-ap-
itse sain viis vuotta sitten kotihoidontukea ja työttömyyskorvausta. eli työttömyyskorvauksesta vähennetään se kotihoidontuki ja silloin sain näin enemmän kuin oisin saanut pelkkää työttömyystukea. tosin lapsi oli sillon vuoden eli sain kuntalisää myös.
käteen (hullua, mutta näin se vaan menee!). Jos saat töitä niin kunnalla on kahdessa viikossa velvollisuus järjestää lapsille hoitopaikat. Ja jos olet valmis menemään töihin niin suosittelen työttömäksi ilmoittautumista!