Apua! Alselkä-/lantiokipu, mitä tämä on?
Olen siis raskaana, mutta vasta reilun puolen välin... Nyt mulla on viikon ollut omituinen kipu päällä. Eli vain toiselta puolelta vihloo, kun liikutan jalkaa tai laitan painoa yhdele jalalle. Kipu on ikäänkuin ihan alaselässä tai lantiossa, siinä pepun yläosan päällä. Välillä kävellessä vihlasee niin, että melkein jalka pettää alta. Mitä ihmettä tämä oikein on?? Tiedän, että pitäisi varmaan kysyä asiaa suoraan lääkäriltä, mutta onko kellään kokemuksia?
Kommentit (4)
Jos si kyseessä, niin parin viikon päästä voi hyvin aloittaa saman oireen myös toiselle puolelle kun sekin löystyy samaa tahtia. Jos on huono tuuri niin koko lantiorengas löystyy niin paljon ettet pääse lopussa enää kunnolla kävelemään liitoskipujen takia.
Kiitos vastauksistanne. Ehkä mun on sitten pakko vaan nyt varata aika sinne lääkärille, jottei tämä linkkaaminen mene enää tästä pahemmaksi. Voi hitsi, toivottavasti olisi kuitenkin jotain harmittomampaa, joka menisi äkkiä ohitse.
Iskiaisvaivaan ei auta paljon muu kuin lepo ja särkylääkkeet ja niitähän ei tunnetusti voi kauhean vahvoja syödä raskausaikana :-( Auttaisiko hieronta?
Minulla meni toisessa raskaudessa selkälihakset niin huonoon kuntoon, että kärsin vielä vuosien jälkeen selkäkivuista. Selän asento kun muuttuu, niin nikamat hankaa toisiaan eri tavalla kuin normaalioloissa.