Voiko hoitamaton diabetes aiheuttaa painonnousua?
Paino noussut puolessa vuodessa 12 kg. Kilpirauhaskokeet on otettu ja ne olivat niin viitearvoissa kun voivat vaan olla, vaikka periaatteessa kaikki vajaatoiminnan oireet ovat. Seuraavaksi mitataan verensokeri ja olin jo jotenkin tuudittautunut kaikkine vaivoineni tuohon kilpirauhasongelmaan. Nyt mietin sitä voiko diabetes aiheuttaa painonnousun. Tiedän toki, että 2-tyypin diabetes voi olla seurausta painonnoususta, mutta mitenkäs toisin päin?!
Kommentit (5)
paino ennemmin putoais. Aineenvaihdunta jostain syystä täysin jumissa. Olen laihduttanut ns. virallisterveellisesti viimeiset kuukaudet ja paino vaan nousee. Lisäksi kamala turvotus kasvoissa, käsissä, lihaksia ja niveliä särkee. Isot reumakokeet tehty, niissä ei kuitenkaan mitään. Puhumattakaan väsymyksestä ja voimattomuudesta. Kuin umpihangessa hiihtäis, mä en kohta enää jaksa :-(
ap
Virallistieteellinen ruokavalio on syvältä.
se piristää, mutta jostain syystä saan aina kamalia, kramppaavia vatsakipuja ja se loppuu siihen. Miksköhän muuten?
ap
kasviksia. Myös vettä pitäisi karppauksessa juoda runsaasti. En voi uskoa, että saat vatsakipuja pelkästään siksi, ettet syö enää riisiä, perunaa, leipää ja pastaa.
2-tyypistä en tiedä, mutta ainakin 1-tyypissä paino lähinnä putoaa