Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VESIrokko raskausaikana?

Vierailija
18.03.2010 |

Onko kellään ollut? miten selvisitte vaavin kanssa? riskit tiedän kyllä mutta kokemuksia olisi kiva kuulla. itselläni on ensiviikolla verikokeet kun ei muista olenko sitä lapsena sairastanut, olen paljon lasten kanssa tekemisissä. joten saatan saada mahdollisen tartunnan jo ennen kuin verikokeen vastaukset tulevat! kiiton paljon kaikille jotka kertoilevat!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta mut seuraavaa oon kuullu: jos odottava äiti sairastuu ensimmäisellä kolmanneksella riskit ovat suuret, lapsi saattaa vammautua ja ongelmia voi tulla myös näön ja kuulon kanssa. jos taudin sairastaa viikon 24 jälkeen, sinänsä riskin ovat pienemmät vaikka silloin suuremmalla todennäköisyydella myös sikiö tartunnan saa. mutta on jo sen verran kehittynyt ja pitkälle edennyt raskaus että jälkiseuraukset ei pitäs olla niin pahat kuin alussa. jos sairastuu juuri ennen synnytystä on asia taas erikseen. siitä ei mulla sen tarkempaa tietoa, mutta jos aplla nyt tosiaan on kyseinen rokko, niin ei muuta kun heti oireiden ilmaantuessa lääkärille, sielä saat ohjeet ja lääkityksen. toivottavasti olisit siis jo pitkällä raskaudessasi mutta et kuitenkaan juuri synnyttämässä :) vaikeelta kuulostaa ajoittaa itse sairaudet johonkin tietyyn lokerron. toivottavasti en kirjotellu ihan puuta heinää korjalikaa jos on päin mettiä nää mun tiedot.

Vierailija
2/5 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverilla oli vesirokko raskaana, oiskohan ollut vähän ennen puoliväliä. Sai jonkun lääkekuurin ja ihan "normaalin" rokon sairasti. Siten kun vauva syntyi niin siitä tsekattiin jotain, mutta mitään ei löytynyt. Kaikki siis meni hyvin rokosta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sairastanut. Olen nyt rv 20. Ja testien mukaan olen. Oli muistaakseni alle 5% aikuisista joilla ei vasta-aineita olisi.

Vierailija
4/5 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki jostai muistan lukeneeni että noin 3% aikuisista on sairastamatta rokon ja vuodessa n 30 raskaana olevaa naista sairastaa rokon. mutta sulle siis kysymys. kauan sulla meni noissa kokeiden vastauksissa`? onko yli kaks viikkoo?

Vierailija
5/5 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoa. Lupailivat ensin n. viikossa. Mutta keskimäärin 1-2 vko :) Ja jos nyt sattuisi niin, että et olisi sitä sairastanut niin sitten pitäisi käydä polilla seurannassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän