Päiväkodissa ovat huolissaan lapseni saamista kohtauksista..
Tyttö (pian 3v.) on saanut affektikohtauksia jo ihan pienestä saakka. Yleensä silloin, kun loukkaa itsensä, mutta nyt isompana joskus myös silloin kun ei saa tahtoaan läpi.
Kotona ei kohtauksia ole ollut nyt vähään aikaan.
Tänään hoitaja sanoi, että ovat huolissaan lapsesta. Että on saanut useamman kohtauksen nyt viime aikoina. Yhden kerran oli loukannut itsensä, mutta muina kertoina ei.
Itse en ole huolissaan niinkään, mutta hoitaja sanoi että he ovat. Että olisiko kuitenkin kyse jostain muusta..
Minä sitten lupasin, että soitan lääkäriin. En kai voi jättää asiaa huomioimatta, koska ovat kuulema tosi huolissaan? Kai niitä kohtauksia olisi ilmennyt kotonakin, jos kyse olisi jostain muusta..?
Kommentit (6)
Ja nytkin toistin samat asiat.. =)
Mutta onhan se hurjan näköistä, ja ymmärrän kyllä sen että hirvittää kun on siinä toisen lapsesta vastuussa.
No yhden kerran ainakin tyttö oli luiskahtanut keinusta pois (ei ollut satuttanut itseään kuitenkaan). Oli pökränny ihan kunnolla.
Koetin selittää että sellaista on meillä kotonakin ollut, että pökertyy vaikka ei satukaan tms.
ap
jos esim. joku ottaa yhtäkkiä tavaran pois hänen kädestään.
Voisko olla joku vastaava tilanne siellä päiväkodissa? Hoitajat siis luulevat, että mitään ei tapahtunut ennen kohtausta, vaikka olisikin.
Mutta ehkäpä siinä päiväkodissa tosiaan on sattunu jotain, mitä hoitajat eivät oo nähny..
ap
mun lapsi nyt 6-v on saanut noita kohtauksia vähän alle kaksivuotiaasta ja nyt ei ole vuoteen saanut yhtäkään. Kyllä ne ennen kouluikää loppuvat jättämättä minkäänlaista jälkeä.
Affektikohtaukset ovat normaalia temperamenttisempien lasten "vika" mutta ei niistä kannata sen kummempaa haloota nostaa.
Ei affektikohtaus ole vaarallinen vaikka näyttää rajulta.
Vai onko tosiaan kohtaus tullut sitten niin, ettei ole syytä näkynyt? Tosin luulisi että sellaisia tulisi sitten kotonakin.